Öğrenme analitiklerinin öğrenenlerin öz düzenlemeli öğrenmelerine etkisinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Karal, Hasan | |
dc.contributor.author | Erdemci, Hüsamettin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T18:04:28Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T18:04:28Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-03 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/108651 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, öğrenme analitiklerinin, yabancı dil öğrenme-öğretme sürecinde kullanımına yönelik öğrenen ve eğitmen deneyimlerini ortaya koymak ve öğrenenlerin öz düzenlemeli öğrenmelerine etkisini belirlemektir. Bu kapsamda 2017-2018 öğretim yılında Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Uygulamalı İngilizce ve Çevirmenlik bölümünde 16 öğrenen ve bir öğretim elamanı ile pilot çalışma gerçekleştirmiştir. Asıl çalışma ise 2018-2019 öğretim yılı güz döneminde Yabancı Diller Yüksekokulu Mütercim Tercümanlık Bölümü ile Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokul Uygulamalı İngilizce ve Çevirmenlik Bölümünde öğrenim gören toplamda 46 öğrenen ve dersleri yürüten beş öğretim elemanı ile yürütülmüştür. Karma araştırma yönteminin tercih edildiği bu çalışmada gömülü desen kullanılmıştır. Çalışma kapsamında veriler odak grup görüşmeleri, mülakatlar, gözlem formları ve ölçek kullanılarak elde edilmiştir. Elde edilen nitel verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılırken nicel verilerin analizinde ise betimleyici istatistikler ile birlikte öğrenme analitiklerinin öz düzenlemeli öğrenmeye etkisini ortaya koymak için bağımlı gruplar t-testi kullanılmıştır. Verilerin analizi neticesinde öğrenme analitiklerinin öğretme sürecinde; öğrenenlerin öğrenme sürecini takip etme, öğrenenlerin başarı durumları hakkında bilgi sahibi olma, dersi bireyselleştirme ve risk altında bulunan öğrenenlere erken müdahale şansının oluşması ile ders yürütücülerinin kendi öğretim süreçlerini değerlendirmelerine imkân sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Öğrenme analitikleri, öğrenme sürecinde öğrenenlere; kendi öğrenme sürecini takip etme, öz değerlendirme ve zaman yönetimi noktasında yarar sağlamıştır. Ayrıca öğrenme analitiklerinin öğrenenlerin öz düzenlemeli öğrenmeleri üzerinde anlamlı bir farklılık ortaya çıkardığı bu araştırma sonucunda ulaşılan diğer bir sonuçtur. Araştırmada elde edilen sonuçlar alanyazında yapılmış benzer araştırma sonuçları ile tartışılmış ve ulaşılan sonuçlar çerçevesinde öneriler sunulmuştur. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to demonstrate the learner and instructor experiences about the use of learning analytics in the foreign language learning-teaching process and to determine their effects on learners' self-regulated learning. In this context, the pilot study was carried out with 16 students and one instructor in Applied English and Translation Division of Social Sciences Vocational School, during 2017-2018 academic year. The main study was conducted with a total of 46 students and five instructors in the Translation and Interpreting (English) Department in School of Foreign Languages and Applied English and Translation Division of Social Sciences Vocational School, during fall term of 2018-2019 academic year. Embedded design was used in the study in which mixed research method was adopted. Data was collected via focus group interviews, interviews, observation forms and scale. Content analysis method was used for the qualitative data obtained. Along with descriptive statistics, dependent groups t-test was used to reveal the effect of learning analytics on self-regulated learning in the analysis of quantitative data. As a result of data analysis, it was concluded that the learning analytics in the teaching process enabled instructors to monitor students' learning process, to get information about their success, to individualize the course, to have a chance of early intervention for students at risk and to evaluate their own teaching process. It was determined that learning analytics allowed learners to follow their own learning process, to self-evaluate and manage their time in the learning process. In addition, that the learning analytics revealed a significant difference in the self-regulated learning of the learners is another result obtained in the study. The results of the study were discussed along with similar research results in the literature and suggestions were presented within the framework of the results obtained. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğrenme analitiklerinin öğrenenlerin öz düzenlemeli öğrenmelerine etkisinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examination of the effect of learning analytics on learners' self-regulated learning | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-03 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10290242 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRABZON ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 587016 | |
dc.description.pages | 172 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |