Bilgisayarsız etkinlikler sürecinde öğrencilerin algoritmik düşünme becerilerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Şimşek, Alper | |
dc.contributor.author | Aydoğdu, Esra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T18:04:52Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T18:04:52Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-11 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/108661 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, bilgisayarsız etkinlikler sürecinde öğrencilerin algoritmik düşünme becerilerini incelemektir. Nitel araştırma yöntemlerinden özel durum yönteminin kullanıldığı araştırmada öncelikle bilgisayarsız etkinliklerle işlenecek olan kazanımlar ve bu kazanımlara uygun etkinlikler belirlenmiştir. 6 hafta süren pilot çalışma yapılarak karşılaşılan problemler ve güçlükler ortaya koyulmuş, belirlenen kazanımlara eklemeler yapılmış, etkinlikler zenginleştirilmiştir. Oluşturulan ders planları zaman, kazanım ve uygulanabilirlik boyutunda alan uzmanları tarafından incelenmiş ve gerekli düzenlemeler yapılmıştır. Araştırma 2018-2019 eğitim öğretim yılında 6. sınıfta öğrenim görmekte olan 14 öğrenci ile 9 haftayı kapsayan süreçte yürütülmüştür. Veri toplama araçları olarak `Görüşme Formu`, `Sınıf İçi Gözlem Formu`, `Araştırmacı Günlüğü` ve öğrenci dokümanlarının incelemesi kapsamında her haftanın kazanımları bağlamında öğrenci performanslarını yansıtan `Kazanım Gösterge Rubriği` kullanılmıştır. Süreç boyunca devam eden veri toplama sürecinden elde edilen bulgular birbiriyle karşılaştırılarak tutarlılığın sağlanmasına çalışılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşmeler, araştırmacı günlüğü ve öğrenci dokümanlarından toplanan veriler gerektiğinde doğrudan alıntı yapılarak sunulmuştur. Araştırma sonucunda öğrencilerin karşılaştıkları problemlere ait çözümleri adımlar halinde ifade etme becerisi kazandıkları, programlama ile ilgili kavramları kolaylıkla öğrendikleri, araştırma sürecinde yer alan etkinlikleri eğlenceli buldukları, buna rağmen matematiksel beceri gerektiren etkinliklerde zorlandıkları ve çabuk sıkıldıkları görülmüştür. Araştırma sürecindeki bilgisayarsız etkinliklerin sınıf içinde uygulanabilirliğini, öğrencilerin süreç içerisindeki öğrenmelerini, yaşanılan olumlu ve olumsuz durumları ortaya koyarak yorumlandığı bu araştırmanın bu alanda yapılacak yeni araştırma ve uygulamalara katkı sağlayacağı düşünülmektedir. | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to examine algorithmic thinking skills of students in the process of unplugged programming activities. In the research using the case study method of qualitative research methods, it has been primarily determined gains to be processed through unplugged programming activities and activities appropriate for these gains. With a pilot study lasting 6 weeks, problems and difficulties which is encountered have been exhibited, additions have been made to determined gains and activities have been enriched. The course plans were examined by the field experts in the dimension of time, gain and feasibility and necessary arrangements were made. The study which covers 9 weeks has been carried out with 14 students traning in 6th grade in the 2018-2019 academic year. As the data collection tools, `İnterview Form`, `In-Class Observation Form`, ` Researcher Diary` and it has been used `Gain Indicator Rubric` which reflect performances of student in the process of reviewing student documents, also in the context of each week' gains. The data obtained from the data collection process throughout the process have been compared to each other to ensure consistency. Semi- structured interviews have been presented directly by quoting when research diary and data collected from the student documents are necessary. As a result of the research, it has been seen that students gained the ability to Express gradually the solutions of the problems they encountered, they easily learned the concept related the programming, they found the activities involved in the research process entertaining, however they had difficulty in activities requiring mathematical skills and they got bored quickly. It is thought that this research, which is aimed to explain the applicability of unplugged programming activities in class, students learning within the process, the positive and negative situations experienced, will contribute to new research and studies in the field. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bilgisayarsız etkinlikler sürecinde öğrencilerin algoritmik düşünme becerilerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of students' algorithmic thinking skills in the process of unplugged activities | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-11 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Computer programming | |
dc.subject.ytm | Algorithmic thinking | |
dc.identifier.yokid | 10279342 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRABZON ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 576032 | |
dc.description.pages | 179 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |