dc.contributor.advisor | Kırımlı, Bilal | |
dc.contributor.author | Özcan, Hasan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T18:05:43Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T18:05:43Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-02 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/108681 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada Trabzon ilinde en çok satılan 6 çocuk kitabındaki değerler ile ilköğretim 5-8. sınıflardaki Türkçe ders kitaplarında bulunan okuma metinlerinin içerdiği değerlerin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Karşılaştırılacak değerlerin tespitinde çalışmanın daha geniş kapsamlı olması için Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı'nda öğrencilere kazandırılması amaçlanan değerler ölçü alınmıştır.Yapılan bu araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden olan tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırma verileri doküman incelemesi yöntemiyle toplanmıştır. Çalışmada Trabzon ilinde 2018-2019 eğitim ve öğretim döneminde okullarda okutulan ilköğretim 5-8. sınıf Türkçe ders kitapları ve Trabzon ilinde 2018-2019 eğitim ve öğretim yılında en çok satılan 6 çocuk kitabı kullanılmıştır. Ders kitaplarındaki ve en çok satılan çocuk kitaplarındaki araştırılması amaçlanan değerler fişleme yöntemiyle tespit edilmiş, elde edilen verilerin sınıflandırılmasıyla sonuçlara ulaşılmıştır. Sonuçta, incelenen Türkçe ders kitaplarındaki metinlerde en fazla yer verilen değerlerin sırasıyla sevgi, duyarlılık, saygı, estetik, vatanseverlik, hoşgörü ve dayanışma şeklinde olduğu sonucuna varılmıştır. Türkçe ders kitaplarındaki metinlerde en az bulunan değerlerin ise barış, temizlik ve adil olma değerleri olduğu görülmüştür. Trabzon ilinde en çok satılan 6 çocuk kitabında en fazla bulunan değerler sırası ile sevgi, yardımseverlik, saygı, misafirperverlik, dayanışma, özgürlük, çalışkanlık ve sorumluluktur. İncelenen 6 çocuk kitabında en az yer verilen değerlerin ise sırası ile adil olmak, bağımsızlık ve barış değerleri olduğu tespit edilmiştir. İncelenen Türkçe ders kitapları ve en çok satılan çocuk kitaplarındaki değerlerin öncelik sırasının ve kullanım sıklığının farklı olduğu görülmüştür. Trabzon ilinde en çok satılan çocuk kitaplarda yer verilen değerlerin okullarda zorunlu olarak okutulan Türkçe ders kitaplarındaki metinlerde yer verilen değerlerden farklı olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Değer, Değerler Eğitimi, Türkçe Dersi, Çocuk Kitapları, Türkçe Ders Kitabı. | |
dc.description.abstract | This study aims to compare values in 6 bestseller children's books to values contained in 8th grade Turkish textbooks in Trabzon Province. The values to be compared are based upon values achievement anticipated within the Social Studies Education Program.This study aims to compare the contained values six best-selling children's books in Trabzon province with contained values in texts fifth and eighth grades of primary education Turkish textbooks. In order to be more comprehensive in the determination of the values to be compared, the values intended to be gained to the students in the Social Studies Course Curriculum were based on. In this study, descriptive method which has been one of the qualitative research methods was used. Research data were collected by document analysis method.This study adopts a descriptive field research method. The sample of this study consists of 5th-8th grade Turkish textbooks taught in Trabzon in 2018-2019 education period and 6 bestseller children's books sold in 2018-2019 education period. Values to be analysed in both textbooks and children's books were specified using tag method, and results were obtained classifying the obtained data. The most frequent values in the texts of Turkish textbooks are concluded as love/affection, sensitivity, respect, aesthetics, patriotism, and solidarity. The least frequent values are concluded as pureness, honesty, and fairness. As for the most read children's books, the most frequent values occur as helpfulness, solidarity, sensitivity, sedulity, love/affection, and responsibility. The least frequent values occur as patriotism, care for health, independence, and scientificness. Values both in textbooks and children's books are seen to be in different order of priority, field of use, and amount. To conclude, values in books bought by children with their own will and consent are different than the values in their mandatory textbooks, taught at school.Keywords: Value, Value Education, Turkish Class, Children's Books, Turkish Textbook. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Trabzon ilinde en çok satılan çocuk kitaplarındaki değerler ile Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin içerdiği değerlerin karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | Comparison of values in bestseller children's books to values in the texts of Turkish textbooks in Trabzon province | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-02 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Turkish lesson | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Values | |
dc.identifier.yokid | 10279300 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRABZON ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 585642 | |
dc.description.pages | 99 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Eğitimi Bilim Dalı | |