Show simple item record

dc.contributor.advisorAydoğdu İskenderoğlu, Tuba
dc.contributor.authorÇirakoğlu, Tuğba
dc.date.accessioned2020-12-06T18:02:03Z
dc.date.available2020-12-06T18:02:03Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-07-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/108591
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilkokul 2. sınıfta cebirsel akıl yürütme uygulamalarının toplama ve çıkarma işlemindeki kavram yanılgılarını gidermeye etkisini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda aşağıdaki alt problemler belirlenmiştir.1.İlkokul 2.sınıf öğrencilerinin toplama işleminde ön-son testte kavram yanılgısı ve hataları nelerdir?2.İlkokul 2.sınıf öğrencilerinin çıkarma işleminde ön-son testte kavram yanılgısı ve hataları nelerdir?3.Cebirsel akıl yürütme uygulamalarının kavram yanılgılarını ve hatalarını gidermede etkisi nedir?Araştırma nicel araştırma yaklaşımlarından tek gruplu ön test- son test zayıf deneysel desen ile yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak ön-son test kullanılmıştır. Bu test uzman görüşü alınarak araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Cebirsel akıl yürütme uygulamaları ile hazırlanmış ders planları da araştırmacı tarafından planlanmış, uzman görüşleri alındıktan sonra araştırmacı tarafından uygulanmıştır. Bu süreç sırasıyla ön test görüşmeleri- uygulama- son test görüşmeleri olarak gerçekleşmiştir. Araştırmanın verileri soru bazında kategori edilerek frekansları belirlenmiştir. Bu aşamada içerik analizi kullanılmıştır. Deneysel çalışmanın etkililiği Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi ile gösterilmiştir. Araştırmanın sonucunda cebirsel akıl yürütme uygulamalarının kavram yanılgılarının giderilmesinde etkili olduğu görülmüştür. Öğrencilerle yapılan görüşmeler sonunda 14 türlü kavram yanılgısı ve hata kodlanmıştır. Belirlenen en yaygın kavram yanılgısı eşitlik kavramına yönelik olmuştur. Ön-son test görüşmelerinin karşılaştırılmasına göre en fazla etkili olan kavram yanılgısı ve hata matematiksel işlemin yazılışı olmuştur. Cebirsel akıl yürütme uygulamaları kapsamında kullanılan materyaller, yapılan etkinlikler ve olumlu sınıf atmosferinin araştırmanın sonucunu olumlu etkilediği görülmüştür. Sonuçlara göre bir kısım öğrencinin kavram yanılgısı ve hatalarının düzelmediği görülmüştür. Bu sonuca dayanarak öğrencilerin genel matematik seviyelerine göre kavram yanılgısı ve hataların  giderilme oranının araştırılması önerilmiştir. Cebirsel akıl yürütme uygulamalarının ve farklı materyal ve etkinliklerin müfredatımızda yer alması önerilmiştir.Anahtar Kelimeler: Cebirsel Akıl Yürütme, Toplama İşlemi, Çıkarma İşlemi, Kavram Yanılgısı ve Hata
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the effect of algebraic reasoning applications on eliminating misconceptions in addition and subtraction in 2nd Grade Primary school. To reach this aim, the subproblems below have been identified.1. What are the misconceptions and mistakes of 2nd Grade Primary school students in addition in the pretest and post tense?2. What are the misconceptions and mistakes of 2nd Grade Primary school students in subtraction in the pretest and post tense?3. What is the effect of algebraic reasoning applications on eliminating misconceptions and mistakes?In the study, single-group pre-test and post-test poor experimental pattern, which is one of the qualitative research methods, was used. In the study pretests were used to collect data. This test was created by the researcher with the help of a professional. Teaching plans including applications of algebraic reasoning was also planned and applied by the researcher in accordance with an expert's opinion. The process was carried through as, pretest interview -application- and final test interview, respectively. The data collected from the research was categorized in terms of questions and the frequencies were determined. At this stage content analysis was used. The effectiveness of this experimental study was shown by Wilcoxon Signed-Rank Test.The result of the research shows that the algebraic reasoning applications are effective on eliminating misconceptions in addition and subtraction. Interviews with the students revealed 14 different misconceptions and mistakes. Most common misconception was oriented towards the concept of equality. According to the comparison of pre and final interviews the most effective mistake and misconception was expressing mathematical calculations in a written form. Materials used in the scope of algebraic reasoning applications, the activities performed and the good mood of the class affected the research in a positive way. Results show that some student's mistakes and misconceptions didn't improve. As a result of this, it is suggested to research the rate of elimination of misconceptions in accordance with the students' overall mathematical level.  It is suggested that applications, different materials and activities on algebraic reasoning to take their place in our curriculum. Keywords: Algebraic reasoning, addition, subtraction, misconception and mistakeen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleCebirsel akıl yürütme uygulamalarının toplama ve çıkarma işlemindeki kavram yanılgılarına ve hatalarına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of algebraic reasoning applications on misconceptions and mistakes in addition and subtraction
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-17
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10337131
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityTRABZON ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid627887
dc.description.pages143
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess