Show simple item record

dc.contributor.advisorCihan, Hamit
dc.contributor.authorAkgün, Soner
dc.date.accessioned2020-12-06T18:07:18Z
dc.date.available2020-12-06T18:07:18Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-31
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/108719
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, okulöncesi eğitim kurumlarına devam eden 4-6 yaş grubu çocuklara uygulanan hareket eğitimi ve imgeleme programının çocukların motor gelişimlerini etkileyip etkilemediğini araştırmaktır. Düzenli ve planlı olarak hareket eğitimi ve imgeleme aktivitelerine katılan deney grupları ile rutin programlarını uygulayan kontrol grubunu karşılaştırarak, hareket eğitimi ve imgelemenin motor gelişime etkisini belirlemek hedeflenmiştir. Araştırmaya 2017-2018 eğitim öğretim yılında Samsun İli Karadeniz İlkokulu ve Kılıçarslan Ortaokulu bünyesindeki okul öncesi eğitim programlarına devam eden 4-6 yaş grubu 80 öğrenci katılmıştır. Öğrenciler kontrol grubu (n=20), imgeleme grubu (n=20), hareket eğitimi grubu (n=20), hareket eğitimi ve imgeleme grubu (n=20) olarak gruplandırılmıştır. Deney gruplarında bulunan çocuklar 8 hafta boyunca, haftada 3 gün 45'er dakikalık toplam 24 ders hareket eğitimi ve / veya imgeleme programına katılmıştır. Çalışmada öğrencilerin motor performanslarını ölçmek amacı ile veri toplama aracı olarak motor performans test protokolü kullanılmıştır. Test protokolü; çabukluk, durarak uzun atlama, tek ayak üzerinde dengede durma, tenis topu fırlatma, sürat koşusu ve yakalama olmak üzere 6 unsurdan oluşmaktadır. Elde edilen sonuçların aritmetik ortalamaları (X), standart sapmaları (SS) hesaplanıp, aritmetik ortalamalar arasındaki fark t-testi ile analiz edilmiştir. Yapılan istatistiksel analizlerin sonucunda; tüm deney gruplarının başlangıç ve son motor performans değerleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir (p < 0. 01). Sonuç olarak, planlı ve düzenli bir şekilde uygulanan hareket eğitimi ve imgeleme programlarının 4-6 yaş grubu çocukların motor gelişimlerini olumlu yönde etkilediği görülmüştür.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the effects of movement education and imagery programs on the motor development of 4-6 year old children in pre-school education institutions. 80 volunteer students who are going to two pre-school that are choosen randomly and attended in this research. Students were grouped as Control Group that is not performing movement education and imagery( n= 20), Imagination Group that is performing imagery (n=20), Movement Education Group that is performing movement education (n=20), Imagination and Movement Education Group that is performing movement aducation and imagery (n=20). In order to measure the motor performance of the students. Motor Performance Test Protocol was used as a data collection tool. The test protocol has six elements. These are quickness, standing broad jump, statik balance (staying in balance with one foot), throwing tennis ball, speed run and catch. The movement aducation and (or) imagery was performed for the experiment groups in 8 weeks, 3 days in a week, 45 minutes in a day, total 24 lessons. The optained results means (X) and standard deviations (SS) had been computed and, the difference between means had been analyzed by t-test. At the comparisation of the experiment groups' preliminary and final test measurements, a significant difference had been found at level p<0.01. In conclusion, when practiced steady of movement education and imagery programs has been positively improving motor development of the children aged 4-6.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleHareket eğitimi ve imgelemenin okulöncesi eğitim kurumlarındaki 4-6 yaş grubu çocuklarda motor gelişime etkisi
dc.title.alternativeEffect of movement education and imagery on motor developments between 4 and 6 year old children in preschool
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-31
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPsychomotor development
dc.subject.ytmSport psychology
dc.subject.ytmMovement
dc.subject.ytmSport education
dc.subject.ytmPhysical education
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.subject.ytmMotor development
dc.identifier.yokid10241019
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityTRABZON ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid546882
dc.description.pages81
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess