Ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin müzik dersine yönelik tutumlarının incelenmesi (Giresun il örneği)
dc.contributor.advisor | Aksu, Cahit | |
dc.contributor.author | Başer, Burcu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T18:07:05Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T18:07:05Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-09-14 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/108714 | |
dc.description.abstract | Araştırma, 2017 yılında yenilenen ilkokul-ortaokul müzik öğretim programının duyuşsal alan kazanımlarına dönük olarak ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin müzik dersine ilişkin tutumlarını `Giresun İli Örneği` üzerinden belirlemek, öğrencilerin mevcut müzik derslerine yönelik tutumlarını ortaya koymak ve etkili bir müzik dersi için öneriler geliştirmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma betimsel araştırmalardan tarama (survey) modelinde olup; çalışma grubunu ise Giresun il merkezi ve Bulancak ilçesindeki 8 ortaokulun 5. sınıfında öğrenim görmekte olan 426 öğrenci çalışma gurubunu oluşturmaktadır.Çalışmadan başlıca şu sonuçlar elde edilmiştir. Öğrencilerin müzik dersine dönük tutumlarının ön uygulama ve son uygulama boyunca `olumsuz` olduğu ancak bu tutum düzeylerinin hem ölçeğin genelinde hem de ayrı ayrı faktörler bazında son uygulama lehine anlamlı şekilde farklılaştığı ve buradan hareketle, uygulanan ortaokul müzik öğretim programının öğrencilerin duyuşsal alana dönük kazanımlarını oluşturmada etkili olduğu fakat etki derecesinin yetersiz olduğu sonucuna varılmıştır. Çalışmadan çıkan bir diğer sonuç; oluşan olumsuz tutumun işaretçilerinin ölçek maddeleri üzerinden analizi ile elde edilmiştir. Bu kapsamda ölçeğin pek çok maddesine verilen cevaplar oluşan olumsuz tutumun gerekçesini açıklar niteliktedir.Çalışma grubundaki öğrencilerin müzik dersine ilişkin olumsuz tutumlarının cinsiyet değişkeni açısından farklılaşmadığı tespit edilmiştir. Yani müzik öğretim programının uygulanması sonucunda hem kız hem de erkek öğrencilerin müzik dersine dönük tutumları aynı oranda olumsuz olarak şekillenmektedir.Çalışmada; özellikle il merkezinde öğrenim gören öğrencilerin ilçelerde öğrenim gören öğrencilere göre müzik dersine ilişkin tutumlarının daha olumlu olduğu sonucuna varılmıştır. | |
dc.description.abstract | The study of facing the affective gains elementary-secondary school music education programs Renovated in 2017, the middle school 5th grade students' attitudes toward music lessons `Giresun Province Case` to set out, students demonstrate their attitude towards the current music lessons and develop recommendations for an effective music lessons. The research was carried out with a survey group consisting of 426 students studying in the 5th grade of 8 secondary schools in Giresun city center and district with a survey model.The following main results were obtained.Students of music lessons on the Attitudes of pre-application and during the last practice `negative` is but the attitude level of both the general of the scale separately factors that changed significantly in the last application in favor of some and here in mind, students of applied secondary school music education program is effective in creating oriented achievements in the affective domain but the effect is insufficient.Another result of the study; the negative point of the attitude of the markers were obtained through the analysis of the scale items. In this context, the answers given to many items of the scale explain the reason of negative attitude.It was determined that the negative attitudes of the students in the study group did not differ in terms of gender variable. In other words, as a result of the application of the music education program, both female and male students' attitudes towards music lesson are shaped as negative.In this study; It is concluded that the attitudes of the students studying in the city center are more positive than the students studying in the districts. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin müzik dersine yönelik tutumlarının incelenmesi (Giresun il örneği) | |
dc.title.alternative | Examination on the attitudes of the 5th grade mid-school students towards the music lesson (Giresun province sample) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-09-14 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.subject.ytm | Music lesson | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Giresun | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.identifier.yokid | 10262124 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRABZON ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 558329 | |
dc.description.pages | 92 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı |