Show simple item record

dc.contributor.advisorKösa, Temel
dc.contributor.authorHaberal Çelik, Bilge
dc.date.accessioned2020-12-06T18:04:30Z
dc.date.available2020-12-06T18:04:30Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/108652
dc.description.abstractBu araştırma, ortaöğretim matematik öğretmenlerinin FATİH projesine yönelik görüşlerinin bazı demografik değişkenler açısından incelenmesi amacıyla yürütülmüştür. Çalışmada araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2016-2017 eğitim ve öğretim yılı Türkiye genelinde çeşitli illerde ortaöğretim matematik öğretmenliği yapan 170 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veriler araştırmacı tarafından geliştirilen `FATİH Projesine Yönelik Öğretmen Görüşleri (FPYÖG)` anketiyle toplanmıştır. Anket beş bölümden oluşmaktadır. İlk bölüm öğretmenlerin demografik bilgilerini, ikinci bölüm FATİH Projesi kapsamsında okullara dağıtılan öğretim teknolojilerini öğretmenlerin kullanım sıklıklarını, üçüncü bölüm bu donanımlara yönelik öğretmenlerin öğretimsel görüşlerini, dördüncü bölüm proje kapsamında öğretmenlere verilen hizmet içi eğitimlerin değerlendirilmesini ve son bölüm FATİH Projesinin geleceğine yönelik görüşlerini içeren maddelerden oluşmaktadır. Çalışmadan elde edilen veriler SPSS programı yardımıyla analiz edilmiştir. Verilerin analizinde bağımsız t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) teknikleri kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel incelemesinde anlamlılık düzeyi 0,05 alınmıştır. Araştırma sonuçları, ortaöğretim matematik öğretmenlerinin FATİH Projesi kapsamında okullara dağıtılan öğretim teknolojilerinden en çok etkileşimli tahtayı kullandıklarını; tablet, doküman kamera ve yazıcıyı etkin bir şekilde kullanmadıklarını göstermiştir. Ayrıca öğretmenlerin FATİH Projesi donanımlarına yönelik öğretimsel görüşlerinde ve FATİH Projesi kapsamında aldıkları hizmet içi eğitimlere yönelik görüşlerinde cinsiyet, herhangi bir bilgi iletişim teknolojileri kursuna katılım durumu ve mesleki deneyim değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığı belirlenmiştir. Bununla birlikte öğretmenlerin FATİH Projesinin geleceğine yönelik görüşleri genel olarak olumludur. Araştırmanın sonuçları doğrultusunda öğretmenlere FATİH Projesi kapsamında okullara dağıtılan teknolojileri derslerinde kullanmalarına yönelik etkili hizmet içi eğitimler düzenlemesi önerilmiştir. Anahtar Kelimeler: Ortaöğretim Matematik Öğretmenleri, FATİH Projesi, Hizmet-içi Eğitim, Öğretmen Görüşü
dc.description.abstractThis research has been applied to analyze secondary school math teachers' views about FATİH Project in terms of certain demographical variables. In this research, relational survey method has been used. The sample of the research is constituted by 170 secondary school math teachers who teach in various provinces in Turkey in 2016-2017 educational years. The data had been collected through `Teacher Views About FATİH Project (TVAFP)` survey, developed by the researcher. This survey is consisted of 5 parts. It has been explained in the first part, the demographical information about teachers, in the second part, frequency of the use of teaching technologies distributed within the scope of FATİH Project, in the third part, educational views of teachers about these equipment, in the fourth part, evaluation of the in-service trainings about this Project and in the last part, views about the future of the FATİH Project. Data obtained in the research has been analyzed with the help of SPSS program. Independent t-test and analysis of variance (ANOVA) techniques have been used in the analysis of data. On the statistical analysis of the data, significance level is based on 0,05. The research has shown that secondary school math teachers use interactive whiteboards most; however, among the technologies distributed in the scope of FATİH Project, tablet, document camera and printer had not been used effectively. Besides, it has been determined that there was no statistically significant difference between teachers' educational views about equipment of FATİH Project and also in-service trainings given in the scope of FATİH Project and gender, attendance status to any information-communication technology courses and Professional experience variables. In addition to this, teachers' views about the future of FATİH Project are positive. In the light of the results of the research, it has been suggested to conduct in-service trainings for teachers to use the technologies distributed to schools within the scope of FATİH Project and to conduct research in which teachers' opinions are determined. Key Words: Secondary School Mathematics Teachers, FATİH Project, In-Services ………………Training, Teacher Viewsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim matematik öğretmenlerinin Fatih Projesine yönelik görüşlerinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe analysis about the views of secondary school mathematics teachers about Fatih Project
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-04
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10283338
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityTRABZON ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid588276
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess