Bilim ve sanat merkezleri destek eğitim programının sınıf öğretmenleri görüşlerine göre incelenmesi
dc.contributor.advisor | Altun, Taner | |
dc.contributor.author | Ertürk, Arif | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T18:07:20Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T18:07:20Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-08 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/108720 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın temel amacı, özel yetenekli öğrencilerin eğitim ve öğretimleriyle ilgilenen sınıf öğretmenlerinin BİLSEM destek eğitim programlarıyla ilgili görüşlerini Stufflebeam'ın bağlam, girdi, süreç, ürün değerlendirme modelini ele alarak incelemek ve destek eğitimi programına dair değerlendirmelerde bulunmaktır. Çalışmada karma araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutu tarama araştırması, nitel boyutu ise durum çalışması şeklinde tasarlanmıştır. Araştırma 2018-2019 öğretim yılında BİLSEM sınıf öğretmenleri ile yürütülmüştür. Araştırmanın nicel boyutunda tüm evrene ulaşılmaya çalışılmış 158 öğretmenden veri elde edilmiştir. Araştırmanın nitel boyutu ise amaçlı örnekleme yoluyla seçilmiş 10 sınıf öğretmeni ile yapılmıştır. Çalışmada veri toplama araçları olarak, Kazu ve Şenol (2012) tarafından geliştirilen Destek Eğitim Programı Değerlendirme Anketi ve araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Destek Eğitim Programı Anketinden elde edilen veriler betimsel istatistik (frekans, yüzde, aritmetik ortalama), varyans analizi, t testi, Kruskall Wallis-H (KWH), Mann Whitney U (MWU) ile analiz edilmiş olup, yarı yapılandırılmış görüşme formundan elde edilen veriler ise temel düzey analizi ve içerik analizine tabi tutulmuştur. DEP'in BİLSEM yönergesinde belirlenen amaçlarına ulaşıldığı ancak DEP'in içerik boyutunun zayıf olması, öğrenci seviyesinin altında olması, yazı etkinliklerinin öğrenciler için sıkıcı olması nedenlerinden dolayı yetersiz olduğu tespit edilmiştir. Çalışmadan elde edilen diğer bir sonuç, BİLSEM'de sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunların etkinliklerin öğrenciye hitap etmemesi, materyal temini ayrıca prosedürlerden dolayı öğretmenlerin derslerinde BİLSEM dışına çıkamaması sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmada DEP içeriğinin öğrencilerin ilgisini çekerek, aktif öğrenme yaşantıları sunulduğu onları bilimsel araştırma becerileri sürecinde destekleyecek yönde revize edilmesi gerektiği gibi önerilerde bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | The primary goal of this study is to examine the views of form teachers who perform the education and training of gifted students about the Science And Art Centers (BILSEM) Support Education Program (SEP) within the framework of Stufflebeam's Context, Input, Process and Product Evaluations Model and to make assessments with respect to the Support Education Program. Mixed-research design has been employed in the study. The quantitative part of the study has been designed as survey whereas the qualitative part has been designed as case study. The study was conducted with form teachers who were working for the Science and Art Centers in 2018-2019 academic year. In the quantitative part of the study, the entire population was tried to be reached and data were obtained from a total of 158 teachers. The qualitative part of the study, on the other hand, was conducted with 10 form teachers selected through the purposeful sampling method. The Support Education Program Evaluation Survey developed by Kazu and Şenol (2012) and the semi-structured interview form developed by the author were used in the study. Data obtained from the Support Education Program Evaluation Survey were analyzed through descriptive statistics (frequencies, percentages, mean ), ANOVA, t-test, Kruskall Wallis-H (KWH) and Mann Whitney U (MWU) tests while the data obtained from the semi-structured interview forms was analyzed through content analysis. The results of the study showed that the objectives of the SEP identified in the BILSEM directive are achieved; however, the SEP was insufficient due to the fact that its content was weak and below the cognitive levels of students, and because the students were bored with writing activities. Another result of the study was that the problems encountered by teachers at BILSEM are material supply, activities that are unappealing to the students, and teachers' being limited by the BILSEM curriculum at the classes due to the procedures. In the study, it was suggested that the content of the SEP should be revised to attract the interest of students and support them in the process of scientific research by presenting active learning experiences. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bilim ve sanat merkezleri destek eğitim programının sınıf öğretmenleri görüşlerine göre incelenmesi | |
dc.title.alternative | An examination of the science and art centers (bilsem) support education program based on form teachers' views | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-08 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10278170 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRABZON ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 575650 | |
dc.description.pages | 106 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Bilim Dalı |