Show simple item record

dc.contributor.advisorUngan, Suat
dc.contributor.authorGülay, Ersin
dc.date.accessioned2020-12-06T18:05:23Z
dc.date.available2020-12-06T18:05:23Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-03-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/108673
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, akademisyenlerin akademik yazma tutukluğunu incelemektir. Çalışmada iki aşamalı açıklayıcı sıralı desen karma yöntem deseni kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları Türkiye'de farklı üniversitelerde görev yapan ve cinsiyet, unvan ve doçentlik sınav alanı bakımından maksimum çeşitlilik sağlanarak ulaşılan en az doktor unvanına sahip 711 akademisyenden oluşmaktadır. Süreç önce nicel verilerin toplanması, ardından nicel sonuçların nitel veriyle desteklenmesini içermektedir. Çalışmanın birinci basamağı olan nicel aşamasında veriler, akademik yazma kaygısının akademik yazma tutukluğu ile ilişkisini ve akademik yazma tutukluğunun cinsiyet, unvan ve doçentlik sınav alanına göre değişip değişmediğini incelemek amacıyla, çalışma kapsamında araştırmacı tarafından geliştirilen Akademik Yazma Tutukluğu Ölçeği ve Akademik Yazma Kaygısı Ölçeği ile elde edilmiştir. İkinci basamakta, nicel aşamada ulaşılan sonuçların açıklanmasına yönelik standartlaştırılmış açık uçlu görüşme formu aracılığıyla 235 akademisyenden nitel veri toplanmıştır. Nicel verilerin analizinde korelasyon testi, çoklu regresyon analizi, t-testi, tek yönlü varyans analizi ve LSD analiz teknikleri SPSS 23.0 paket programı ile gerçekleştirilmiştir. Ölçeklerin geçerlik analizlerinde AMOS 21.0 programından faydalanılmıştır. Nitel veri analizi ise betimsel analiz ve içerik analizi teknikleri kullanılarak NVIVO 12.0 programı ile yapılmıştır.Araştırmanın nicel aşamasında ulaşılan sonuçlar, akademik yazma kaygısının akademik yazma tutukluğu ile yüksek düzeyde olumlu yönde ilişkili olduğunu ve akademik yazma tutukluğunun %52'sini açıkladığını göstermiştir. Cinsiyet, unvan ve doçentlik sınav alanı değişkenlerine dayalı yapılan analizlerde, kadın akademisyenlerin akademik yazma tutukluğu düzeyleri erkek akademisyenlerinkinden anlamlı derecede yüksek çıkmıştır. Unvan yükseldikçe akademik yazma tutukluğu ortalamalarının düştüğü ve doktor akademisyenlerin doçent doktor ve profesör doktordan; doçent doktorun da profesör doktordan anlamlı derecede daha fazla akademik yazma tutukluğu yaşadığı görülmüştür. Doçentlik sınav alanına göre ise akademisyenlerin akademik yazma tutukluğu puanları arasında istatistiki olarak anlamlı farklılık olmadığı bulunmuştur.Araştırmanın nitel aşamasında kadın ve doktor akademisyenlerin başarısızlık kaygısı sebebiyle yazmaya başlamakta güçlük çektikleri ve erteleme davranışı sergiledikleri anlaşılmıştır. Ayrıca yükselmek ve atanmak için fazla sayıda yayın üretmek gerekliliği ve öğretim faaliyetlerinin bu sürece katkısının çok az olması yayın kaygısına ve dolayısıyla yazma tutukluğuna sebep olmaktadır. Akademik metin yazmaktan ve yayımlamaktan zevk alan akademisyenler ise akademik yazma tutukluğu yaşamamaktadır. Bununla birlikte ağır ders yükü ve aile-iş çatışması akademik yazmaya dönük motivasyonu düşürmektedir. Yayın değerlendirme sürecinin ve ayrıca başarısızlık kaygısı ve mükemmeliyetçilikle ilişkili olan içsel değerlendirmenin yazma tutukluğuna; yetersizlik duygusu ve yazmaya karşı isteksizlik gibi durumların da ertelemeye sebep olduğu anlaşılmıştır. Mükemmeliyetçi davranan akademisyenler hata yapmaktan korkma ve detaylara fazla önem verme gibi davranışlar göstermektedirler. Ayrıca yabancı dil becerisi ve düzenli yazma alışkanlığı eksikliğinin yazma kaygısını arttırdığı ve yazma tutukluğu yaşanmasına sebep olduğu anlaşılmıştır. Araştırmanın sonunda ulaşılan sonuçlar ışığında akademik yazma tutukluğuna yönelik gelecekte yürütülecek araştırmalara ve akademik yazma tutukluğunun giderilmesine yönelik önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThis study aims to investigate academicians' academic writing blocks. Two-stage explanatory sequential pattern mixed method design was used in this study. The participants consist of 711 academicians with at least doctor title who work at different universities in Turkey and are reached ensuring maximum variety in terms of gender, title and the field of associate professorship exam. The process first involves collecting quantitative data and then supporting quantitative results with qualitative data. In the first step of the study, the data were obtained by using the Academic Writing Block Scale and Academic Writing Anxiety Scale developed by the researcher in order to investigate the relationship between academic writing anxiety and academic writing blocks and whether academic writing blocks changed according to gender, title and the field of associate professorship exam. In the second step, qualitative data were collected from 235 academicians through a standardized open-ended interview form to explain the results reached in the quantitative stage. In the analysis of quantitative data, correlation test, multiple regression analysis, t-test, one-way analysis of variance, and LSD analysis techniques were performed with SPSS 23.0 package program. AMOS 21.0 program was used for the validity analysis of the scales. Qualitative data analysis was carried out using descriptive and content analysis techniques with NVIVO 12.0 program. The results obtained in the quantitative phase of the study showed that academic writing anxiety was highly positively related to academic writing block and explained 52% of academic writing block. In the analyzes based on the variables of gender, title and the field of associate professorship exam, academic writing block levels of female academicians are significantly higher than those of male academicians. ). It was seen that as the title increases, the mean of academic writing block levels decreases and that doctor academicians have significantly higher academic writing block levels than associate professors and professors; and the associate professor have significantly higher academic writing block levels than professor. There are not any statistically significant differences in the academic writing block scores of academicians according to the field of associate professorship exam.In the qualitative phase of the research, it was understood that women and doctor academics have difficulty in writing because of anxiety of failure and showed procrastination behavior. In addition, the necessity of producing a large number of publications in order to be promoted and appointed, and the fact that teaching activities have little contribution to this process, cause publication anxiety and consequently writing block. Academics who enjoy writing and publishing academic texts do not suffer from academic writing. However, the heavy course load and family-work conflict reduce motivation for academic writing. The publication stall of the process of evaluation, as well as of internal evaluation associated with anxiety of failure and perfectionism; it was also understood that situations such as inadequacy and unwillingness to write caused postponement. Academicians who perform perfectionist behave like being afraid of making mistakes and paying too much attention to details. In addition, it was understood that lack of foreign language skills and regular writing habits increased writing anxiety and caused writing block.The results reached at the end of the research helped make suggestions for the future researches related to academic writing block and the elimination of academic writing block.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAkademisyenlerin akademik yazma tutukluğunun incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of academicians' academic writing blocks
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-03-13
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10272642
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityTRABZON ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid583906
dc.description.pages178
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess