Show simple item record

dc.contributor.advisorKırımlı, Bilal
dc.contributor.authorYildirim, Betül
dc.date.accessioned2020-12-06T18:03:36Z
dc.date.available2020-12-06T18:03:36Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/108630
dc.description.abstractBu çalışmada, ortaokul öğrencilerinin okumayı en çok tercih ettiği kitaplar tespit edilip incelenmiştir. Öğrencilerin okumayı en çok tercih ettiği kitapları tespit ederken aynı zamanda öğretmenlerden de veriler elde edilmiş ve sonuçlar karşılaştırılıp değerlendirilmiştir. Bu çalışma tarama modeli ile yapılmıştır.Çalışmanın evrenini, 2018-2019 yılında Trabzon il merkezi ve ilçelerindeki ortaokul öğrencileri ve ortaokullardaki Türkçe öğretmenleri oluşturmaktadır. Örneklemin evreni en doğru şekilde temsil edebilmesi için bu okulların 5'i Trabzon'un merkez ilçesinden 5'i ise Trabzon ilinin sahil kesiminden, iç kesiminden, doğusundan ve batısından rastgele seçilmiştir. Araştırma, ortaokulun her kademesinde öğrenim gören 434'ü kız, 406'sı erkek olmak üzere toplam 840 öğrenci ve 60 Türkçe öğretmeni ile sınırlandırılmıştır. Öğrencilerin cevapları doğrultusunda en çok tercih edilen 75 kitap belirlenmiş olup bunlardan ilk 10 tanesinin incelenmesiyle sınırlandırılmıştır.Çalışmada, uzman görüşlerine başvurularak seçmeli ve açık uçlu sorulardan oluşan öğrenciler ve öğretmenler için iki ayrı anket geliştirilip kullanılmıştır. Öğrencilere uygulanan anket formundaki listeleme soruları ve öğretmenlere uygulanan anket formunda yer alan açık uçlu yorumlama sorusu kodlanarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular SPSS programından faydalanılarak yüzde ve frekanslarıyla tablolar hâlinde gösterilmiş ve açıklanmıştır.Çalışmanın bulgularına göre, öğrencilerin okumayı en çok tercih ettiği kitapların sırasıyla Saftirik Greg'in Günlüğü, Küçük Prens, Yankılı Kayalar, Bir Küçük Osmancık Vardı, Sol Ayağım, Levent Trabzon'da, Göl Çocukları, Martı Jonathan Livingston, Sadako ve Kâğıttan Bin Turna Kuşu ve İçimdeki Müzik olduğu tespit edilmiştir. Bu kitapların 8 tanesinin öğretmen tavsiyesiyle okunduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerden elde edilen bulgulara göre; öğrencilere tavsiye ettikleri 7 kitap, öğrencilerin de okumayı en çok tercih ettiği 10 kitabın arasında yer almaktadır. Öğrencilerin ders dışında kitap okumalarını sevme durumlarını tespit etmeye yönelik soruya öğretmenlerin 5'i evet, 22'si hayır cevabını verdiği tespit edilmiştir. Öğretmenlerin %33'ü ailelerin ve teknolojinin okuma sürecini olumsuz etkilediği görüşündedir.
dc.description.abstractIn this study, the most preferred books of secondary school students are identified and studied. While identifying the most preferred books by students, the data were also obtained from the teachers and the results were compared and evaluated. This study was carried out with the scanning model.The universe of the study consists of middle school students and middle school teachers in Trabzon in 2018-2019. In order for the sample to represent the universe in the most accurate way, 5 of these schools were randomly selected from the central district of Trabzon and from the coastal area, interior, east and west of Trabzon. The research was limited to 840 students and 60 Turkish teachers, 434 girls and 406 boys, who were educated at all levels of secondary school.According to the answers of the students, the most preferred 75 books were identified and limited to the examination of the first 10 of them.In the study, two different questionnaires were developed and used by the researcher for both students and teachers. The students were asked to list the questionnaire form and the open-ended interpretation question in the questionnaire applied to teachers. The findings are shown and explained in tables with percentages and frequencies by using SPSS program.According to the findings of the study: Saftirik Greg's Diary, Little Prince, Yankılı Rocks, One Small Osmancık, My Left Foot, Levent in Trabzon, Lake Children, Seagull Jonathan Livingston, Sadako and Thousand Crane Bird and Music within me.It was found that 8 of these books were read by the teacher's recommendation. Of the 13 books that the students bought the most and preferred to read the most, 9 were foreign writers and only 4 were native writers.According to the findings of the teachers; The 7 books they recommend to students are among the 10 books that the students prefer to read the most. It was determined that 5 of the teachers answered sev yes me and lar no sev to the question to determine their liking to read books. 33% of teachers think that families and technology adversely affect the reading process.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin okumayı en çok tercih ettikleri kitaplar üzerine bir inceleme (Trabzon ili örneği)
dc.title.alternativeA study on the most preferred books for secondary school students (Trabzon province case)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-05
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10289633
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityTRABZON ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid588858
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess