Show simple item record

dc.contributor.advisorBakan, İsmail
dc.contributor.authorDüşün, Zeynep Derya
dc.date.accessioned2020-12-06T17:20:53Z
dc.date.available2020-12-06T17:20:53Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107634
dc.description.abstractGünümüzde küreselleşme, uluslararasılaşma, teknolojik gelişmeler ve artan toplumbilincinin etkisi sonucu işletme faaliyetleri farklı bir yaklaşım ile değerlendirilmektedir.Kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) olarak adlandırılan bu yaklaşım işletmeleri yalnızca karamacıyla hareket eden kurum olmanın ötesine taşımıştır.İşletmeleri sosyal problemlere karşı duyarlı olmaya ve problemlere çözüm bulmayaiten kurumsal sosyal sorumluluk uygulamaları günümüzde artık yeni bir başarı kriteri halinegelmiştir. İşletmelerin finansal performanslarının yanında KSS performansları da tüketicilerintercihlerini etkilemektedir.Çalışmada banka çalışanlarının kurumlarının sosyal sorumluluk uygulamalarına yönelikbakış açılarının anket yöntemiyle belirlenerek demografik özelliklerle ilişkisi ortaya konulmakistenmiştir. Bu bağlamda Türkiye genelindeki 366 banka çalışanı ile görüşülmüştür. Çalışmadanelde edilen veriler SPSS 19.0 (Statistical Package for Social Sciences) paket programı ile analizedilmiştir. Çalışma neticesinde banka çalışanlarının KSS uygulamalarından memnun olduklarıgörülmüştür.
dc.description.abstractIn the present day enterprise activities are evaluated as a different approach with theeffect of globalization, internationalization, technological Developments, increasing socialconsciousness and expectation. This new approach known as Corporate Social Responsibility(CSR) took enterprises beyond the situation in which corporations used to act with only thepurpose of profit gaining.CSR applications which encourage enterprises to be sensitive to social issues and to findsolutions to the problems became a new criterion of success. Enterprises affect the customerchoice not only with their financial performance but also with CSR performance.In the study, the aspects of the bank employees against CSR applications are determinedwith questionnaire method and relation between CSR and demographic properties is analyzed.In this context 366 bank employees were used in the study. Data obtained from the study wereanalyzed with SPSS 19.0 (Statistical Package for Social Sciences) package program. As a resultof the study it is seen that the employees are happy with CSR applications of their enterprisesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBankacılıktr_TR
dc.subjectBankingen_US
dc.titleBankalarda kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri: Bir alan çalışması
dc.title.alternativeCorporate social responsibility activities in banks: A field study
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10144059
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid455868
dc.description.pages153
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess