Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Fatih
dc.contributor.authorÇaçan, Hanifi
dc.date.accessioned2020-12-06T17:20:37Z
dc.date.available2020-12-06T17:20:37Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107627
dc.description.abstract1963 yılından beri Avrupa Birliği?ne girme çabası içerisinde olan Türkiye, bu amaçla üyelik yolunda birçok alanda önemli adımlar atmıştır. Eğitim alanında da önemli adımlar atılarak bazı uyum çalışmalarına gidilmiştir. ?AB 2020 Stratejisi ve Eğitim Öğretim 2020 çalışma programı kapsamındaki hedeflere yönelik önemli adımlar atılması, zorunlu eğitim süresinin 8 yıldan kademeli olarak 12 yıla çıkarılması, okul öncesi eğitimin idari olarak teşvik edilmesi, ders kitapları ve materyallerinde cinsiyet ayrımcılığı içeren öğelerin bulunmamasına dikkat edilmesi, öğrencilerin kılık kıyafetleri konusunda bir serbestliğe gidilmesi? gibi uygulamalar bu amaçla yapılan çalışmalardır. Ancak dikkat edildiği gibi yapılanlar genelde eğitim öğretim boyutuyla sınırlı kalmıştır. Eğitimin yönetimi boyutunda ise uyum faaliyetlerinde çok fazla yer verilmediği görülmektedir.Bu araştırmanın amacı Diyarbakır ili merkez ilçelerinde görev yapan okul yöneticilerinin profillerini belirlemek, atama kriterlerini saptamak ve Avrupa Birliği ülkeleriyle kıyaslayarak Avrupa Birliği sürecinde eğitim liderlerimizin profillerini ve problemlerini ortaya koymak ve çözüm yolları önermektir.Anahtar Kelimeler: Avrupa Birliği standartları, Türkiye ölçütleri, yönetici profili.
dc.description.abstractTurkey, attempting to take part in European Union since 1963, has taken important steps in many areas of the road to membership for this purpose. Turkey has also made significant developments in the field of education. There are some examples of these developments, such as; important steps have been recorded on the way to the 2020 strategy of Europan Union and Studying Programme on Education and Teaching towards 2020, obligatory education has been converted to step by step 12 years instead of 8 years, nursery schools have been supported, some parts in course books and materials on sex distinction have been changed, students have the chance to choose their own clothes while coming to school, etc? however, when it is looked at closely, the changes are only in a restricted area. On the other hand, there are not many changes in the management of education. The aim for this research is ; to fix the profiles of the administrator and their assistans in schools in Diyarbakır and its towns,to determine the criterias for appointing directors and compare these criterias with the ones of Europan Union. And, as a result, the aim is to determine the profiles and the problems of administrator, while working with Europan Union, and find solutions.Key Words: Europan Unıon Standarts, Standarts In Turkey, The Profıle Of A administrator.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim yöneticilerinin profilleri: AB standartları ve Türkiye ölçütleri bakımından değerlendirilmesi
dc.title.alternativeSecondary administrators profiles, in terms of EU standards and criteria for the evaluation of Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10015588
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid425635
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess