Show simple item record

dc.contributor.advisorBaki, Müjgan
dc.contributor.authorKarakaş, Elif
dc.date.accessioned2020-12-06T18:06:58Z
dc.date.available2020-12-06T18:06:58Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/108711
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; farklılaştırılmış öğretim yaklaşımına dayalı olarak yürütülen matematik derslerinde nasıl bir öğrenme öğretme süreci gerçekleştiğini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırma eylem araştırması şeklinde yürütülmüştür. Araştırma 2018-2019 eğitim öğretim yılı içerisinde Trabzon' da bulunan bir devlet okulunun 7. sınıf matematik dersinde 11 hafta süreyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada farklılaştırılmış öğretim yaklaşımına uygun istasyon, merkezler, kademelendirilmiş etkinlikler ve uzman gruplar teknikleri kullanılarak sınıfta gerçekleştirilen tüm durumlar ele alınmıştır. Araştırmadaki veriler `video kayıtları`, `öğrenci yansıtma kağıtları`, `yansıtıcı günlük`, `yarı yapılandırılmış görüşmeler`, `öğrenci ürün dosyaları` ile toplanmıştır. Çalışmadan elde edilen nitel verilerin analizinde içerik ve betimsel analizden yararlanılmıştır. Elde edilen veriler ışığında öğrencilerin derse aktif katılımının, ilgisinin ve özgüvenlerinin, bireysel ve grupla çalışma becerilerinin arttığı, sosyal etkileşimlerinin geliştiği, öğrenme sorumluluğu ve bağımsız çalışma alışkanlığı kazandığı, her seviyedeki öğrencinin öğrenmesine olumlu katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Bunun yanında bazı öğrencilerin uygulama sürecine alışması zaman aldığı için sürecin uygulanmasında birtakım zorluklar yaşanmıştır. Ayrıca ürün ve süreç değerlendirme ile bir sonraki dersin planlaması, öğrencilerin takibinin daha etkili yapılması açısından faydalı olmuştur. Öğretmenlere farklılaştırılmış öğretim yaklaşımının uygulamalı olarak tanıtılacağı hizmet içi eğitimler faydalı olabilir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the teaching process based on differentiated instruction within the scope of mathematics lesson. For this purpose, the research was carried out in the form of action research. The research was carried out for 7 weeks in 7 th grade mathematics class of a public school in Trabzon in the academic year 2018-2019. In the research, all the situations in the classroom by using the differentiated teaching approaches, stations, centers, graded activities and expert groups strategies were discussed. The data in the study were collected by `video recordings`, `student projection papers`, `reflective diary`, `semi-structured interviews`, `student product files`. In the analysis of the qualitative data obtained from the study, content and descriptive analysis was used. In the light of the data obtained, it was concluded that students' active participation, interest and self-confidence, individual and group working skills increased, social interactions developed, learning responsibility and independent working habits, and contributed positively to the learning of students at all levels. In addition, it took some time for some students to get used to the implementation process and there were some difficulties in the implementation of the process. In addition, product and process evaluation and the planning of the next course have been beneficial in terms of more effective follow-up of students. In-service trainings in which the differentiated teaching approach to teachers will be introduced in practice may be beneficial.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim matematik dersinde farklılaştırılmış öğretim yaklaşımına uygun düzenlenen öğretim sürecinden yansımalar
dc.title.alternativeReflections on the teaching process in accordance with the differentiated teaching approach
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-10
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10270376
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityTRABZON ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid566628
dc.description.pages177
dc.publisher.disciplineMatematik Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess