Tarih öğretmenlerinin kimlik ve aidiyet kavramlarına ilişkin görüşleri
dc.contributor.advisor | Çiçek, Rahmi | |
dc.contributor.author | Aydin, Yavuz Emre | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T18:08:07Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T18:08:07Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-14 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/108739 | |
dc.description.abstract | Dünyada olduğu gibi Türkiye'de de temel eğitim amaçlarından biri milli kimlik oluşturmaktır. Lise ders programında milli kimliğin oluşturulmasında en etkili derslerden birisi tarih dersleridir. Bu nedenle tarih öğretmenleri milli kimlik ve aidiyet kavramları hakkında yeterli bilgi ve donanıma sahip olmalıdır. Araştırmada lise programında yer alan tarih derslerindeki ünite ve kazanımlar incelenerek kimlik ve aidiyet açısından analiz edilmiştir. Ardından kimlik ve aidiyet üzerine yapılan çalışmalar incelenerek sonuçları analiz edilmiştir. Çalışmada, Trabzon'da görev yapan tarih öğretmenlerinin kimlik ve aidiyet kavramlarına ilişkin görüşleri ortaya konulmuştur. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Tarih dersini yürütmekte olan öğretmenlerin kimlik ve aidiyet kavramları hakkındaki görüşleri ayrıntılı bir şekilde incelenmiştir. Çalışma grubu olarak 20 öğretmen çalışmaya dahil edilmiştir. Öğretmenlere yöneltilen sorulardan elde edilen verilerin içerik analizi sonucunda öğretmen görüşleri ortaya çıkarılmıştır. Araştırmamızın sonunda, araştırmaya katılan öğretmenlerin, kimlik ve aidiyet kavramlarının tarih öğretiminde önemini bildikleri sonucuna varılmıştır. Öğretmenler kimlik ve aidiyet kavramlarının daha iyi algılanabilmesi için mevcut programların belirli periyotlarla gözden geçirilmesi gerektiğini vurgulamaktadır. Geliştirilecek programlarla öğrenciler tarihsel analiz becerilerini geliştirmek, tarihsel olaylarla bağlantılı analiz yapabilmek için milli kimlik ve aidiyet kavramlarının önemli olduğunu vurgulamışlardır. Katılımcıların kimlik-aidiyet kavramlarını derslerde öğretirken farklı yöntemlere başvurduğu görülmüştür. Tarih eğitiminin, kimlik ve aidiyet kavramlarını öğretmek için çok önemli bir unsur olarak kabul edildiği ortaya çıkmıştır. | |
dc.description.abstract | One of the essential educational objectives in Turkey as well to create national identity as in the world. One of the most effective courses in the formation of national identity in the high school curriculum is history courses. For this reason, history teachers should have sufficient knowledge and equipment about the concepts of national identity and belonging.In research, by examining units and achievements in history courses taking part in high school program were analyzed in terms of identity and belongingness. Then, by examining the studies on identity and belongingness and their results were analyzed. In research, the opinions of history teachers working in Trabzon about the concepts of identity and belongingness were revealed.In the study, semi-structured interview which is one of the qualitative research methods was used as the implement of collection data. The obtained were evaluated by content analysis. The opinions of the teachers who are conducting the history course about the concepts of identity and belonging were examined in detail. Twenty teachers were included in the study as researching group. In the result of the content analysis of the data obtained from the questions posed to the teachers, the opinions of the teachers were revealed.At the end of the our research, it was concluded that the teachers who participated in the research had known the importance of identity and belongingness concepts in history teaching. The teachers emphasize that the present programs should be reviewed with specific periods in order to better understand the concepts of identity and belongingness. With the programs to be developed, students emphasized that the concepts of national identity and belongingness are important in order to develop historical analysis skills and to make analysis in connection with historical events. It was observed that the participants applied different methods while teaching the concepts of identity-belongingness. It has emerged that history education is regarded as a very important factor in order to teach the concepts of identity and belongingness. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Tarih öğretmenlerinin kimlik ve aidiyet kavramlarına ilişkin görüşleri | |
dc.title.alternative | History teachers'views on the concepts of identity and belongingness | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-14 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | National identity | |
dc.identifier.yokid | 10273211 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRABZON ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 568051 | |
dc.description.pages | 93 | |
dc.publisher.discipline | Tarih Eğitimi Bilim Dalı |