Ortaöğretim yöneticilerinin profilleri: AB standartları ve Türkiye ölçütleri bakımından değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Yılmaz, Fatih | |
dc.contributor.author | Çaçan, Hanifi | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T17:20:37Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T17:20:37Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107627 | |
dc.description.abstract | 1963 yılından beri Avrupa Birliği?ne girme çabası içerisinde olan Türkiye, bu amaçla üyelik yolunda birçok alanda önemli adımlar atmıştır. Eğitim alanında da önemli adımlar atılarak bazı uyum çalışmalarına gidilmiştir. ?AB 2020 Stratejisi ve Eğitim Öğretim 2020 çalışma programı kapsamındaki hedeflere yönelik önemli adımlar atılması, zorunlu eğitim süresinin 8 yıldan kademeli olarak 12 yıla çıkarılması, okul öncesi eğitimin idari olarak teşvik edilmesi, ders kitapları ve materyallerinde cinsiyet ayrımcılığı içeren öğelerin bulunmamasına dikkat edilmesi, öğrencilerin kılık kıyafetleri konusunda bir serbestliğe gidilmesi? gibi uygulamalar bu amaçla yapılan çalışmalardır. Ancak dikkat edildiği gibi yapılanlar genelde eğitim öğretim boyutuyla sınırlı kalmıştır. Eğitimin yönetimi boyutunda ise uyum faaliyetlerinde çok fazla yer verilmediği görülmektedir.Bu araştırmanın amacı Diyarbakır ili merkez ilçelerinde görev yapan okul yöneticilerinin profillerini belirlemek, atama kriterlerini saptamak ve Avrupa Birliği ülkeleriyle kıyaslayarak Avrupa Birliği sürecinde eğitim liderlerimizin profillerini ve problemlerini ortaya koymak ve çözüm yolları önermektir.Anahtar Kelimeler: Avrupa Birliği standartları, Türkiye ölçütleri, yönetici profili. | |
dc.description.abstract | Turkey, attempting to take part in European Union since 1963, has taken important steps in many areas of the road to membership for this purpose. Turkey has also made significant developments in the field of education. There are some examples of these developments, such as; important steps have been recorded on the way to the 2020 strategy of Europan Union and Studying Programme on Education and Teaching towards 2020, obligatory education has been converted to step by step 12 years instead of 8 years, nursery schools have been supported, some parts in course books and materials on sex distinction have been changed, students have the chance to choose their own clothes while coming to school, etc? however, when it is looked at closely, the changes are only in a restricted area. On the other hand, there are not many changes in the management of education. The aim for this research is ; to fix the profiles of the administrator and their assistans in schools in Diyarbakır and its towns,to determine the criterias for appointing directors and compare these criterias with the ones of Europan Union. And, as a result, the aim is to determine the profiles and the problems of administrator, while working with Europan Union, and find solutions.Key Words: Europan Unıon Standarts, Standarts In Turkey, The Profıle Of A administrator. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaöğretim yöneticilerinin profilleri: AB standartları ve Türkiye ölçütleri bakımından değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Secondary administrators profiles, in terms of EU standards and criteria for the evaluation of Turkey | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10015588 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 425635 | |
dc.description.pages | 120 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |