Show simple item record

dc.contributor.advisorCerrah Özsevgeç, Lale
dc.contributor.authorŞahin, Ayşegül
dc.date.accessioned2020-12-06T18:06:43Z
dc.date.available2020-12-06T18:06:43Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/108705
dc.description.abstractEğitim toplumun vazgeçilmez unsurlarından biridir. Eğitimin en bilinen tanımı bireyin yaşantıları ve deneyimleri yoluyla davranışlarında kasıtlı ve istendik değişim meydana getirme sürecidir. Okullarda yürütülen örgün eğitim belli bir plan ve program dâhilinde yürütülmektedir. Öğrencinin okul hayatının başladığı temel eğitim; Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel, anaokulu ve ilkokullar tarafından verilen eğitim olarak tanımlanmaktadır. Eğitim sürecinin okul, yönetici, öğretmen, öğrenci, veli ve program gibi boyutları vardır. Bu bileşenlerin ait sorunlarının ele alınması ve giderilmeye çalışılması eğitimin kalitesinin artırılmasına katkı sağlayacaktır. Bu bağlamda, sınıf öğretmenliği alanında yapılan çalışmaların incelenmesi, eksikliklerin belirlenerek yeni çalışmalara yön vermesi ve etkili çözüm önerilerinin geliştirilebilmesi açısından önemlidir. Bu araştırmada, 2008-2018 yılları arasında Türkiye'de Sınıf Öğretmenliği alanında yapılan çalışmaların analiz edilmesi ve bu alandaki araştırmacıların yararlanabilecekleri bir kaynak oluşturulması amaçlanmıştır. Nitel araştırma yaklaşımlarından betimsel içerik analizi ile modellenmiş olan araştırmanın örneklemini; 2008-2018 yılları arasında Sınıf Öğretmenliği alanında YÖK tez veri tabanından ulaşılabilen lisansüstü tezler oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında doküman incelemesi tekniği kullanılmıştır. Ulaşılan araştırmaların sınıflandırılması amacıyla, bölümler oluşturulmuş ve çizelge haline getirilmiştir. Microsoft Office Excel programında oluşturulacak çizelgenin başlıkları; Konu (Tema), Yayın yılı, Amaç, Araştırma türü/modeli, çalışma grubu, Veri toplama aracı şeklinde sıralanmıştır. Sınıf Öğretmenliği alanında yapılmış çalışmalar incelenerek, bu alandaki araştırma eğilimleri tanımlayıcı boyutta değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda en çok 2009 yılında çalışma yapıldığı, nicel araştırma yönteminin daha çok benimsendiği ve en çok tarama modelinin tercih edildiği belirlenmiştir. Çalışma grubu olarak daha çok öğrenci ve öğretmenlerle çalışıldığı, veri toplama aracı olarak anket kullanıldığı görülmüştür. Türkçe öğretimi konusunun en çok çalışılan alan olduğu ve konu alanlarında en fazla durum tespitine yönelik çalışmaların yürütüldüğü tespit edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular ışığında öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractEducation is one of the essential factors of society. The most well-known definition of education is the process of bringing the concept of intentional and desirable in the behavior of the individual through his experiences. Education in our country is presented to the individuals within a certain plan and program. The basic education, which the student's first step to school life, is defined as education given by Ministry of National Education, official and private preschool and primary education institutions. The primary school teacher has huge importance and effect on teaching because he/she is the first teacher of individuals on their first step of their education life. In the field of primary school teaching, the related researches are important in the field of primary school teaching and in creating solutions to the existing problems. The goal of this research is that creating a source that researchers can take advantage by studying the works done between 2008 and 2018. This study is modeled with descriptive content analysis from qualitative research approaches. The sample of research is thesis about primary school teaching that can be reached theses the database of Higher Education Institution (YÖK). Document analysis technique was used in the collection of data. In order to classify the researches that have been reached, a table was formed including these sections and the sub-dimensions of the sections. Tittles of the table be created in Microsoft Office Excel are Subject (Theme), Publication Year, Purpose, Research Type / Model, Sample Size, and Data Collection Tool. Independent studies in the field of Primary School Teaching were examined together and research trends in this field were evaluated in descriptive dimensions. As a result of the study, we can say that the study was conducted mostly in 2009, the quantitative research method was adopted more, the most screening models were preferred, the sample population was mostly studied with the students and teachers, and the survey data collection tools were used mostly as data collection tools. The aim of the study is to study the subject of education and the aim is to determine the most part of the work has been done. In the light of the findings obtained in the research, suggestions are presented.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title2008-2018 yılları arasında sınıf öğretmenliği alanında yapılan çalışmaların incelenmesi
dc.title.alternativeAnalyzing of primary school teaching studies between 2008-2018
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-18
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSchool teachers
dc.identifier.yokid10270204
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityTRABZON ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid566562
dc.description.pages168
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess