Show simple item record

dc.contributor.advisorÜce, Musa
dc.contributor.authorPolat, İhsan
dc.date.accessioned2020-12-06T17:20:58Z
dc.date.available2020-12-06T17:20:58Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107636
dc.description.abstract21. yüzyılın yönetim dünyası, köklü biçimde oluşan gelişmeler karşısında varlığını sürdürmek için farklılık yaratmak zorundadır. Okul yönetimleri de değişime dâhil olmalı, verimliliği ve kaliteyi arttırmak için yeni yönetim yapılanmalarına ya da modellerine başvurmalıdır. Öğreticilik, uzman danışmanlık, kaynakları eşgüdümleme, iletişimcilik ve destekleyiciler rollerinin 21. yüzyılda etkili okul liderliğinin gerektirdiği roller olduğunu belirtmektedir. Tüm bu rollerin yanında yönetim artık sadece denetleyen, emir veren yönetim kademesi rehberlik eden, yol gösteren ve yetki devreden yapıya bürünmüştür. Yönetim anlayışlarındaki gelişmeler, uzun dönemli, yüksek derecede motivasyon sağlayan ve çalışan performansının arttırılması gibi amaçlara ulaşabilmek için çalışanların öğrenme ve gelişmeleri konusundaki sorumlulukların büyük ölçüde birim yöneticilerine devreden anlayışları doğurmuştur. Bahsedilen tüm bu rol ve özellikleri, rehberliği, yol göstermeyi ve daima gelişmeyi, farklılık yaratmayı içine alan yönetim yaklaşımı ise koçluk anlayışıdır. Bu anlayış sayesinde kendini tanıyan, çalışanların performanslarını sürekli yükselten okul yöneticileri değişen yasama ayak uydurabilen bireyler yetiştirebilecektir. Araştırma farklı öğretim kurumlarından toplam 249 öğretmen ve yöneticilerin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya katılan bireylerin öğretmenlerin % 63'ü bayan, % 37'si ise erkeklerden; mesleki kıdemlerine bakıldığında,42'si 5 yıl ve altı, 43'ü 6-15 yıl arası, 62'si 16-20 yıl arası, 21 ve üzerinde kıdeme sahip ise 102 öğretmen olduğu görülmektedir. Ankette bulunan 30 sorudan 27tanesinin ortalamasının, katılıyorum anlamına gelen 4'ün üzerinde olduğu dikkat çekicidir. İstatistik incelemeler sonucunda katılımcıların cinsiyetleri ile anket puanları arasında anlamlı bir ilişki olmadığı şeklinde yorumlanabilir. Liderlik puanları ile performans puanları arasında yüksek düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu görülmektedir (r=0,969, p< ,01). Buna göre liderlik puanı arttıkça performansın arttığı söylenebilir. Determinasyon katsayısı (r2=0,93) dikkate alındığında, performanstaki toplam varsayansın %93'ünün liderlik puanından kaynaklandığın söylenebilir. Ancak teoride istatistiksel olarak verilebilen bu sonuç için pratikte neden sonuç ilişki bağlamında yorumlamak yerine durumun tespiti şeklinde yorumlanması daha doğru olacaktır.Anahtar Kelimeler: Eğitim yöneticisi, eğitim çalışanı, liderlik, performans.
dc.description.abstract21 century, the world of management, consisting of radically must make a difference to survive. School authorities should be involved in the change, the new management structures in order to increase the efficiency and quality or apply models. Trainer, expert advice, resources, coordination, and supportive roles Interactionism 21 century, states that effective school leadership roles required. Besides all of these roles, the management is no longer just control, giving orders that guide the management, road shows, and has taken devolved structure. Improving the understanding of the management of long-term, providing a high degree of motivation and employee learning and development of employees in order to achieve goals such as improving the performance of their unit administrators disable the sense of responsibility has given rise to a great extent. All of these have a role and properties, guidance, and always be to lead the development, coaching to make a difference in the understanding of the management approach. With this understanding, self-aware, constantly raising the performance of employees ranging from school administrators.individuals can keep up with the legislature.Total of 249 different educational institutions of research carried out with the participation of teachers and administrators. Individuals participating in the study, 63% of female teachers, 37% of the men, their seniority analyzed, 5 years and under and 42 and 43 between 6-15 years, 16-20 years, 62, 21 and over observed that the 102 teachers with seniority. 30 questions in the survey average of 27 of them, I agree, which means that over 4 is noteworthy. Gender of the participants as a result of statistical analysis that can be interpreted as a significant relationship between the questionnaire scores. A high level of performance scores with scores of leadership, a positive and significant correlation was found (r = 0.969, p <, 01). Accordingly, the increase in performance can be said that the leadership score increases. The coefficient of determination (r2 = 0.93) taken into account, the total variance performance score of 93% due to the leadership said. However, this result can be given as a statistical theory for the cause and effect relationship in the context of practice, rather than interpret the situation would be more accurate interpretation of the form of identification.Keywords: training manager, training employees, leadership and performance.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMesleki ve teknik eğitim kurumlarındaki yöneticilerin liderlik tarzları ve okul etkililiği
dc.title.alternativeLeadership styles of school administrators in vocational and technical education institutions and school effectiveness
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10144424
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid458795
dc.description.pages71
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess