Show simple item record

dc.contributor.advisorÇekmez, Erdem
dc.contributor.authorKazanci Dede, Sevgi Çisem
dc.date.accessioned2020-12-06T18:00:54Z
dc.date.available2020-12-06T18:00:54Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-07-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/108562
dc.description.abstract2018 yılında yenilenen öğretim programlarıyla hazırlanan matematik ders kitaplarının eksikliklerinin belirlenmesi ve ileride hazırlanacak olan ders kitaplarına ilişkin önerilerde bulunulması, ders kitaplarının öğretim sürecinde daha işlevsel ve etkili hale getirilmesi açısından önemlidir. Bu araştırmada ele alınan ders kitabının yeni olması nedeniyle böyle bir araştırmanın yapılmasına gerek duyulmuştur. Bu araştırmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından okutulması uygun görülmüş olan ortaöğretim 11. sınıf matematik ders kitabının içeriğinin proje 2061'de yer alan kriterler açısından incelenmesi ve bu kriterler bağlamında öğretmen görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma özel durum çalışmasıdır. İlk olarak ders kitabının içeriği araştırmacı tarafından incelenmiştir. Sonrasında Karabük ili Safranbolu ilçesinde çalışan 29 matematik öğretmenine `Matematik Ders Kitaplarını İçerik Yönünden Değerlendirme Anketi` uygulanmıştır. Daha sonra bu öğretmenler arasından çalıştıkları okullarda zümre başkanı olan 4 matematik öğretmeni ile ders kitabının içeriğinin uygunluğunu belirlemek amacıyla görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre ders kitabının proje 2061'de belirtilen yedi kriteri orta düzeyde karşıladığı, olumlu ve olumsuz sonuçların ortaya çıktığı görülmüştür. Ders kitabının öğrenci fikirlerini dikkate alma, matematiksel fikirleri geliştirme, öğrencileri fikir yürütmeye teşvik etme ve öğrencilerin matematik gelişimini değerlendirme alanlarında zayıf kaldığı görülmüştür. Ders kitabının içeriğinin nitelik olarak artırılması ve ders kitabının daha etkili bir şekilde kullanılmasını sağlamak amacıyla önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractIt is important to identify the shortcomings of mathematics textbooks prepared with the curriculum renewed in 2018 and to make suggestions about the textbooks that will be prepared in the future in order to make the textbooks more functional and effective in the teaching process. Due to the fact that the textbook addressed in this research is new, such a study was required. The aim of this research is to examine the content of the secondary school 11th grade mathematics textbook, which was deemed appropriate to be taught by the Ministry of National Education, the Board of Education and Discipline, in terms of the criteria included in the project 2061 and to determine the teachers' opinions in the context of these criteria. Case study method was used in the study. First, the content of the textbook was examined by the researcher. Afterwards, `Mathematics Textbooks Evaluation Survey` was applied to 29 mathematics teachers working in Safranbolu district of Karabük province. Then, among these teachers, interviews were held with 4 mathematics teachers who were the head of the branch in order to determine the suitability of the content of the textbook. It was seen that the obtained textbook met the seven criteria specified in the project 2061 at a moderate level, and positive and negative results emerged. It was observed that the textbook was weak in the fields of considering student ideas, developing mathematical ideas, encouraging students to conduct ideas, and evaluating students' mathematics development. Suggestions were made in order to increase the content of the textbook in terms of quality and to use the textbook more effectively.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title11. sınıf matematik ders kitabının içerik yönünden incelenmesi ve öğretmen görüşlerinin belirlenmesi
dc.title.alternativeExamination of the content of secondary school 11th grade mathematics textbook and determination of teachers' opinions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-16
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10336807
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityTRABZON ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid627833
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess