Show simple item record

dc.contributor.advisorAvcı, Özlem
dc.contributor.authorNamli, Gözde
dc.date.accessioned2020-12-06T17:30:42Z
dc.date.available2020-12-06T17:30:42Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-04-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107856
dc.description.abstractBu araştırma, ortaokul öğrencilerinde akran zorbalığı ve sosyal anksiyeteninincelenmesi amacıyla yapılan tanımlayıcı bir çalışmadır. Araştırma, İstanbul Bağcılarİlçesinde bulunan bir ortaokulda öğrenim gören 1368 öğrenci ile, 01.05.2019-24.05.2019 tarihleri arasında yapılmıştır. Araştırmada veri toplamak için KişiselBilgi Formu, Çocuklar İçin Sosyal Anksiyete Ölçeği, Akran Zorbalığı BelirlemeÖlçeği kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde ANOVA, Mann Whitney U,korelasyon analizleri ve önemlilik testleri kullanılmıştır. Araştırmaya katılanöğrencilerin %71,9'unun 12-15 yaş arasında, %50,9'unun erkek olduğubelirlenmiştir. Öğrencilerin Çocuklar İçin Sosyal Anksiyete Ölçeği puanortalamalarının 42,12±12,15; Akran Zorbalığı Belirleme Ölçeği kurban alt boyutupuan ortalamalarının 8,88±9,73, zorba alt boyutu puan ortalamalarının 4,37±6,77olduğu tespit edilmiştir. Akran Zorbalığı Belirleme Ölçeğine göre; cinsiyeti erkekolan, babası okuryazar olmayan, okulu sevmeyen, arkadaşlarıyla olan sorunlarını aileile paylaşmayan ve arkadaşlarının birbirlerine şiddet uyguladığını gören öğrencilerdehem Kurban ve Zorba alt boyut ortalamalarının yüksek bulunmuştur. Çocuklar İçinSosyal Anksiyete Ölçeği puan ortalamalarının 9-11 yaş arasında olan, kardeşiolmayan, yakın arkadaş sayısı beş kişi ve altında olan ve arkadaşlarının birbirineşiddet uygulandığını gören öğrencilerde daha yüksek olduğu bulunmuştur. Ayrıca,kurban öğrencilerde sosyal anksiyete düzeyinin daha yüksek olduğu ve aralarındapozitif yönde zayıf düzeyde bir ilişki bulunduğu belirlenmiştir. Bu sonuçlardoğrultusunda akran zorbalığı ve sosyal anksiyetenin ortaokul çocuklarında devameden bir problem olduğu görülmektedir. Öğrencilerin baş etme becerileri, sosyalbeceri düzeyleri, problem çözme becerileri, akademik başarıları gibi zorbalık vekaygılarını artırabilecek değişkenlerinde ele alındığı uzun süreli çalışmalarplanlanması önerilebilir.Anahtar kelimeler: Akran zorbalığı, sosyal anksiyete, ortaokul öğrencisi
dc.description.abstractThis study is a descriptive study to investigate peer bullying and social anxietyamong secondary school students. The research was carried out between 13.05.2019-24.05.2019 with 1368 students in a secondary school in Bağcılar district of İstanbul.Personal Information Form, Social Anxiety Scale for Children and Peer BullyingDetermination Scale were used to collect data. ANOVA, Mann Whitney U,correlation analysis and importance tests were used for analysis. It was determinedthat 71,9% of the students participating in the study were between 12-15 years oldand 50,9% were male. It was determined that the students' mean scores of SocialAnxiety Scale for Children were 42,12 ± 12,15, Peer Bullying Determination ScaleVictim subscale average score of 8,88 ± 9,73, Bully subscale mean score of 4,37 ±6,77. According to the Peer Bullying Determination Scale; The mean scores of bothKurban and Zorba were high in students whose gender was male, their father wasilliterate, did not like school, did not share their problems with their family with theirfriends and saw that their friends used violence against each other. The mean score ofSocial Anxiety for Children was found to be higher in students between the ages of 9and 11, without siblings, number of close friends of five or less, and who saw theirfriends being subjected to violence. In the present study, the social anxiety rate washigher in the victim students and the relationship between them was found to bepositively weak. In line with these results, peer bullying and social anxiety are stillproblems within secondary school students. It is suggested that long-term studiesshould be planned in which variables such as coping skills, social skill levels,problem solving skills and academic success of students can increase their bullyingand anxiety.Key words: Peer bullying, social anxiety, secondary school studentsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectÇocuk Sağlığı ve Hastalıklarıtr_TR
dc.subjectChild Health and Diseasesen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinde akran zorbalığı ve sosyal anksiyetenin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of peer bullying and social anxiety in secondary school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-03
dc.contributor.departmentHemşirelik Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10326095
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL MEDİPOL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid618404
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess