Show simple item record

dc.contributor.advisorCerrah Özsevgeç, Lale
dc.contributor.authorEroğlu Kahveci, Büşra
dc.date.accessioned2020-12-06T18:04:50Z
dc.date.available2020-12-06T18:04:50Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/108660
dc.description.abstractDestek ve Hareket Sistemi, öğrenciler tarafından anlamakta güçlük çekilen, başarısız olunan ve öğretim süreci zor olan konulardan biridir. Bu konuda öğrencilerin yanılgılarının tespit edilmesi bu yanılgıların giderilebilmesi ve etkili bir öğretimin planlanabilmesi için gereklidir. Bu araştırmanın amacı, ortaöğretim 11. sınıfta öğrenim görmekte olan öğrencilerin, biyoloji dersi kapsamında destek ve hareket sistemi konusunda yer alan kavramlarla ilgili yanılgılarının olup olmadığını belirlemektir. Çalışma 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılında Trabzon ilinde eğitim veren ortaöğretim kurumlarında yürütülmüştür. Çalışmanın örneklemini amaçlı örneklem seçimine göre üç farklı tip okuldan seçilmiş toplam 103, 11. sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Bu öğrenciler, fen lisesi, imam hatip lisesi ve bir özel liseden seçilmiştir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma verilerini elde etmek amacıyla açık uçlu sorulardan oluşan bir test uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizini için frekans ve yüzde hesaplamaları yapılmıştır. Elde edilen sonuçlar, öğrencilerin konu hakkında bazı kavram yanılgılarına sahip olduğunu ortaya koymuştur. Lise bazında ele alındığında en çok yanılgının meslek lisesi öğrencilerinde olduğu tespit edilmiştir. İkinci sırada özel lise öğrencileri en son sırada ise fen lisesi öğrencileri gelmektedir. Bazı konularda her üç lise türünde de yanılgıların fazla olduğu görülmüştür. Bu sonuçlar doğrultusunda, kavram yanılgılarından öğretmenlerin haberdar edilmesi konuların bu doğrultuda ele alınması önerilmiştir.
dc.description.abstractSystems in biology education are difficult subject to understand and failed by students. It is necessary to determine the student's misconceptions about systems, to eliminate these misconceptions and to plan effective teaching. The aim of this study is to determine whether the students in the 11th grade of secondary education have misconceptions about the concepts of support and movement system within the scope of biology course. The study was conducted in the secondary education institutions in the province of Trabzon in 2018-2019. The sample of the study consists of 103 eleventh grade students selected from three different types of schools. These students were selected from science high school, vocational high school and a private high school. Screening model was chosen from quantitative research methods. In order to obtain the research data, a questionnaire consisting of multiple-choice test and open-ended questions was applied. In order to analyze the data obtained in the study, frequency and percentage calculations were made. The research showed that especially vocational high school students have misconceptions about topic. Followed by private school students. Science high school students come out on top others. The data gained indicated that same topics caused misunderstanding in all high school types. According to this result, it has been suggested to inform teachers about misconceptions and to address these issues.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFarklı lise türlerinde öğrenim gören öğrencilerin `destek ve hareket sistemi` ünitesindeki kavram yanılgıları
dc.title.alternativeMisconceptions of students studying in different high school types about `support and movement system`
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-28
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10283800
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityTRABZON ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid584794
dc.description.pages76
dc.publisher.disciplineBiyoloji Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess