Güzel sanatlar lisesi müzik bölümü öğrencilerinin piyano dersine yönelik tutumları ile piyano dersi başarıları arasındaki ilişki
dc.contributor.advisor | Kurtuldu, Mehmet Kayhan | |
dc.contributor.author | Bakioğlu, Çağri | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T18:05:52Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T18:05:52Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-09-14 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/108685 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada; Ortaöğretim düzeyinde eğitim veren Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Bölümü'nde okuyan öğrencilerin piyano dersine yönelik tutumları ile piyano dersi başarılarının karşılaştırılarak incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul'da bulunan Kadıköy Avni Akyol Güzel Sanatlar Lisesi, Beylikdüzü Âşık Veysel Güzel Sanatlar Lisesi, Ataşehir Aydın Doğan Güzel Sanatlar Lisesi, Başakşehir Güzel Sanatlar Lisesi ve Bakırköy Güzel Sanatlar Lisesi müzik bölümlerinde öğrenim gören 389 öğrenci oluşturmaktadır.Öğrencilerin piyano dersine yönelik tutum düzeylerinin belirlenmeye çalışıldığı araştırma betimsel yönteme sahip olup, verileri elde etmek için tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Bakıoğlu (2012) tarafından geliştirilmiş olan `Piyano Dersi Tutum Ölçeği` kullanılmıştır. Bilişsel, duyuşsal ve devinişsel alanlar göz önüne alınarak hazırlanmış olan ölçek ilgi, yargı ve kararlılık başlıklarına sahip maddelerden oluşmaktadır. Ölçekle elde edilen veriler cinsiyet, sınıf, okul ve lise eğitimine başlamadan önce piyano eğitimi alıp almadığı gibi değişkenler bazında incelenmiştir. Bunlara ilaveten tutum ölçeği uygulanan öğrencilerin 2018-2019 güz dönemi piyano dersi notları da ilgili okullardan elde edilerek kayıt altına alınmıştır.Yapılan değerlendirmeler sonucunda öğrencilerin tutumları ile piyano dersi başarıları arasında pozitif yönlü ve orta düzeyli bir ilişki bulunmuştur. Bu durum tutum ve başarının birbirinden orta düzeyde etkilendiği biçiminde yorumlanmıştır. Diğer yandan tutum puanlarının çeşitli değişkenlere göre karşılaştırılmasında ise sınıf düzeyi ve öğrenim görülen okul düzeyinde anlamlı fark bulunmamıştır. Cinsiyet, piyano başarı düzeyi ve önceden piyano çalma gibi değişkenlerde ise anlamlı fark bulunmuştur. Bu basamaklarda da kız öğrencilerin, daha önceden piyano eğitimi almış olanların ve not ortalaması yüksek olanların tutum puanları yönünde anlamlı fark görülmüştür. | |
dc.description.abstract | It is aimed to examine the correlation between the attitudes and the achievements of students studying at music departments of fine arts high schools.The study group of this research consists of 389 music department students who are still studying at Kadıköy Avni Akyol Fine Arts High School, Beylikdüzü Âşık Veysel Fine Arts High School, Ataşehir Aydın Doğan Fine Arts High School, Başakşehir Fine Arts High School and Bakırköy Fine Arts High School in Istanbul.Descriptive method is used to evaluate the attitude based levels of students on piano classes and survey model is used for data acquisition. The attitude scale for piano classes which has been developed based on cognitive, affective and kinesthetic skills of students consists of the articles such as interest, judgement and decisiveness. The data which is acquired with this scale has been analyzed according to the correlation among the variables in terms of gender, class and the state of being educated or uneducated on piano before studying at fine arts high school. Moreover, the 2018-2019 fall semester piano grades of the students who were conducted the attitude scale are under record via obtaining the particular schools.According to the assessments, positive and mid-level correlation is observed between attitudes and achievements. It is understood that there is an mid-level correlation between attitude and achievement. On the other hand, no distinctive difference is observed school and class based in comparison of attitude grades based on various parameters. However, difference is observed among gender, piano achievement level and the pre-education of piano parameters. Considerable difference is observed in terms of the attitude grades of the female students taking piano lessons beforehand and with high grades. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Güzel sanatlar lisesi müzik bölümü öğrencilerinin piyano dersine yönelik tutumları ile piyano dersi başarıları arasındaki ilişki | |
dc.title.alternative | The relationship between the attitudes and the achievement of the fine arts high school music department students on piano classes | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-09-14 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Ministry of National Education | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Piano | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Fine arts | |
dc.subject.ytm | Fine arts high schools | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.identifier.yokid | 10262104 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRABZON ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 558320 | |
dc.description.pages | 57 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Eğitimi Bilim Dalı |