Show simple item record

dc.contributor.advisorKösa, Temel
dc.contributor.authorKayiş, Emre
dc.date.accessioned2020-12-06T18:03:19Z
dc.date.available2020-12-06T18:03:19Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/108623
dc.description.abstractBu çalışmayla ortaokul 7. sınıf dörtgenlerin sınıflandırılması ve alan bağıntılarının oluşturulması konularında işbirlikli öğrenme yöntemiyle tasarlanan öğrenme ortamının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma, deneysel araştırma desenlerinden yarı deneysel yöntem ile yürütülmüştür. Çalışmada araştırma grubunu Trabzon ilindeki bir ortaokulun 7. sınıfında öğrenim gören 24'ü deney ve 26'sı kontrol grubu olmak üzere toplam 50 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler; sosyal beceri ölçeği, ön bilgi testi, kazanım kavrama testi ve yarı yapılandırılmış mülakatlarla toplanmıştır. Veri toplama araçlarının her biri deney ile kontrol gruplarına eş zamanlı uygulanmıştır. Çalışmadan elde edilen nicel veriler SPSS programı yardımıyla, nitel veriler ise içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Nicel verilerin analizinde bağımsız t testi, eşleştirilmiş t testi ve kovaryans (ANCOVA) analizi teknikleri kullanılmıştır. Yapılan istatistiklerde anlamlılık düzeyi .05 olarak alınmıştır. Araştırma sonuçları, işbirlikli öğrenme yönteminin birlikte öğrenme tekniğine uygun tasarlanan öğrenme ortamındaki deney grubu öğrencilerinin akademik başarılarının herhangi bir müdahalede bulunulmayan kontrol grubu öğrencilerine göre daha yüksek çıktığını göstermiştir. Ayrıca deney ile kontrol grubu öğrencilerinin sosyal beceri puanları arasında istatistiksel olarak deney grubu lehinde anlamlı bir fark ortaya çıkmıştır. Bununla birlikte deney grubu öğrencileri ile kontrol grubu öğrencileri arasında kalıcı öğrenme açısından istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunamamıştır. Deney grubu öğrencilerinin yarı yapılandırılmış mülakat sorularına verdikleri cevaplara göre işbirlikli öğrenme yöntemine dayalı uygulamaların zevkli, yardımlaşmaya dayalı ve öğrencilerin öğrenmelerini destekleyici nitelikte olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Araştırmanın sonuçları doğrultusunda işbirlikli öğrenme yönteminin kullanılacağı öğrenme ortamlarının tasarımında araştırmacılara ve öğretmenlere birtakım önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this study is to evaluate the learning environment designed by the cooperative learning method for classification of quadrilateral and forming their area formulas. The research was carried out with the quasi-experimental method. The study group consisted of 50 students in the 7th grade of a secondary school in Trabzon, 24 of whom were experimental and 26 were the control group. Data were collected by social skills scale, preliminary knowledge test, learning outcome test and semi-structured interviews. Each of the data collection tools was applied to the experimental and control groups simultaneously. The quantitative data obtained from the study were analyzed by SPSS and the qualitative data were analyzed by content analysis method. Independent t test, paired t test and covariance (ANCOVA) analysis techniques were used in the analysis of quantitative data. In the statistics, the level of significance was taken as .05. The results of the study showed that the academic achievement of the experimental group students in the learning environment designed according to the cooperative learning method was higher than the control group students without any intervention. In addition, there was a statistically significant difference between experimental and control group students' social skills scores in favor of experimental group. However, no statistically significant difference was found between the experimental group and the control group in terms of permanent learning. According to the answers given by the experimental group students to the semi-structured interview questions, it was concluded that the applications based on the cooperative learning method were enjoyable, based on cooperation and support the students' learning. According to the results of the study, some suggestions were made to the researchers and teachers in the design of the learning environments where the cooperative learning method would be used.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDörtgenlerin sınıflandırılması ve alan bağıntılarının oluşturulması konularında işbirlikli öğrenme yöntemiyle tasarlanan öğrenme ortamının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of learning environment designed by cooperative learning method for classification of quadrilateral and forming their area formulas
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-11
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCooperative learning
dc.subject.ytmRealistic mathematic education
dc.subject.ytmActive learning
dc.identifier.yokid10272398
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityTRABZON ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid567442
dc.description.pages148
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess