Show simple item record

dc.contributor.advisorAltun, Taner
dc.contributor.authorŞentürk, Sezer
dc.date.accessioned2020-12-06T18:02:51Z
dc.date.available2020-12-06T18:02:51Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/108611
dc.description.abstractSınıf Öğretmeni Adaylarının Okuma Tutum ve Alışkanlıklarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi Sınıf öğretmeni adaylarının okuma tutum ve alışkanlıklarının farklı değişkenler açısından incelenmesinin amaçlandığı bu tez çalışması nicel araştırma yaklaşımıyla yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak, ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Trabzon Karadeniz Teknik Üniversitesi, Artvin Çoruh Üniversitesi, Kars Kafkas Üniversitesi ve Rize Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesinde öğrenim gören Sınıf öğretmenliği bölümünün 1, 2, 3 ve 4.sınıf öğrencilerinden oluşan gönüllü 1256 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli çerçevesinde, araştırmacı tarafından geliştirilen Kitap Okuma Alışkanlığını Anketi (KOA) ve Öğretmen Adaylarının Kitap Okuma Alışkanlığına Yönelik Tutum Ölçeği (ÖRAKOT) kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 16.0 programı kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının demografik bilgileri ve 100 temel esere ilişkin okuma durumları frekans ve yüzde analizi olarak sunulmuştur. Normallik sınamasında ölçek ve alt ölçek boyut puanları normal dağılım gösterdiğinden puanların cinsiyet, evde kitaplık olması durumu, kitap fuarına gitme durumu değişkenlerine göre karşılaştırılmasında bağımsız iki örneklem t testi; üniversite, sınıf düzeyi, yılda ortalama kitap okuma sayısı, kitap satış yerine gitme sıklığı, en son ne zaman kitap aldığı değişkenlerine göre karşılaştırılmasında tek yönlü varyans analizi (ANOVA) testinden yararlanılmıştır. Analizlerde anlamlılık düzeyi 0,05 (p<0,05) olarak belirlenmiştir.Araştırma bulgularına göre; sınıf öğretmeni adaylarının kitap okuma alışkanlığına yönelik tutumlarının yüksek düzeyde olduğu ve cinsiyet, üniversite, öğrenim gördüğü sınıf seviyesi, yıllık okunan kitap sayısı, kitap satış yerlerine gitme sıklığı ve en son kitap satın alma zamanı bakımından anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Okuma, Okuma Tutumu, Okuma Alışkanlığı, Sınıf Öğretmeni Adayları 
dc.description.abstractInvestigation of Reading Attitudes and Habits of Pre-Service Teachers in Terms of Different VariablesThis thesis, which aims to examine the reading habits and attitudes of prospective classroom teachers, was carried out with a quantitative research approach. In the research, relational survey model was used as data collection method. The sample of the study consisted of 1256 volunteer teacher candidates who consisted of 1st, 2nd, 3rd and 4th year students of Trabzon Karadeniz Technical University, Artvin Coruh University, Kars Kafkas University and Rize Recep Tayyip Erdoğan University in 2012-2013 academic year.In the research, the Book Reading Habits Questionnaire (KOA) developed by the researcher and the Attitude Scale of Teacher Candidates Towards Reading Habits (ÖRAKOT) were used within the framework of relational survey model. SPSS 16.0 program was used for data analysis. Pre-service teachers' demographic information and reading status of 100 basic books are presented as frequency and percentage analysis. As the scale and subscale dimension scores showed normal distribution in the normality test, independent samples t-test was used for the comparison of the scores according to the variables such as gender, the status of being a bookcase at home, and the status of attending a book fair; One - way ANOVA was used to compare university, class level, average number of book readings per year, frequency of book sales, and when it was last purchased. Significance level was determined as 0.05 (p <0.05).According to the research findings; It was concluded that the pre-service teachers' attitudes towards reading habits were high and showed a significant difference in terms of gender, university, class level, annual number of books, frequency of book sales places and last book purchase time.Key Words: Reading, Reading Attitude, Reading Habits, Prospective Classroom Teachersen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmeni adaylarının okuma tutum ve alışkanlıklarının farklı değişkenler açısından incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of reading attitudes and habits of pre-service teazchers in terms of different variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-03
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10288932
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityTRABZON ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid586597
dc.description.pages72
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess