Show simple item record

dc.contributor.advisorŞener, Gülcan
dc.contributor.authorOnbaş, Kadriye
dc.date.accessioned2020-12-06T18:06:55Z
dc.date.available2020-12-06T18:06:55Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-09-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/108710
dc.description.abstractDergiler, modern toplumlarda insanların öz kimliklerini şekillendirici ve anlamlandırıcı işlevlere sahip medya araçlarıdır. Tüketim kültürünün bir ürünü olan erkek yaşam tarzı dergileri, erkekler için birçok alanda tavsiyeler sunarak erkekleri yönlendirme misyonuna sahiptir. Erkekliğin belirli kodlarla aktarıldığı ve öğretildiği bu mecrada, erkekler gördükleri temsiller ve maruz kaldıkları dergi reklamları aracılığıyla tüketme eylemine itilmektedir. Değişen iş bölümü, kadın ve erkekler arasındaki rollerin değişiminin devamında yaşanan erkeklik krizine bir yanıt olan erkek yaşam tarzı dergileri, yeni erkeklik biçiminin yaratılmasında aktif rol oynamaktadır. Ayrıca erkek dergileri yeni erkek formu ile ideal erkek bedenine odaklanarak hegemonik erkekliğin inşasına katkı sağlamaktadır. Hem hegemonik erkekliği meşrulaştıran hem de erkekleri birer tüketim nesnesi haline dönüştüren erkek dergilerinin ortaya çıkış sürecine ve dergilerin erkekler tarafından nasıl anlamlandırıldığına bakmak, erkeklik alanı açısından önemli bir çalışma konusu olacaktır. Çalışmada erkek yaşam tarzı dergilerinin ekonomi politiği ve içeriğini okurlar ve yayıncılar bağlamında değerlendirmek, tüketim döngüsün içerisinde erkek yaşam tarzı dergilerinin misyonunu irdelemek ve erkeklerin zihinlerinde erkek dergilerine yönelik oluşan anlam haritalarının okumasını yapmak amaçlanmıştır. Çalışmada nitel yöntemlerden faydalanılmıştır. GQ, Esquire ve Men's Health dergilerinin yayıncılarıyla ve ilgili dergileri takip eden 11 erkek okur ile derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Aynı zamanda erkek dergilerini takip etmeyen erkeklerin erkek dergilerini nasıl anlamlandırdığını ve kadınların erkek yaşam tarzı dergilerine olan bakış açısını anlamak amacıyla üç odak grup görüşmesi gerçekleştirilmiştir. Çalışma bulguları, erkek dergilerinin erkekler için birer yol gösterici ve kılavuz olarak anlamlandırıldığını ortaya koymaktadır. Ayrıca erkek dergilerinin dergi reklamları ve erkek temsilleri aracılığıyla erkekleri tüketime teşvik ettiği görülmektedir. Bu çalışma, erkek yaşam tarzı dergilerinin ekonomi politiği ve içeriğini, okuyucuları ve dergilerin yayınlayıcılarıyla birlikte ele alarak değerlendirecek ilk çalışma olması nedeniyle özgün bir değere sahiptir.
dc.description.abstractMagazines are the media devices that have abilities to shape and interpret the self-identity of the people. Men's lifestyle magazines, which are product of consumption culture, have mission of guiding the men by giving advices in many field. In this media where manhood is taught and transferred with certain codes, men are pushed to tendency to consume through the representation they see and magazine ads they are exposed to. Changing distribution of work, men life style magazines, which are a respond to manhood crisis encountered due to role changes between men and women, are instrumental in creating new manhood shape. Also, new manhood magazines contribute to construction of hegemonic manhood by focusing on ideal man body with new man shape. Looking at appearance process of manhood magazines, which legalize hegemonic manhood and turn men into a consumption object, and how magazines are interpreted by men become an important research topic in manhood field.In the research, evaluating the economic policy and content of the manhood life style magazines in terms of readers and publishers, scrutinising mission of man life style magazines inside cycle of consuming and making the reading of meaning charts consisted of manhood magazines in men's mind are aimed. Qualitative methods are used in the study. Interviews with publishers of GQ, Esquire and Men's Health magazines and 11 men readers, who follows related magazines, are held. Also three focus group discussions about how men, who do not follow manhood magazines, interpret the manhood magazines and aiming understanding women's point of view on manhood lifestyle magazines are held. Research discoveries reveals that manhood magazines are interpreted as a guiding light for men. Also, it is seen that manhood magazines promote men to consume by magazine ads and man representations. This research has a genuine dignity due to its being first research evaluating the economic policy and content of the manhood life style magazines in terms of its readers and publishers together.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGazeteciliktr_TR
dc.subjectJournalismen_US
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTüketim döngüsü içerisinde erkek yaşam tarzı dergilerinin yeri: İçeriği üretenler ve tüketenler üzerinde bir alımlama çalışması
dc.title.alternativeThe place of men's lifestyle magazines in the consumption cycle: A reception study on the producers and consumers of content
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-15
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Reklamcılık Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMen's magazines
dc.subject.ytmConsumption
dc.subject.ytmConsumption behaviours
dc.subject.ytmConsumption pattern
dc.subject.ytmLife style
dc.subject.ytmMasculinity
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmMagazines
dc.identifier.yokid10262375
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityTRABZON ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid558433
dc.description.pages140
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess