Manzara resminde renk
dc.contributor.advisor | Alızade, Yusıf | |
dc.contributor.author | Lermioğlu, Büşra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T18:03:12Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T18:03:12Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-03 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/108620 | |
dc.description.abstract | Renk kullanımını manzara resmi üzerinden inceleyen çalışma iki ana bölümden oluşmaktadır. Renk kavramı üzerinde durulan birinci bölümde; rengin yapısından rengin özelliklerinden, renk gruplarından ve bilimsel renk teorilerinden bahsedilerek renk tanınmaya çalışılmaktadır.Rengin manzara türü üzerindeki etkilerini daha iyi anlamak için bu bölümde renk kavramı her yönüyle açıklanmaya çalışılır.ikinci bölümde manzara türünün sanat tarihindeki gelişimi renk kullanımı açısından incelenmektedir. 17. yüzyıl öncesinden başlayan inceleme 19. yüzyıl post empresyonizm akımına kadar devam etmektedir. Ressamların kullandığı üslup ile renksel ifadeleri arasında bağlantı kurulmaya çalışılmaktadır. Ayrıca farklı akımların birbirlerini nasıl etkilediğini gösteren örnekler üzerinde durulmaktadır. Bu bölümün amacı manzara resminde kullanılan renklerin izleyiciye hangi duyguları ifade etmeye çalıştığını kullanılan renkler üzerinden incelemektir. Araştırmanın sonucunda, bütün araştırmada elde edilen bulgular yorumlanmaya çalışılmaktadır. Dönemler arasındaki benzerlikler ve farklılıklar incelenmektedir. Sanatçıların anlatmak istediği konu ile kullandığı renkler arasında ilişkilendirme yapılmaktadır. | |
dc.description.abstract | This study, which examinies the use of color through the landscape picture, consists of two parts.In the first chapter, the development of landscape typein art historyis examined in terms of color usage. The study, which began from the 17th century, continued until teh 19th century post impressionism. It is tried to establisha connection between the style used by the painters andtheir color expressions. In addition, examples of how different cuurents affect each other are emphasized.As a result of the research, the findins obtanied from whole study are tried to be interpreted. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Manzara resminde renk | |
dc.title.alternative | Color in landscape paintings | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-03 | |
dc.contributor.department | Resim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10290891 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRABZON ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 587399 | |
dc.description.pages | 133 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |