Show simple item record

dc.contributor.advisorAkçay, Recep Cengiz
dc.contributor.authorElmas, İsmail Hakki
dc.date.accessioned2020-12-06T17:20:29Z
dc.date.available2020-12-06T17:20:29Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107623
dc.description.abstractBu araştırmanın genel amacı ortaöğretim 9-12. sınıflarında bulunan öğrencilerin yaşam doyumlarının incelenmesidir.Bu araştırmada, ortaöğretim öğrencilerinin yaşam doyumu düzeyleri Gaziantep il örneklemi içinde incelenmiştir. Bazı bireysel özelliklere ve ailelere ilişkin değişkenlere bağlı olarak öğrencilerin yaşam doyumu arasındaki anlamlı farklılıklar belirlenmeye çalışılmıştır.Uygulama 2012 - 2013 Eğitim - Öğretim yılı 2. dönemi Gaziantep ili Şehitkâmil ilçesi sınırları içerisinde bulunan dokuz ortaöğretim kurumundaki 274?ü kız, 230?u ise erkek olmak üzere toplam 504 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Bu araştırmada 9., 10., 11. ve 12. sınıf öğrencilerinin yaşam doyumunu ölçmek için Huebner?in geliştirdiği Çok Boyutlu Öğrenci Yaşam Doyumu Ölçeği kullanılmış olup, bağımsız değişken olarak cinsiyet, sınıf, okul türü, ailedeki çocuk sayısı, ekonomik düzey, anne ve babanın eğitim durumu ele alınmıştır.Araştırma kapsamında kullanılan anket ile toplanan verilere ilişkin frekans ve yüzdelik dağılımlar bulunmuş, elde edilen sonuçlar tablolaştırılarak bulgular bölümünde yorumlanmıştır. Betimsel istatistikler için frekans ve yüzdeler kullanılmıştır. Gruplar arası farklılıkları belirlemek için ?T? testi ve ?tek yönlü varyans analizi? kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin okul ortamında yaşam doyumlarının düşük olduğu yani diğer ortamlara nazaran (aile, arkadaş, yaşam çevresi) mutsuz oldukları bulunmuştur. Araştırmada öğrencilerin cinsiyete, sınıflara, okul türlerine, ailedeki çocuk sayısına, ailenin ekonomik durumuna, anne ve babanın eğitim durumlarına göre yaşam doyumları incelenmiş ve okul türü haricinde anlamlı farklılıklar bulunmamıştır.Araştırmada öğrencilerin yaşam doyumuna ilişkin algıları okul türüne göre anlamlı fark göstermektedir. Farkların hangi okul türleri arasında olduğunu bulmak amacıyla yapılan Scheffe testinin sonuçlarına göre Anadolu Lisesi öğrencilerinin yaşam doyumları Ticaret meslek lisesi öğrencilerinkinden daha olumludur. Buradan da öğrencilerin Ticaret meslek liselerinde kendilerini özelliklede Anadolu liselerine göre mutsuz hissettikleri bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Yaşam Doyumu, Ortaöğretim okulu, Öğrenci, Öznel İyi Oluş.
dc.description.abstractThe main aim of this study is to survey the life satisfaction level of high school students of year 9-12.In this study, life satisfaction level of high school students has been surveyed in the sample of Gaziantep. Depending on some personal traits and variables of families, significant differences among the students? life satisfaction states has been determined.This study has been conducted on 504 pupils, 274 of them girls and 230 of them are boys, in high schools in the Şehitkâmil district of the city of Gaziantep during the educational year 2012-2013. In this study, to measure the life satisfaction states of 9, 10, 11 and 12 year high school students? the ?Multidimensional Students' Life Satisfaction Scale? of Huebner has been used and the variables are gender, class, kind, school kind, the number of students in the family, economic state, the education level of the parents have been employed.Through the questionnaire used during the study, the results of frequency values and percentage distributions of the collected data, after being put in the tables, have been commented in the findings section.Frequency values and percentage distributions have been used for descriptive statistics. T-test and one-way Anova have been used to determine the differences between the groups.At the end of the study, it is concluded that students have low life satisfaction in school environments, namely compared to other environments such as family, friends and. It is found out that, except school types, there is no significant difference in the study in which students were studied according to gender, class, school types, number of children in the families, economic conditions, and parents? educational status related with life satisfactions.In the study, it can be seen that there is significant difference between students? tendency towards life satisfaction and school types. According to results of Scheffe test which has been designed to find out the difference between school types, life satisfaction of Anatolian high school students is more positive than that of vocational trade high school. This outcome may suggest that vocational trade high school students feel less happy than other school types especially Anatolian high school.Keywords: Life satisfaction, high school, student, subject well-beingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim öğrencilerinin hayat tatmin düzeyleri
dc.title.alternativeLife satisfaction level of highschool students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmSubjective well-being
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.identifier.yokid10016196
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid454241
dc.description.pages74
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess