dc.contributor.advisor | Budak, Miray | |
dc.contributor.author | Yildirim, Yasin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T17:30:59Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T17:30:59Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-09-08 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107864 | |
dc.description.abstract | SEREBRAL PALSİ' Lİ OLGULARDA VİDEO BAZLI OYUNLARIN EL FONKSİYONLARINA VE KOGNİTİF FONKSİYONLARA ETKİNLİĞİNİN ARAŞTIRILMASISerebral Palsi (SP)' de motor ve kognitif bozukluklar yaygın olarak görülmektedir. Nöro Gelişimsel Tedavi (NGT) SP' nin tedavisinde sık kullanılmaktadır. Son yıllarda ise Sanal Gerçeklik Tedavisi (SGT) gibi teknoloji temelli tedaviler rehabilitasyonda kullanılmaya başlanmıştır. Çalışmamızın amacı SP'li olgularda SGT ve NGT temelli el rehabilitasyonunun eklem hareket açıklığı (EHA), kaba kavrama kuvveti, çimdikleyici kuvvetler, el becerileri ve kognitif fonksiyonlar üzerine etkisini araştırmaktır. Çalışmaya dahil edilen 21 olguya, haftada 2 seans olmak üzere toplam 12 seans NGT temelli el rehabilitasyonu (1. Tedavi dönemi) sonrasında ise haftada 2 seans olmak üzere toplam 12 seans SGT (2. Tedavi Dönemi) uygulandı. Olguların EHA 'gonyometre', kaba kavrama kuvveti 'dinamometre', çimdikleyici kuvvetler 'pinçmetre', el becerileri 'El Becerileri Sınıflandırma Sistemi (EBSS)', 'Jebsen-Taylor El Fonksiyon Testi (JTEFT)', kaba motor seviyesi 'Kaba Motor Sınıflandırma Sistemi (KMFSS), kognitif fonksiyonları ise 'Wisconsin Kart Eşleme Testi (WKET)' ile değerlendirildi. SGT' nin, NGT temelli el rehabilitasyonuna göre EHA, kaba kavrama kuvveti, çimdikleyici kuvvetler, JTEFT ve WKET'de istatistiksel olarak farklı olduğu bulundu (p<0,017). EBSS ve KMFSS ölçümlerinde her iki tedavi yöntemi de istatistiksel olarak anlamlı sonuç bulunmadı (p>0,017). SGT, SP' li hastaların el rehabilitasyonu ve kognitif fonksiyonları üzerinde etkili bir yöntemdir.Anahtar Kelimeler: el becerileri, kognisyon, nöro gelişimsel tedavi, sanal gerçeklik tedavisi, serebral palsi | |
dc.description.abstract | INVESTIGATION OF THE EFFECTIVENESS OF VIDEO BASED GAMES ON HAND FUNCTIONS AND COGNITIVE FUNCTIONS IN CEREBRAL PALSY CASESMotor and cognitive disorders are common in Cerebral Palsy (CP). Neuro Developmental Therapy (NDT) is frequently used in the treatment of SP. In recent years, technology-based therapies such as Virtual Reality Therapy (VRT) have been used in rehabilitation. The aim of our study is to investigate the effect of VRT and NGT-based hand rehabilitation on range of motion (ROM), gross grip force, pinch forces, hand skills and cognitive functions in patients with CP. NDT-based hand rehabilitation (1st Treatment Period) was applied total 12 sessions 2 sessions per week, then VRT (2nd Treatment Period) was applied total 12 sessions 2 sessions per week on 21 cases who included in the study. ROM was evaluated by 'goniometer', gross grip force was evaluated by 'dynamometer', pinch forces were evaluated by 'pinchmeter', hand skills were evaluated by 'Manual Ability Classification System (MACS)' and 'Jebsen-Taylor Hand Function Test (JTHFT)', gross motor level was evaluated by 'Gross Motor Function Classification System (GMFCS)' and cognitive functions were evaluated by 'Wisconsin Card Sorting Test (WCST)'. Significantly difference was found between VRT and NGT-based hand rehabilitation on ROM, gross grip force, pinch forces, JTHFT and WCST in favor of VRT (p <0.017). there was no significant difference both of MACS and GMFCS measurements (p> 0.017). VRT is an effective method on hand rehabilitation and cognitive functions of patients with SP.Key Words: cerebral palsy, cognition, hand function, neuro developmental therapy, virtual reality therapy | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | tr_TR |
dc.subject | Physiotherapy and Rehabilitation | en_US |
dc.title | Serebral palsili olgularda video bazlı oyunların el fonksiyonlarına ve kognitif fonksiyonlara etkinliğinin araştırılması | |
dc.title.alternative | Investigation of the effectiveness of video based games on hand functions and cognitive functions in cerebral palsy cases | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-09-08 | |
dc.contributor.department | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10326753 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL MEDİPOL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 633985 | |
dc.description.pages | 107 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |