Show simple item record

dc.contributor.advisorRızalar, Selda
dc.contributor.authorÇevik, Leyla
dc.date.accessioned2020-12-06T17:34:13Z
dc.date.available2020-12-06T17:34:13Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-07-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107950
dc.description.abstractBu araştırma ERCP işlemi öncesi verilen video destekli eğitimin kaygı düzeyi ve memnuniyete etkisini belirlemek amacıyla randomize kontrollü olarak yapıldı. Araştırma Bağcılar Medipol Mega Hastanesi'nin ERCP ünitesinde 1 Eylül 2017 - 31 Aralık 2018 tarihleri arasında gerçekleştirildi. Örnekleme 35 deney, 35 kontrol grubu olmak üzere toplam 70 hasta alındı. Veriler tanıtıcı özellikler formu, Durumluk -Sürekli Kaygı Ölçeği ( Spielberger'in State- Trait Anxiety Inventory - STAI) ve VAS ile toplandı. Kontrol grubundaki hastalara ERCP ünitesine kabul edildikten sonra hemşire tarafından rutin eğitim, deney grubundaki hastalara video destekli eğitim verildi. Girişim öncesinde ve sonrasında her iki grup STAI form doldurdu. Ayrıca üniteden ayrılmadan önce her iki gruba VAS ile memnuniyet değerlendirmesi yapıldı. Veriler SPSS 22.0 programında değerlendirildi; sayı, yüzde, ortalama, standart sapma, t-testi, eşleşmiş grup t-testi ile analiz edildi. Deney ve kontrol gruplarının cinsiyet, yaş, medeni durum, eğitim, gelir, sosyal güvence, meslek, yaşanılan yer bakımından benzer olduğu, ERCP'nin her iki grupta en sıklıkla koledokolitiyazis endikasyonu için yapıldığı, hastaların en çok ağrı şikayeti ile hastaneye başvurdukları belirlendi. Deney ve kontrol gruplarında işlem öncesi durumluk kaygı puanları arasında fark bulunmadı (p>0,05), işlem sonrası durumluk kaygı puanları arasında fark bulundu (p<0,05). Deney grubunun işlem sonrası durumluk kaygı puanı, kontrol grubunun puanından düşük bulundu. Kontrol grubunda işlem sonrası durumluk kaygı puanı öncesine göre arttı (p<0,05). Deney ve kontrol gruplarında işlem öncesi ve sonrası sürekli kaygı puanları benzer bulundu (p>0,05). Deney grubunda işlem sonrası sürekli kaygı puanı işlem öncesine göre azaldı (p<0,05), kontrol grubunda ise değişmedi (p=0,424>0,05). Sonuç olarak video destekli eğitimin ERCP işlemi sonrasında durumluk anksiyeteyi düşürdüğü, hasta memnuniyetini artırdığı belirlendi.Anahtar Sözcükler: eğitim, ERCP, hemşirelik, kaygı, memnuniyet
dc.description.abstractThis study was conductedr and omly controlled to determine the effect of video assisted education on anxiety level and satisfaction before ERCP procedure. The study was carriedout in ERCP unit of Bağcılar Medipol Mega Hospital between 1 September 2017-31 December 2018. A total of 70 patients (35 experimentaland 35 controlgroups) were included in the study. The data descriptive characteristics form was collected by State-Trait Anxiety Inventory (STAI) andVAS. After admission to the ERCP unit, the nurse provided routine training to the patients in the control group and video-assisted training to the patients in the experimental group. Both groups completed the STAI form before and after the intervention. Inaddition, satisfaction with VAS was performed in both groups before leaving the unit. The data were evaluated in SPSS 22.0 program. Number, percentage, mean, Standard deviation, t-test, paired group t-test were analyzed. It was determined that the experimental and control groups were similar in terms of gender, age, marital status, education, economic income, social insurance, profession, place of residence. The most common indication for ERCP in both groups was choledocholithiasis, and the most common reason for admission was abdominal pain. There was no difference between State-Trait Anxiety scores in the experimental and control groups (p> 0.05). Post-procedural State-Trait Anxiety scores were significantly different between the two groups (p <0.05). Post-procedural State-Trait Anxiety scores of the experimental group were lower than the controlgroup. In the control group, State Trait Anxiety scores increased after the procedure compared to the pre-procedure (p <0.05). In the experimental and control groups, trait anxiety scores were similar before and after the procedure (p> 0.05). Postoperative trait anxiety scores decreased in the experimental group (p <0.05), but did not change in the control group (p = 0.424> 0.05). As a result, it was determined that video assisted education decreased state anxiety and increased satisfaction after ERCP procedure.Keywords: ERCP, anxiety, education, satisfaction, nursingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.titleERCP işlemi öncesi verilen video destekli eğitimin kaygı düzeyi ve memnuniyete etkisi
dc.title.alternativeDetermining the effect of video assisted educati̇on on anxiety level and satisfaction before ERCP procedure
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-17
dc.contributor.departmentHemşirelik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCholangiopancreatography-endoscopic retrograde
dc.subject.ytmVideo
dc.subject.ytmPatient education
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmPatient satisfaction
dc.identifier.yokid10291643
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL MEDİPOL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid581018
dc.description.pages75
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess