dc.contributor.advisor | Demircioğlu, İsmail Hakkı | |
dc.contributor.author | İslam, İstek Tuba | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T18:07:48Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T18:07:48Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-16 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/108731 | |
dc.description.abstract | Eğitimde, geçmiş yıllardan günümüze kadar yapılan araştırmalar, bireylerin daha üst düzeyde kazanımı gerçekleştirmesini amaçlamaktadır. Tarih dersi öğretim programında da yer alan amaçlar, öğrencilere kazandırılması istenen becerileri içermektedir. Tarih eğitimi ile öğrenciye bu amaçların kazandırılması istenmektedir. Kazanımların gerçekleşmesi için, öğretim programında yer alan amaçlara yönelik, tarih derslerinde bazı yaklaşımların kullanılması gerekmektedir. Bu yaklaşımlardan biri de tarihsel empatidir. Bu yaklaşım, geçmişte yaşamış insanların eylemlerini, onların ve o dönemin bakış açısıyla anlamaya çalışmaktır. Tarihsel empati, geçmişteki insanların his ve eylemleri arasındaki sebepleri anlamayı gerektirir. Bireylerin etkili bir şekilde tarihsel empati yapabilmesini sağlayacak kişiler öğretmenlerdir. Eğitim sisteminin bel kemiğini oluşturan öğretmenler, kazanımların en iyi şekilde kazandırılmasını sağlayacak önemli bir unsurdur. Bu bakımdan tarih öğretmenlerinin tarihsel empatiyi doğru şekilde öğrenerek, sınıfta uygulayabilmesi ciddi bir konudur. Öğretmenlerin bu konuda donanımlı olması, tarihsel empatinin sağlıklı bir şekilde uygulanmasının kilit noktasını oluşturur. Fakat ülkemizde, tarih öğretmenlerinin bu konuda yeterince bilgiye sahip olmaması bir sorun teşkil etmektedir. Bu nedenle, tarih öğretmenlerinin tarihsel empatiyi kullanma düzeyleri önemlidir. Bu çalışmanın amacı, tarih öğretmenlerinin tarihsel empatiyle ilgili bilgi ve tutumlarını değerlendirmektir. Araştırma nitel bir anlayışla yürütülecek bir survey çalışmasıdır. Çalışmanın evrenini Trabzon'da görev yapan tarih öğretmenleri oluşturmaktadır. Bu evren içinden, Trabzon merkez, Yomra, Akçaabat, Beşikdüzü, Vakfıkebir, Çarşıbaşı ilçelerinde bulunan anadolu ve fen liselerinde görev yapan tarih öğretmenleri amaçlı örneklem yoluyla seçilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı-yapılandırılmış mülakat ve açık-uçlu anket kullanılacaktır. Çalışma sonucunda, tarih öğretmenlerinin bu yaklaşım ile ilgili yeterince bilgi sahibi olmadıkları, yaklaşımı literatüre uygun şekilde uygulamadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmaya dayanarak, üniversiteler ve Milli Eğitim Bakanlığına bir takım öneriler sunulmuştur. Tarih öğretmenlerinin tarihsel empatinin uygulanışına yönelik görevlendirilecek uzmanlar tarafından eğitim alması önerisi getirilmiştir.Anahtar Sözcükler: Tarih Öğretimi, Tarihsel Empati, Tarih Öğretmeni, Öğretmen Görüşleri | |
dc.description.abstract | In education, many researches made from past to present; aim to make individuals realize much more top and learning outcome. These goals which are also taking part in history curriculum, include a student's abilities that will need in all areas during his life. With history education, it is aimed to realize these goals. In order to make these learning outcomes come true, it is required to use some approaches aimed at goals partaking in history curriculum. One of these approaches is historical empathy. This approach means trying to understand the acts of people who lived in the past with their perspective and also that period's point of view. Historical empathy, requires to understand the reasons between emotions and actions of people who live in the past. The people who can provide individuals to make most effective historical empathy are the teachers.Teachers who establish the basis of the education system are one significant factor to gain people the learning outcome best way. In this respect, it is important for history teachers to learn and practice the historical empathy in the best way. Teachers' being well-educated on this subject forms the keypoint of practicing the historical empathy effectively. However, in our country, history teachers do not have the sufficient knowledge about this topic so this causes a problem. That's why, it is very important for the history teachers' to practice the historical empathy effectively. The main aim of this study is evaluation of history teachers' knowledge and attitudes about historical empathy. At the end of this study, it has been concluded that history teachers do not have enough knowledge about this approach and haven't put it in to practice properly. Depending on this study, a number of suggestions have been presented to üniversities and Ministry of National Education. This research is a survey study that will be carried out by a group of history teachers in Trabzon. In this research team, the teachers who work at anatolian and science high schools in Trabzon, Yomra, Akçaabat, Beşikdüzü, Vakfıkebir and Çarşıbaşı were selected by purposeful sampling. In the study, semi-structured interview, and open-ended survey will be used as a data collection tool.Keywords: History Teaching, Historical Empathy, History Teacher, Teacher Views. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Tarih öğretmenlerinin tarihsel empatiyle ilgili bilgi ve tutumlarının değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of history teachers' knowledge and attitudes about historical empathy | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-16 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | History | |
dc.subject.ytm | History education | |
dc.subject.ytm | Empathic inclination | |
dc.subject.ytm | Empathy | |
dc.subject.ytm | Teacher attitude | |
dc.subject.ytm | Occupational interest | |
dc.subject.ytm | Professional knowledge | |
dc.identifier.yokid | 10243051 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRABZON ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 547815 | |
dc.description.pages | 126 | |
dc.publisher.discipline | Tarih Eğitimi Bilim Dalı | |