Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, Miraç
dc.contributor.authorSali, Hüseyin
dc.date.accessioned2020-12-06T18:05:28Z
dc.date.available2020-12-06T18:05:28Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/108675
dc.description.abstractYapılan bu çalışmada amaç 6. sınıf Fen Bilimleri dersi `Vücudumuzdaki Sistemler ve Sistemlerimizin Sağlığı` ünitesindeki konular dikkate alınarak hazırlanan bilimsel hikâyelerin kültür ve medeniyet tarihimiz açısından bilime katkısı olmuş önemli kişiliklerin hikâyelere konu edilmesi ve bu hikâyelerde merhamet, azim, çalışkanlık, hoşgörü, fedakârlık, sorumluluk, kültürel mirasa duyarlılık ve yardımseverlik değerlerinin tema çerçevesinde işlenmesi sonucu, öğrencilerde değer gelişimi, motivasyon ve tutum gelişimi üzerine katkılarını incelemektir. Çalışma kontrol grupsuz ön-son test modeli ile yürütülmüştür. Bu doğrultuda 24 öğrencili örneklem ile çalışılmıştır. `Vücudumuzdaki Sistemler ve Sistemlerimizin Sağlığı` ünitesiyle ilişkilendirilerek araştırmacı tarafından hazırlanan 9 adet hikâye ile uygulamalar bu örneklem üzerinden yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama araçları olarak literatürden yararlanılarak hazırlanan ikilem durumları formu, Fen'e Yönelik Motivasyon ve Fen'e Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Uygulanan çalışmada nicel veriler SPSS.22 programı ile analiz edilmiştir. Ulaşılan verilerin analizi sonucunda değer öğretim etkinlikleriyle bütünleştirilmiş bilimsel hikâyelerin öğrencilerin değer gelişimine ve Fen'e yönelik tutumlarında anlamlı farklılıklar oluşturduğu, Fen'e yönelik motivasyonlarında ise anlamlı farklılıklar oluşturmadığı sonucuna varılmıştır. Ayrıca hazırlanan bu bilim tarihi temelli hikâyeler ile bilimsel hikâyelerin öğrenciler için ilgi çekici ve merak uyandırıcı olduğu görülmüştür. Çalışmada ulaşılan sonuçlar çerçevesinde Fen Bilimleri dersinde değer ve tutum gelişimi sağlamak için bilimsel hikâyelerden faydalanılabileceği, hikâyelerden Fen Bilimleri ve Matematik gibi sayısal derslerde de faydalanılabileceği, hikâye kahramanlarının ve bilim insanlarının kendi medeniyet coğrafyasından seçilmesi, isim ve kültür benzerliği ile hikâyelerin daha da ilgi çekici hale getirilebileceği, hikâyelerin öğrencilerde bilim tarihine ve hikâye kahramanlarına karşı merak uyandırabileceği, özdeşleşme sağlayabileceği, hikâyelerin yöntem ve tekniklerde çeşitlilik sağlamada etkili olabileceği sonuçlarına varılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the contribution of science history based stories and scientific stories prepared along with Systems in Our Body and the Health of the Systems unit from Sixth Grade Science Course Curriculum and sampling significant personalities from particularly our civilization geography who contributed science in terms of history of culture and civilization in these stories and thematic presentation of values like compassion, passion, diligence, tolerance, self-sacrifice, responsibility, respect to cultural heritage and helpfulness on student value development, motivation and attitude development. The study was conducted with pre-experimental design. Accordingly, 24 students were sampled. Associated with systems in our body and the health of the systems unit, nine stories and related applications were covered with the sample. Data collecting tools of the study are Dilemma Cases Form (Inventory), prepared by the related literature, Motivation Scale towards Science and Attitude Scale Towards Science. The quantitative data of the study were analyzed with SPSS.22. The analysis of the data revealed that the stories integrated with values education activities promoted significant changes in student values development and attitude towards science. Additionally, it was observed that these science history based stories were perceived as interesting and attractive by students. In the lights of the obtained results of the study it was concluded that scientific stories can be utilized to induce value and attitude improvement in Science course, similar stories can also be used in numerical courses like Science and Mathematics, selecting heroes and scientists in stories from own civilization geography can render stories more interesting and provide role modelling opportunities and affecting the diversity in methods of stories by means of name and culture familiarity.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleHikâyelerle bütünleştirilmiş öğretim etkinliklerinin altıncı sınıf öğrencilerinin değer gelişimi, tutum ve motivasyonuna etkisi
dc.title.alternativeThe effect of teaching activities integrated with stories on value development, attitude and motivation of sixth grade students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-28
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMoral values
dc.subject.ytmBehavioural attitude
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmHistory of science
dc.subject.ytmEducational science
dc.subject.ytmScientific stories
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmValues education
dc.subject.ytmScience teaching
dc.identifier.yokid10283684
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityTRABZON ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid584760
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess