Show simple item record

dc.contributor.advisorMutluay, Fatma
dc.contributor.authorPoyraz, Tuğçe
dc.date.accessioned2020-12-06T17:49:21Z
dc.date.available2020-12-06T17:49:21Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/108343
dc.description.abstractÇalışmamızda yaşlılarda ikili görevle yapılan denge egzersizlerinin kognitif durum ve fonksiyonelliğe etkisini araştırmak amaçlandı. Araştırma Özel Kartal Anadolu huzurevinde yaşayan 65 yaş üzeri 29 birey üzerinde yapıldı. Çalışmaya bağımsız yürüyebilen ve MMSE (Mini mental state examination) skoru en az 17 olan yaşlılar dahil edildi. Katılımcıların demografik bilgileri kaydedildi, denge ve motor performansları Zamanlı Kalk Yürü (ZKY), Zamanlı Otur Kalk (ZOK), 10m Yürüme Hızı (10MYH), Berg Denge Ölçeği (BDÖ) ve Performansa Yönelik Hareket Testi (Performance Oriented Mobility Assesment Test-POMA) ile değerlendirildi. Kognitif değerlendirme içinMini Mental Durum Testi (MMSE) ve Montreal Kognitif Değerlendirme Testi (Montreal Cognitive Assessment Test-MOCA), fonksiyonellik değerlendirmesinde ise Fonksiyonel Bağımsızlık Skalası (Functioanal Independence Measure-FIM) kullanıldı. Değerlendirme testleri egzersiz öncesi ve sonrasında uygulandı. Katılımcılar, randomize olarak iki gruba ayrılıp, birinci gruba yalnızca denge egzersizleri ikinci gruba ise denge egzersizleri esnasında kognitif ikincil görev eklendi. Çalışmanın sonunda her iki grupta da MMSE, MOCA ve FIM toplam skorlarında anlamlı artış elde edildi (p<0,05). Ayrıca BDÖ, POMA, ZKY ve 10MYH testlerinde istatiksel olarak anlamlı gelişme gözlendi (p<0,05). Yalnızca ikili görev egzersizleri grubunda MOCA alt skorlarından 'dikkat' ve 'gecikmeli hatırlama'da anlamlı fark görüldü. Gruplar arası fark analizinde, her iki grupta elde edilen gelişmelerin istatiksel olarak anlamlı bir fark yaratmadığı gözlendi (p>0.05). Sonuç olarak, yaşlılara uygulanan denge egzersizlerinde her iki yaklaşımın da fiziksel, fonksiyonel ve kognitif olarak yararlı olduğu, ikili görev egzersizlerinin eklenmesiyle kognitif gelişmede daha fazla artışın mümkün olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractThe aim of our study; was to determine ofbalance training with dual task on cognitive function and functionality. This study was performed on 29 elderly who lives in Anadolu Kartal nursing home in addition to this they were 65 years old at least. The elderly who were able to walk independently and whose MMSE score was at least 17 were included. Participants' demographic information was recorded. Balance and performance evaluations were assessed by Timed get up and go (TUG), 30 second sit to stand, 10 meter walk test, Berg Balance Scale (BBS) and Performance oriented mobilitiy test (POMA). The Mini-Mental State Examination (MMSE) and Montreal Cognitive Assessment Test (MOCA) were used as the cognitive evaluation test, and the Functional Independence Measure (FIM) was used for the functional evaluation. The assesments were performed before and after exercises. The two groups were separated randomly. The first group was performed only balance exercises and the second group was performed balance exercises with cognitive dual task. Significant improvement was found after exercises programe on MMSE, MOCA and FIM in Group 1 and 2 (p<0.05). In addition, statistically significant improvement was observed in BDS, POMA, TUG and 10MWT tests in each gruops. Only in the group of dual task exercises there was a significant difference in 'attention' and 'delayed recall' from the MOCA subscores. However, between group not all the outcome measurements were significantly different (p>0.05). As a result of this study, we found that both balance exercises and balance exercise with dual task can be used in the elderly.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFizyoterapi ve Rehabilitasyontr_TR
dc.subjectPhysiotherapy and Rehabilitationen_US
dc.titleYaşlılarda ikili görevle yapılan denge egzersizlerinin kognitif durum ve fonksiyonelliğe etkisi
dc.title.alternativeThe effect of balance trai̇ni̇ng wi̇th dual task on cogni̇ti̇ve status and functi̇onali̇ty in elderly
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFizyoterapi ve Rehabilitasyon Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAged
dc.subject.ytmGeriatrics
dc.subject.ytmEquilibrium
dc.subject.ytmExercise therapy
dc.subject.ytmExercise
dc.subject.ytmCognition
dc.subject.ytmCognition disorders
dc.subject.ytmPhysical therapy
dc.identifier.yokid10161353
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL MEDİPOL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid471563
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess