Show simple item record

dc.contributor.advisorYiğit, Pakize
dc.contributor.authorBarda, Birgül
dc.date.accessioned2020-12-06T17:34:01Z
dc.date.available2020-12-06T17:34:01Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-05-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107945
dc.description.abstractKadın liderlerin yönetim kademelerinde artış göstermesinin nedeni incelendiğinde liderlik ile toplumsal cinsiyet kalıpları arasında ilişki olabileceği düşüncesi birçok araştırmaya konu olmuştur. 21. Yüzyılın liderlerini oluşturacak Z kuşağının modern liderlik tarzlarına bağlı kalarak toplumsal cinsiyet rolleri arasındaki ilişkinin incelenmesinin gerekli olduğunu göstermiştir. Çalışma sağlık alanında öğrenim gören İstanbul Medipol Üniversitesi Tıp, Diş Hekimliği, Eczacılık ve Sağlık Bilimleri Fakülteleri öğrencilerinin liderlik tarzları ile toplumsal cinsiyet rolü algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma Eylül- Ekim 2018 tarihleri arasında ilgili fakültelerde okuyan ve araştırmaya katılmayı kabul eden 534 kadın, 202 erkek toplam 736 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Veri toplama yönteminde kullanılan ölçekler; 2004'de Canbaş tarafından Türk Toplumuna uyarlanmış Bass ve Avolio tarafından geliştirilen Çok Faktörlü Liderlik Ölçeği/5X (MLQ/5X) ve 1987'de Kavuncu tarafından Türk Toplumuna uyarlanmış olan BEM Cinsiyet Rolü Envanteridir. Çalışmada, tanımlayıcı istatistikler, normallik sınamaları, bağımsız örneklem t testi, tek yönlü Anova, mann-whitney-U testi, kruskall wallis, pearson korelasyon ve regresyon analizi kullanılmıştır. Çalışmanın analizinde IBM SPSS Statistics 22.0 programı kullanılmış. Sonuçlar %5 anlamlılık düzeyinde yorumlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğrencilerin toplumsal cinsiyet rollerinden kadınsılık ile liderlik tarzlarından dönüştürücü liderlik(r=0,352) ve erkeksilik ile dönüştürücü liderlik tarzı(r=0,368) arasında pozitif yönde anlamlı ilişki bulunmuştur (p<0,01). Dönüştürücü liderliği etkileyen faktörler regresyon analizi ile incelendiğinde sırasıyla kadınsılık, erkeksilik, sınıf, cinsiyet olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractWhen the reason for the increase in the management levels of women leaders is examined, the idea that there may be a relationship between leadership and gender patterns has been the subject of many studies. He showed that it is necessary to examine the relationship between gender roles by adhering to the modern leadership styles of generation Z which will form the leaders of the 21st century. The main aim of this study was to investigate the relationship between gender roles and leadership styles perceptions of first and second year students who are enrolled in the Faculty of Medicine, Dentistry, Pharmacy and Health Sciences between the ages of 18-24 in Istanbul Medipol University. The study was conducted on a total of 736 students (534 women, 202 men) who attended the related faculties between September and October 2018 and accepted to participate in the research. The data was collected by using a questionnaire, the scales used were; Multifactorial Leadership Scale developed by Bass and Avolio/5X (MLQ/5X) and BEM Gender Role Inventory. In this study, independent sample t test, simplex Anova, the test of mann-whitney-U, kruskall wallis, pearson correlation analysis was used. Furthermore the IBM SPSS Statistics 22 program was also used in the analysis of the data, which was gathered from our study The results were interpreted at the p<0.05 level of significance. According to the results of the research, a positive correlation was found between femininity and transformational leadership (r = 0.352) and masculinity and transformational leadership (r = 0.368) from gender roles of students. (p <0.01). When the factors affecting transformational leadership were examined by regression analysis, it was concluded that femininity, masculinity, class and gender were respectively.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin liderlik tarzları ile toplumsal cinsiyet rolleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe analysis of university students relationship between leadership styles and the impact it has on gender roles
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-05-27
dc.contributor.departmentSağlık Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGender roles
dc.subject.ytmTransformational leadership
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmLeadership models
dc.subject.ytmGender
dc.subject.ytmGender identity
dc.subject.ytmGender roles
dc.identifier.yokid10291322
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL MEDİPOL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid571449
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess