Güzel sanatlar lisesi müzik bölümü keman derslerinde öğrenme stratejilerinin kullanımı ve etkililik düzeyi
dc.contributor.advisor | Düzbastılar, Meltem | |
dc.contributor.author | Hafizoğlu, Resulhan Bahadir | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T18:02:22Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T18:02:22Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-13 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/108599 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Bölümü keman derslerindeÖğrenme Stratejilerinin kullanımı ve etkililik düzeyini ölçmektir. Çalışmada adaylarınkeman dersini öğrenirken kullandıkları stratejilerin düzeylerini öğrenim görülen sınıf,cinsiyet, kemandaki deneyim gibi çeşitli değişkenlere göre incelenmiştir. Araştırmada birdiğer amaç olarak, öğrencilerin keman dersini öğrenirken kullandıkları stratejilerarasındaki ilişkilere açıklık getirilmesi de amaçlanmıştır.Bu çalışma, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Rize, Trabzon, Giresun, Orduillerindeki güzel sanatlar liselerinin müzik eğitimi bölümünde öğrenim gören 85 kemanöğrencisi ile yürütülmüştür. Öğrencilerin keman öğrenirken kullandıkları stratejileribelirlemek amacıyla `Enstrümantal Müziği Çalışırken ve Öğrenirken Kullanılan StratejilerÖlçeği` ile `Kişisel Bilgi Formu` kullanılmıştır. Kişisel bilgi formunda araştırmanındeğişkenleriyle ilgili 12 madde bulunmaktadır. `Enstrümantal Müziği Çalışırken veÖğrenirken Kullanılan Stratejiler Ölçeği` ise beş alt boyuttan ve 39 maddedenoluşmaktadır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde yüzde, aritmetik ortalama, vestandart sapma tanımlayıcı istatistiksel yöntemleri kullanılmıştır. Gruplar arasıkarşılaştırmalar için t-testi ve Anova testi kullanılmıştır. Anova testi uygulandıktan sonrasonuçların hangi grubun lehine olduğunu belirlemek için Scheffe testi kullanılmıştır.Verilen analizinden elde edilen sonuçlarda öğrencilerin keman dersinde kullanmışoldukları stratejilerden en yüksek düzeyde anlamayı izleme stratejisi, en düşük düzeydeise dikkat stratejisini kullandıkları belirlenmiştir. Stratejiler arasındaki en yüksek ilişkininyineleme stratejisiyle anlamayı izleme stratejisi arasında olduğu görülmüştür. Öğrencilerinmotivasyonları tekrar stratejisi üzerinde etkili olurken, öğrencilerin akademik başarılarnınve devam-devamsızlık durumlarının öğrenme stratejilerin üzerinde etkili olduğugörülmüştür. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to measure the usage and the effectiveness of learningstrategies in the violin lessons in Fine Arts High School Music Department. In the study,levels of the strategies used by the candidates in learning the violin course wereexamined according to various variables such as class, gender and violin experience etc.As another aim of the study, it is aimed to clarify the relationships between the strategiesused by the students while learning the violin lesson.This study is conducted with 85 students studying in Fine Arts High School MusicDepartments in Rize, Trabzon, Giresun, Ordu; in 2018-2019 academic year. `Scale of theStrategies Used When Learning and Working on the Instrumental Music` and `PersonalInformation Paper` are used to find out the strategies the students use when they learnviolin. The personal information paper consist of 12 items related to variables of study.`Scale of the Strategies Used When Learning and Working on the InstrumentalMusic` is comprised of five inner categories and 39 factors. The definitive statisticalmethods of percentage, the arithmetic mean and the standard deviation are used in theanalysis of the data which is collected in the research. Additionally, T-test and the Anovatest are used for the comprisons between the groups. Scheffe test is used to find outwhich group is in countenance according to the results after the applying of the Anovatest. According to the results of the analysis of the datas; it was determined that studentsused understanding strategy at the highest level and attention strategy at the lowest levelamong the strategies they used in violin lesson. It is understood that the highest relationbetween the strategies is between the iteration and the watching out the understandingmethods. While the motivation of the students is effective on the repetition method, theacademic achievements and the continuance statement is effective on the learningstrategies. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Güzel sanatlar lisesi müzik bölümü keman derslerinde öğrenme stratejilerinin kullanımı ve etkililik düzeyi | |
dc.title.alternative | Usage and effectiveness level of learning strategies in violin lessons in fine arts high school music departments | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-13 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10299483 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRABZON ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 593742 | |
dc.description.pages | 65 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Eğitimi Bilim Dalı |