Yasa-üstü insan ve hukuk karşısında konumlandırılması
dc.contributor.advisor | Türkbağ, Ahmet Ulvi | |
dc.contributor.author | Eryiğit, Abdullah | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T17:26:01Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T17:26:01Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-09-09 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107740 | |
dc.description.abstract | Günümüzde sıradan bir vatandaşın yaşamı neredeyse bütünüyle yasalar tarafından düzenlenmiştir. Olağan akışında insan ömrü yasanın gölgesi altında tamamlanır. Fakat yasa ve insan arasındaki ilişki her zaman tek yönlü değildir. Nasıl ki yasa, insan hayatını düzenliyorsa aynı şekilde insanlar da yasaları düzenler. Bu çalışma ise insanın yasaları değiştirme, kaldırma, yenileme ve düzenleme yetkisinin özel bir türünü konu alır. Bu sıradan bir insanın yaşamı değil yasa-üstü bir insanın yaşamıdır. Bütün bir Batı medeniyeti tarihinde M.Ö. 800 yılından günümüze kadar yasa-üstü insanı görmek mümkündür. O sadece yasaları değiştirmek, kaldırmak, yenilemek ya da düzenlemekle kalmaz aynı zamanda kendisi için bağlayıcı beşerî bir yasanın da bulunmadığı iddiasındadır. Ancak hukuk sadece yürürlükte olan yasalar toplamı değildir. O halde yasa-üstü insanın hukuk karşısında konumlandırılması ve doğal hukukla kurduğu ilişkinin incelenmesi gerekecektir.Anahtar Kelimeler: Yasa-üstü, asli kurucu iktidar, doğal hukuk, pozitif hukuk, pozitivizm, yazılı yasa, yasallık | |
dc.description.abstract | Today, the life of an ordinary citizen, almost totally, is regulated by laws. In the nature of things, human beings complete their life under the shadow of the law. But the relationship between law and man is not always one-way. Just as the law regulates human life, humans also regulate the law. This study deals with a particular type of human power to amend, repeal, revise, and regulate laws. This is not the life of an ordinary human being but the life of the man above the law. In the entire history of Western civilization, from 800 B.C. to today, it is possible to see the man above the law. He does not only amend, repeal, renew, and regulate laws but also claims that there is not a binding human law for him. However, the law is not only the sum of the laws in force. Therefore, it will be necessary to position the man above the law before the law and to examine his relationship with the natural law.Key Words: Above the law, primary constituent power, natural law, positive law, positivizm, written law, legality | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Felsefe | tr_TR |
dc.subject | Philosophy | en_US |
dc.subject | Hukuk | tr_TR |
dc.subject | Law | en_US |
dc.title | Yasa-üstü insan ve hukuk karşısında konumlandırılması | |
dc.title.alternative | The man above the law and positioning him against the law | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-09-09 | |
dc.contributor.department | Kamu Hukuku Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10326627 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL MEDİPOL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 619983 | |
dc.description.pages | 207 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |