Show simple item record

dc.contributor.advisorKöylüoğlu, Cem
dc.contributor.authorDedeoğlu, Selen
dc.date.accessioned2020-12-06T17:53:26Z
dc.date.available2020-12-06T17:53:26Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/108448
dc.description.abstract1970'ten önce gerek ekonomik manada sağlık sektöründe rekabeti önleyici yasal düzenlemeler, gerekse sağlık sektöründe çalışmakta olanların tutumları sağlık sektöründe pazarlama uygulamaları gelişiminin diğer sektörlere göre gecikmesine neden olmuştur. 1980'li yılların ortalarından itibaren rekabetin artması, tüketicilerin daha bilinçli hale gelmesi ve maliyetlerde meydana gelen artışlar tüm sağlık kuruluşlarını pazarlama konusunu düşünmeye zorlamıştır. Böylelikle pazarlama teknikleri ve yöntemleri zaman içerisinde sağlık kuruluşlarına uyarlanmaya başlanmıştır. Pazarlama faaliyetlerinin önemindeki artışla beraber, hastaların bu faaliyetlere yönelik düşünceleri de sağlık kurumları açısından önemli konulardan biri haline gelmiştir. Yapmış olduğumuz bu çalışmada sağlık hizmetlerinde pazarlama karması elemanlarının özel sağlık sigortalı hastalar açısından değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda toplam 103 kişiyle görüşülmüştür. Çalışmadan elde edilen veriler SPSS ile analiz edilmiştir. Çalışmadan elde edilen verilerin analizinden elde edilen sonuçlar dikkate alındığında özel sağlık sigortalı hastaların pazarlama karması elemanlarına yönelik algılarının son derece olumlu olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractPrior to 1970's, healthcare sector couldn't achieve the same pace of development as other sectors in marketing because of both restrictive law regulations preventing economic competitions and the attitude of healthcare professionals. By the middle of 1980's, with the rise of competition between hospitals, availability of more searching and informed people and increasing costs of expenditures, hospitals had to make attempts to improve their marketing activities. Thus, marketing methods and technics have been started to be adjusted in healthcare sector. With the increasing importance of marketing activities, opinions of patients about these activities have been taken into consideration by hospitals. In this study; it is aimed to analyze the importance of healthcare marketing mix from the perspective of patients with private health insurance. For this purpose, 103 interviews are made with different people. Data acquired from the interviews are analyzed with SPSS program. When the results of analyzes were considered, it has been seen that the attitude of patients, with private health insurance, towards marketing mix is quite positive.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.titleSağlık hizmetlerinde pazarlama karması elemanlarının, özel sağlık sigortalı hastalar açısından değerlendirilmesi
dc.title.alternativeAnalyzing the healthcare marketing mix from the perspective of patients with private health insurance
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSağlık Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHealth services research
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmInsurance-health
dc.subject.ytmPatients
dc.subject.ytmHealth services
dc.identifier.yokid10125652
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL MEDİPOL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid437656
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess