Zenginleştirilmiş öğrenci kılavuzunun birleştirilmiş sınıflarda öğrenim gören öğrencilerin `Maddeyi tanıyalım` konusuyla ilgili kavramsal anlamalarına etkisi
dc.contributor.advisor | Şenel Çoruhlu, Tülay | |
dc.contributor.author | Adanur, Hüriye | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T18:03:21Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T18:03:21Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-02 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/108624 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada amaç; Maddeyi Tanıyalım` ünitesi kapsamında zenginleştirilmiş öğrenci kılavuzunun hazırlanması, birleştirilmiş sınıflarda uygulanması ve etkinliğini araştırmaktır. Çalışma kapsamında aksiyon araştırmasından yararlanılmıştır. Çalışmanın örneklem grubunu Erzurum ili Çat ilçesinde bulunan bir ilkokulun bir sınıfında birleştirilmiş sınıfta öğrenim gören 3. (altı öğrenci) ve 4. sınıf (sekiz öğrenci) öğrencileri ile bu öğrencilerin sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak; yapılandırılmış grid, mülakat soruları ve araştırmacı günlüğünden yararlanılmıştır. Çalışmada `Madde ve Değişim` öğrenme alanı içerisinde yer alan `Maddeyi Tanıyalım` ünitesinden 3. ve 4. sınıf seviyesinde ortak konu başlıkları olan `Maddeyi Niteleyen Özellikler` ve `Maddenin Halleri` konu başlıkları seçilmiştir. Araştırmacı sorgulayıcı öğretim stratejisine uygun öğrenme ortamı dahilinde öğrencilerin hazırlanan etkinlikleri takip etmelerini kolaylaştıran kılavuzlarla ders işlenmiştir. Hazırlanan kılavuzlar çalışma yaprakları ve eğitsel oyunları içermektedir. Çalışma yaprağında; dikkat çekme, etkin uğraşı ve değerlendirme bölümleri yer almıştır. Çalışma yaprağı içerisinde aktif öğretim tekniklerinden vızıltı 22, hızlı tur ve kartopu tekniklerinden yararlanılmıştır. Çalışma yaprağının dikkat çekme bölümünde hızlı tur ve vızıltı 22, etkin uğraşı bölümünde öğrencilerin işbirliği içerisinde çalışmalarına katkıda bulunacak deneylere yer verilmiştir. Çalışma yaprağının son bölümünde ise kartopu tekniğinden yararlanılmıştır. Süreçte `Nesi var?, Monopoly ve Tombala` gibi eğitsel oyunlardan faydalanılmıştır. Geliştirilen kılavuzun birleştirilmiş sınıflarda üçüncü (z = 2,201, p<.05) ve dördüncü sınıf (z = 2,380, p<.05) seviyesinde öğrenim gören öğrencilerin kavramsal anlamaları üzerinde anlamlı etkide bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır. Birleştirilmiş sınıflarda öğretimin kalitesini artırmaya yönelik uygulamalı çalışma sayısının artırılması yönünde öneride bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is the preparation of worksheets enriched in the context of `Get to know the material` unit, its application in multigrade classes, and investigating its effectiveness. The action research method was used in this study. The sample group of the study is consisted of 3rd (six students) and 4th (eight students) grade students educated in a multigrade classroom and their teacher in a primary school in Çat district of Erzurum province. Structured grid interview questions and researcher's diary were used for data collection. In the study, within `Get to Know the Substance` unit, which was included in the `Substance and Change` learning area, `Characteristics that Characterize the Substance` and `State of Matter` subject matters, which are common topics at the 3rd and 4th grade levels, was selected. Within the scope of these topics, worksheets with active learning techniques were prepared and presented to the use of primary school teacher and students. Prepared guides are composed of worksheets and educational games. To easily follow the prepared activities, student guides were given to the students. Worksheets are composed of attention, active engagement and evaluation sections. Integrated active learning techniques buzz 22, quick lap and snowball techniques were integrated into varied parts of student worksheet. The attention section of the worksheet was included the quick lap and buzz 22 while the active engagement section was contained experiments contributing to the students' cooperative learning. In the last part of the worksheet, snowball technique was employed. Educational games such as `What's wrong?, monopoly and lotto` were used in the process. It can be concluded that the enriched guide book significantly effects conceptual understanding of the students studying at third level (z = 2,201, p <.05) and fourth grade (z = 2,380, p <.05). | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Zenginleştirilmiş öğrenci kılavuzunun birleştirilmiş sınıflarda öğrenim gören öğrencilerin `Maddeyi tanıyalım` konusuyla ilgili kavramsal anlamalarına etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of enriched student guide book on multigrade classes on students' conceptual understanding of `Get to know the material` sample | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-02 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Science | |
dc.identifier.yokid | 10280970 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRABZON ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 586258 | |
dc.description.pages | 127 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Bilim Dalı |