Show simple item record

dc.contributor.advisorDüzbastılar, Meltem
dc.contributor.authorBakar, İrem
dc.date.accessioned2020-12-06T18:06:30Z
dc.date.available2020-12-06T18:06:30Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-09-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/108700
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümü öğrencilerinin Bireysel Ses Eğitimi dersine yönelik motivasyon düzeylerini incelemektir. Araştırmada, nicel araştırma yöntemlerinden birisi olan survey (tarama) yöntemi kullanılmıştır. Araştırma için veri toplama aracı olarak iki araç kullanılmıştır. Bunlardan birisi, öğrencilerin demografik değişkenlerinin bulunduğu `Kişisel Bilgiler Formu`, diğeri ise `Bireysel Ses Eğitimi Dersi Motivasyon Ölçeği`dir.Araştırmada çalışma grubu olarak Doğu Karadeniz Bölgesinde yer alan Rize, Trabzon, Giresun ve Ordu Güzel Sanatlar Liselerinin Müzik bölümlerinde Bireysel Ses Eğitimi dersi alan 10. ve 12. sınıflarında öğrenim gören toplam 163 öğrenci seçilmiştir. Ayrıca araştırmada elde edilen verilerin analizinde yaygın olarak kullanılan bir paket programı kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin bireysel ses eğitimi dersine yönelik motivasyon düzeyleri orta seviyede bulunmuştur. Ayrıca öğrencilerin, bireysel ses eğitimi dersine yönelik motivasyon puanlarıyla, bireysel ses eğitimi dersine çalışmaya ayrılan haftalık zaman dilimi ve bireysel ses eğitimi dersine çalışmaya motive eden unsur değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar saptanmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the motivation levels of the students of Music Department of Fine Arts High School. The survey method, which is one of the descriptive research methods, was used in the study. Two tools were used as data collection tool for research. One of these is `The Personal Information Form` where the students have demographic variables and the other is `The Individual Audio Education Lesson Motivation Scale`.In the study, 163 students who were studying in the 10th and 12th grades who took Individual Voice Training lessons in the Music Departments of Rize, Trabzon, Giresun and Ordu Fine Arts High Schools in Eastern Black Sea Region were selected as the study group. In addition, a commonly used packet program was used in the analysis of the data obtained in there search.As a result of there search, the students' motivation levels for the individual voice education lesson were found to be at an intermediate level. In addition, the students' motivation scores for the individual voice training lesson, the individual time periodal located to study the individual voice training lesson and motivating factors to work in the individual voice training lesson were found to be significant differences.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleGüzel sanatlar liseleri müzik bölümü öğrencilerinin bireysel ses eğitimi dersine yönelik motivasyon düzeylerinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamining the motivation levels of fine arts high school music department students for individual voice training lesson
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-18
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmFine arts
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmVoice training
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmFine arts high schools
dc.subject.ytmCurriculum
dc.identifier.yokid10263545
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityTRABZON ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid558704
dc.description.pages72
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess