Anadolu lisesi öğretmenlerinin örgütsel güven düzeyleri ile işe bağlılıkları arasındaki ilişki
dc.contributor.advisor | Tanrıverdi, Haluk | |
dc.contributor.author | Koyuncu, Türkay | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T17:21:09Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T17:21:09Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107641 | |
dc.description.abstract | Örgütlerin var olması ve varlığını devam ettirmesi için birtakım önlemler alınmasıgerekmektedir. Çünkü çalışanların örgütlerine güvenleri ve bağlılıkları zaman zamandeğişebilmektedir.Okullarda güven duygusunun gelişebilmesi için yönetici, öğretmen, öğrenci, okuldakidiğer çalışanlar ve veliler arasında iyi bir iletişimin ve sağlıklı bir diyalog sürecinin kurulmasıgerekir. Örgütsel güven aynı zamanda, çalışanların örgüte olan adanmışlık derecesinigüçlendirir. İşe bağlılık ve örgütsel güven, eğitim kurumlarındaki kaliteyi arttıraraköğretmenlerin eğitim öğretime daha fazla yoğunlaşmalarını sağlayabilir. Öğretmenlerin örgütselgüvenleri ve iş bağlılıkları çeşitli alt boyutlarda incelenmiş ve sonuç olarak Anadolu Liselerindeçalışan öğretmenlerin örgütsel güven düzeyleri ile işe bağlılıkları arasındaki ilişki irdelenmiştir.Araştırmaya İstanbul Anadolu yakasında görev yapmakta olan 578 öğretmen katılmıştır.Özetle örgütsel güvenin; araştırmaya katılan öğretmenlerin, cinsiyetlerine, medeni durumlarına,mesleki kıdemlerine, Anadolu lisesinde görev yaptıkları süreye ve branşlarına görefarklılaşmadığı belirlenmiştir.Öğretmenlerin İşe Bağlılık ölçeği sonucunda çıkan puanları, yaş kategorisine göreincelendiğinde; yaş grubu ortalaması arttıkça örgüte duyulan güvenin yükseldiği görülmektedir.Örgütsel güven ve işe bağlılık faktörleri arasındaki korelasyon incelendiğinde örgütselgüven puanları ile işe bağlılık puanları arasında yüksek düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişkiolduğu görülmektedir (r=0,372, p< ,01). Korelasyon varsansı dikkate alındığında; işebağlılıktaki toplam varsayansın %13'ünün örgütsel güven puanından kaynaklandığısöylenebilir.Anahtar Kelimeler: Örgütsel güven, işe bağlılık, eğitim kurumları, öğretmen | |
dc.description.abstract | There are a number of organizations and the measures to be taken to exist. Because thetrust of employees, their commitment can vary from time to time.In order to develop a sense of trust in schools, administrators, teachers, students,parents, good communication between the school and the other employees and theestablishment of a dialogue process must be healthy. Organizational trust, at the same time, thedegree of commitment to the organization empowers employees. Increasing the quality ofeducational institutions and organizational commitment, trust, education and training of teacherscan concentrate more. Examined the various sub-dimensions of organizational commitment ofteachers and business confidence and as a result of Anatolian High Schools commitment towork with the teachers working in the relationship between the levels of organizational trust.578 teachers participated in the study who are working in the Anatolian side of Istanbul.In a nutshell organizational trust, the teachers, gender, marital status, seniority and Anatolianhigh time they work, their branches were differentiated.Commitment to work as a result of the scale of the scores of the teachers were evaluatedaccording to age category and age group increased with increasing confidence in theorganization.Examined the correlation between organizational factors, organizational commitment,trust and confidence scores and the scores of the high level of dedication, a positive andsignificant correlation was found (r = 0.372, p <, 01). Variance affiliation total score of 13% ofwork due to organizational trust said.Keywords: Organizational trust, dedication, educational institutions, teachers | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Anadolu lisesi öğretmenlerinin örgütsel güven düzeyleri ile işe bağlılıkları arasındaki ilişki | |
dc.title.alternative | The relati̇onshi̇p between organi̇sati̇onal confi̇dence level and devoti̇on to duty of the teachers of Anatoli̇en hi̇gh school | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10143746 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 455865 | |
dc.description.pages | 99 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |