Show simple item record

dc.contributor.advisorYüksek, Selami
dc.contributor.authorSerbest, Ömer
dc.date.accessioned2020-12-06T18:03:49Z
dc.date.available2020-12-06T18:03:49Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/108635
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, okul takımlarında görev alan lise öğrencilerinin okul aidiyet duygularını incelemek ve görev almayan öğrenciler ile arasındaki farkları değerlendirmektir. Araştırma grubu, 2018-2019 Eğitim Öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı Trabzon Merkez Ortahisar İlçesi'ndeki liselerde öğrenim gören, 641'i okul takımında görev alan ve 641'i okul takımında görev almayan, 587 erkek ve 695 kadın öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen `Kişisel Bilgi Formu` ve Goodenow (1993) tarafından geliştirilmiş ve Sarı (2015) tarafından Türkçe'ye uyarlanmış `Okula Aidiyet Duygusu Ölçeği` kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde istatistiki yöntemler olarak; frekans, aritmetik ortalama, standart sapma, yüzde oranları gibi betimsel istatistikler, Smirmov-Kolmogorov normallik testi ve bağımsız t-testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler sonucunda; okul takımında görev alan ve görev almayan öğrencilerin akademik başarı düzeyleri arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Reddedilmişlik alt boyutu incelendiğinde; okul takımında görev ve görev almayan öğrenciler arasında anlamlı fark bulunmuş, ayrıca cinsiyetlerin de kendi içinde anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Takım sporu yapan ve bireysel spor yapanların reddedilmişlik düzeyleri arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Okula bağlılık alt boyutu incelendiğinde; okul takımında görev alan ve görev almayan öğrenciler arasında anlamlı fark bulunmuş, ayrıca cinsiyetlerin de kendi içinde anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Takım sporu yapan ve bireysel spor yapanların okula bağlılık düzeyleri arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Okul aidiyet duygu düzeyi incelendiğinde ise; okul takımında görev alan ve görev almayan öğrenciler arasında anlamlı fark bulunmuş, ayrıca cinsiyetlerin de kendi içinde anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Takım sporu yapan ve bireysel spor yapanların okul aidiyet düzeyleri arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Reddedilmişlik düzeyi, okula bağlılık düzeyi ve okul aidiyeti düzeyleri arasında okul takımında görev alma durumuna ve cinsiyet değişkenine göre anlamlı fark bulunmuştur. Araştırmanın bulguları ve sınırlılıkları çalışma kapsamındaki daha önceki yapılan araştırmalar ışığında detaylandırılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the school belonging feelings of high school students who are in school teams and to evaluate the differences between students who do not member of school teams. The current study research group consisted of 587 male and 695 female high school students who pursue a high school degree in Trabzon and enrolled in 2018-2019 school year. The researcher used `Personal Information Form` and `Psychological Sense of School Membership Scale'' developed by (Goodenow, 1993) and adapted to Turkish by Sarı (2015) as data collection tool in the study. As statistical methods in the analysis of data, descriptive statistics such as frequency, arithmetic mean, standard deviation, percentage ratios and inferential statistics including SmirmovKolmogorov normality test and independent t-test were used. The current research findings showed that there was no significant difference between the academic achievement who played and did not play in the school team. When the sub-dimension of rejection was examined, there was a statistically significant difference between those who played and did not play in the school team but also gender. No significant difference was found between the levels of rejection of the team sports and individual sports. When the sub-dimension of adherence to school is examined; there was a statistically significant difference between those who played and did not play in the school team. In addition, the study showed that there was a statistically significant difference in gender who played in school team or not. There was no significant difference between the level of school adherence of the sports team and individual sports. When the sense of belonging to the school is examined; there was a significant difference between those who played and did not play in the school team. Furthermore, the study showed the same statistically significant difference for gender. No significant difference was found between the level of school belonging and the level of school sports. Significant differences were found in terms of level of rejection, level of school attachment and level of school belonging to school status and gender variable. The findings and limitations of the study have been elaborated in the light of previous researches.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleOkul takımlarında görev alan lise öğrencilerinin okul aidiyet duygularının incelenmesi
dc.title.alternativeThe investigation of high school students' sense of belonging to school in school teams
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-04
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSense of belonging
dc.subject.ytmBelonging
dc.subject.ytmSports
dc.identifier.yokid10291932
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityTRABZON ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid587818
dc.description.pages64
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess