Oyun destekli değerlendirme sürecinin vücudumuzdaki sistemler ünitesinin öğretimine uygulanması
dc.contributor.advisor | Özsevgeç, Tuncay | |
dc.contributor.author | Tayfur, Ayşe | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T18:04:47Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T18:04:47Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-04 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/108659 | |
dc.description.abstract | Ortaokul çağındaki çocuklar için oyun oldukça önemlidir. Oyun çocuklara kendilerini ifade edebilecekleri, sosyal yeteneklerini geliştirebilecekleri, enerjilerini atabilecekleri ve eğlenebilecekleri ortamlar sağlar. Fen Bilimleri dersinin kavram ağırlıklı belirli ünitelerinde öğrenmede güçlükler ortaya çıkmaktadır. Ünitenin birçok kavram içermesi öğrencileri ezberlemeye itmektedir. Oyunun çocuklar için öneminden yola çıkarak, öğretme ortamlarında eğitsel oyun kullanılması tercih edilmesiyle ezberlemek yerine öğrencinin daha aktif olduğu kalıcı öğrenmeler gerçekleştirilebilir. Yapılan birçok araştırmada öğrenme ortamlarında eğitsel oyun kullanımının öğrencinin derse olan ilgi ve motivasyonunun artmasında, dersteki akademik başarısının yükselmesinde, derse karşı olumlu görüşler geliştirmelerinde oldukça etkili olduğu görülmüştür. Bu çalışmada oyun destekli değerlendirme uygulamasının vücudumuzdaki sistemler ünitesinin öğretiminde ortaokul 6. Sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına, motivasyonlarına ve görüşlerine etkisi incelenmiştir. Yarı deneysel yönteminin kullanıldığı çalışmada araştırma grubu 2017-2018 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Üsküdar ilçesinde bir okulun 6. sınıfında yer alan 48 öğrenci oluşturmaktadır. Yarı yapılandırılmış mülakat, başarı testi ve motivasyon ölçeği ile veriler elde edilmiştir. Elde edilen bulgular değerlendirildiğinde oyun destekli değerlendirme uygulamasının öğrencilerin motivasyonlarını ve akademik başarılarını arttırdığı ve olumlu görüşler geliştirmelerine yardımcı olduğu tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | Game is so important for children who attend to secondary school. Playing games provide environments for them to express themselves, improve their social skills, spend their energy and enjoy. There appear some difficulties in learning in some certain cognition based units of science lessons. Units including definitions push children to memorizing. Taking the importance of game in to considiration, using educational games in teaching environments provides permanent learning that children can be active instead of memorizing. By many surveys carried out, it's proved that using games in teaching environments is so effective to make students increase their interest and motivation towards the subjects, increasing academical succes, developing positive aspects to the lesson. In this study, it was researched the effect of game supported assessment application in teaching of 'Systems of our body' unit to 6th grade students academical success, motivations and aspects. Study group of quasi-experimental method used survey consists of 48 sixth grade students of a secondary school in İstanbul, Üsküdar, in 2017-2018 academic year. Data was obtained by semistructured interview, success test and motivation scale. An increase was observed on the succes and motivation of students with game based application and help them develop positive aspects. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Oyun destekli değerlendirme sürecinin vücudumuzdaki sistemler ünitesinin öğretimine uygulanması | |
dc.title.alternative | Application of game supported assessment process on the teaching of 'the systems in our body' unit | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-04 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10277573 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRABZON ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 573842 | |
dc.description.pages | 56 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |