Show simple item record

dc.contributor.advisorBudak, Miray
dc.contributor.authorGünhan, Tansu
dc.date.accessioned2020-12-06T17:40:28Z
dc.date.available2020-12-06T17:40:28Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-04-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/108113
dc.description.abstractBu çalışma, serebral palsili çocuklarda kognitif ve motor görevin yürüyüşe etkisini belirlemek amacıyla planlanmıştır. Bu amaçla Kaba Motor Fonksiyon Sınıflandırma Sistemi (KMFSS) ve El Becerileri Sınıflandırma Sistemi (MACS) seviye 1 ve 2 olan yaşları 8 ile 15 yaş arası değişen 15 serebral palsi tanılı çocuk çalışmaya dahil edildi. Tüm çocukların yürüyüşü 10 metrelik parkurda video analiz yöntemi ile değerlendirildi ve Görsel Analog Skalası (GAS) ile verilen görevin zorluk derecesi ölçüldü. Çalışmanın veri analizi SPSS 22.0 paket programı kullanılarak yapıldı ve p<0,05 olasılık değeri anlamlı kabul edildi. Kognitif görevin SP' li çocuklarda yürüme hızını düşürdüğü, adım sayısını artırdığı ve parkuru bitirme süresini uzattığı tespit edildi (p<0,05). SP' li çocuklarda motor görevin parkur bitirme süresine, yürüyüş hızına, adım sayısına etki etmediği tespit edildi (p>0.05). Farklı yürüme tiplerinde adım uzunlukları açısından istatistiksel olarak anlamlı fark olmadığı tespit edildi (p>0.05). Sonuç olarak farklı yürüme tipleri, serebral palsili çocuklarda yürüyüş parametrelerinde değişikliğe neden olmaktadır.Anahtar Kelimeler: İkili görev paradigması, kognitif görev, motor görev, serebralpalsi, yürüme
dc.description.abstractThis study is aimed to determine the effect of cognitive and motor tasks on gait in children with cerebral palsy. For this purpose 15 children with cerebral palsy, between 8 and 15 years old, with Gross Motor Function Classification System (GMFCS) and Manuel Ability Classification System (MACS) level 1 and 2 were included in the study. The gait of all children was evaluated by video analysis method on a 10-meter course and the difficulty level of the task assigned with Visual Analogue Scale (VAS) was measured. Data analysis of the study was performed using SPSS 16.0 package program and p <0.05 probability value was considered significant. It was found that cognitive task decreased walking speed, increased the number of steps and extended the time to finish the course in children with CP (p <0.05). It was determined that motor task did not affect the completion time, walking speed, number of steps in children with CP. (p> 0.05). It was found that there was no statistically significant difference in the step lengths of the different types of motor tasks during walking in children with CP (p> 0.05). As a result, different gait types cause changes in gait parameters in children with cerebral palsy.Keywords: Cerebral palsy, cognitive task, dual task paradigm, gait, motor tasken_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFizyoterapi ve Rehabilitasyontr_TR
dc.subjectPhysiotherapy and Rehabilitationen_US
dc.titleSerebral palsili çocuklarda kognitif ve motor görevin yürüyüşe etkisi
dc.title.alternativeEffect of cognitive and motor tasks on gait in children with cerebral palsy
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-21
dc.contributor.departmentFizyoterapi ve Rehabilitasyon Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCerebral palsy
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmCognition
dc.subject.ytmMotor skills
dc.subject.ytmWalking
dc.subject.ytmGait
dc.subject.ytmPhysical therapy
dc.identifier.yokid10231325
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL MEDİPOL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid565758
dc.description.pages74
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess