dc.contributor.advisor | Ekiz, Durmuş | |
dc.contributor.author | Deniz, Oğuzcan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T18:06:41Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T18:06:41Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-08 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/108704 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, birleştirilmiş sınıflarda görev yapan mesleğinin ilk üç yılındaki sınıf öğretmenlerinin birleştirilmiş sınıflarda ilk okuma yazma öğretimi üzerine görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada, sınıf öğretmenlerinin yüksek öğretim kurumlarında yetiştirilme süreçlerinde aldıkları birleştirilmiş sınıflarda öğretim ve ilk okuma yazma öğretimi derslerinin meslek hayatlarındaki katkıları, birleştirilmiş sınıflardaki ilk okuma yazma öğretimi dersini etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı faktörler birlikte incelenmiştir.Çalışma 2018-2019 eğitim öğretim yılında Ardahan ili ve Çıldır, Damal, Göle ilçelerinde birleştirilmiş sınıflı okullarda görev yapan ve mesleğinde üç yılını doldurmamış 30 sınıf öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımı içerisinde yer alan durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Veriler, çalışmanın amacı doğrultusunda hazırlanmış olan yarı yapılandırılmış veri toplama aracı ile toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde temel düzey analiz biçimlerinden olan betimsel – yorumsal analiz yöntemi kullanılmıştır.Verilerin analizlerinden ulaşılan sonuçlara göre sınıf öğretmenlerinin yüksek öğretim kurumlarında almış oldukları birleştirilmiş sınıflarda öğretim ve ilk okuma yazma öğretimi derslerini mesleki hayatları açısından yeterli bulmadıkları tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmenler bu derslerin daha çok teori ağırlıklı olduğunu, öğrenilen teorik bilgilerin çoğunlukla uygulamaya yönelik olmadığını belirtmişlerdir.Birleştirilmiş sınıflarda ilk okuma yazma öğretiminde fiziksel mekandan kaynaklanan sorunların olduğu tespit edilmiştir. Bu okullardaki materyal eksikliği, alan yetersizliği, temizlik ve ısınma problemleri gibi nedenlerle eğitim öğretim faaliyetlerinin aksadığı ortaya çıkmıştır. Sınıf öğretmenlerinin ilk okuma yazma öğretimi sürecinde kendilerinden kaynaklı problemlerin deneyimsizlik, farklı okuma yazma öğretim yöntemleri bilmeme, birden çok sınıfın bir arada bulunması sebebiyle sınıf yönetiminde zorlanma gibi durumlar olduğunu belirttikleri tespit edilmiştir. Öğrencilerde okul öncesi eğitimin olmaması, öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeylerinin düşük olması, dikkat eksiklikleri, sağlıklı beslenmeme ve devamsızlık gibi konuların ilk okuma yazma öğretimi sürecinde öğrencilerden kaynaklı sorunlar olduğu belirlenmiştir. Ailelerin çocuğa ve okula karşı ilgisiz olmaları, ailenin eğitim durumunun düşük olması, evde farklı dil konuşuluyor olmasının ilk okuma yazma öğretimi sürecinde ailelerden kaynaklanan sorunlar olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca ses temelli cümle yönteminin özelliklerini bilmeyen ailelerin evde çocuklarına farklı yöntemlerle okuma yazma öğretmeye çalışmasının öğrenciye fayda sağlamadığı aksine öğrenmeyi geciktirdiği ortaya çıkmıştır.Birleştirilmiş sınıflarda öğretim ve İlk Okuma Yazma Öğretimi derslerinin uygulama ağırlıklı olması ve ders saatlerinin arttırılması, birleştirilmiş sınıflı okullara ekonomik desteklerin sunulması, birleştirilmiş sınıflarda görev yapan öğretmenlere yönelik hizmet içi eğitim faaliyetlerinin düzenlenmesi, okul öncesi eğitimin özellikle kırsal bölgelerde yaygınlaştırılması, ailelerin okulda daha aktif olmasına yönelik çalışmaların yürütülmesi gibi öneriler getirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Birleştirilmiş Sınıf, İlk Okuma Yazma, Sınıf Öğretmeni, Öğretim | |
dc.description.abstract | In this study, it was aimed to examine the opinions of teachers in their first three years of on the teaching of reading and writing in multi-grade classes. This investigation examines the contribution of the classes of `Teaching of Reading and Writing courses in the multi-grade taken by the teachers in higher education institutions to their careers and the factors in and out of the classroom that affects the first reading and writing courses in the multi-grade classes.The study is carried out in 2018-2019 academic year with 30 classroom teachers working in multi-grade classes who have maximum three years of experience in the province of Ardahan and its districts; Çıldır, Damal, and Göle. The case study method in the qualitative research approach is used in the study. The data is collected with a semi-structured data collection tool. In the analysis of the obtained data, the descriptive-interpretive method which is one of the basic level analysis methods is used.According to the results obtained from the data analysis, it has been determined that the teachers in the multi-grade classes do not find the courses of the first teaching of reading and writing in the combined classes which they received in the higher education sufficient in the aspect of their experiences. In addition, teachers stated that the courses they took were mostly theoretical and that the learned theoretical knowledge was mostly not suitable for practical use.It is determined that there are problems arising from physical conditions in the first reading and writing courses in the multi-grade classes. It has been revealed that educational activities have been disrupted due to lack of materials, space and cleaning and warming problems. It is also determined that in the first reading and writing teaching process, there are also problems due to the lack of experience, insufficient knowledge on different teaching methods and difficulty of classroom management in multi-grade classes. It is also revealed that students had problems in the first reading and writing classes such as absenteeism, low readiness levels, lack of pre-school education and healthy daily nutrition. It has been concluded that some problems are related to the families and daily life of students such as careless attitudes of parents towards the education of their children, the low education status of families and that different languages being spoken at home. In addition, it has been found that parents who do not know the characteristics of sound-based sentence methods do not do any good for the students by trying to teach them to read and write in different ways at home.Recommendations can be listed as reforming education in the multi-grade classrooms to be more practical, increasing of course hours, increasing the economic capacities of the multi-grade schools, the regulation of in-service training activities for teachers in the these classrooms, the dissemination of pre-school education especially in rural areas, and creating activities to encourage families to get involved in the education process.Keywords: Multi - Grade Classroom, First Reading and Writing, Classroom Teacher, Teaching | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Mesleğe yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin birleştirilmiş sınıflarda ilk okuma yazma öğretimi üzerine görüşlerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation on opinions of new classroom teachers on their first teaching of literacy in multi-grade classes | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-08 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10268764 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRABZON ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 565632 | |
dc.description.pages | 127 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Bilim Dalı | |