dc.contributor.advisor | Yıldırım, İbrahim | |
dc.contributor.author | Yilmaz, Mehmet Fatih | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T17:20:22Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T17:20:22Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107620 | |
dc.description.abstract | Akranlarıyla bilişsel, duygusal ve bedensel olarak benzer özellik göstermeyen bireyler, eğitimde fırsat eşitliğinin sağlanması, toplumsal kabullenme ve bireyin özrünün engele dönüşmemesi amacıyla, normal gelişim gösteren akranlarıyla birlikte kaynaştırma eğitimine alınırlar. Bu eğitimde, bireyin mevcut durumda yapabildikleri tespit edilerek, farklı gelişim alanlarında kazandırılacak davranışların planlanması gerekir. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) adı verilen çalışmayla, özel gereksinim ihtiyacı olan bireye verilecek eğitimin, nerede, nasıl, kimler tarafından ve hangi yöntemlerle verileceği planlanır. Özel eğim ihtiyacı olan bireylerin eğitimi konusunda mevzuat olarak bir çok düzenleme yapılmış ve bu sayede özel eğitim alan öğrenci sayısında artış sağlanmıştır. Ancak, mevzuattaki düzenlemelere rağmen, çeşitli nedenlerle, kaynaştırma eğitimi verilen okullarda nitelikli bir eğitimin verildiğini söylemek oldukça güçtür. Bu araştırmada Gaziantep ili merkez ilçelerindeki İlköğretim kurumlarında görevli eğitim yöneticilerinin bakış açılarıyla, özel eğitim gereksinimi olan öğrencilere yönelik olarak hazırlanan Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının uygulanmasında karşılaşılan güçlükler ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Araştırma sonunda getirilecek çözüm önerileriyle, konunun taraflarına katkı sağlanması amaçlanmaktadır.Yapılan çalışma Gaziantep ili merkez ilçelerinde bulunan 12 ilköğretim okulunda görev yapan eğitim yöneticileriyle yüz yüze yapılan görüşmelerle yürütülmüştür. Araştırmada, eğitim yöneticilerinin konuyla ilgili görüşlerini belirlemek üzere 25 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmış ve yöntem olarak nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır.Araştırma sonunda, BEP?in uygulanmasında ortaya çıkan engellerin; öğretmenlerin eğitim eksikliği, araç-gereç eksikliği, fiziki alt yapı eksikliği, destek personelinin yetersizliği, yetersiz fiziki yapı, yetersiz danışmanlık hizmetleri, mevzuattaki eksiklikler, öğretmen direnci ve veli duyarsızlığı gibi etmenlerin olduğu bulgularına ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Özel Eğitim, Kaynaştırma, Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı | |
dc.description.abstract | Individuals who do not look like their peers cognitively, emotionally and physically are provided with inclusive education together with those showing normal development in order to ensure equal opportunities in education and social acceptance and not to turn the individuals? disabilities into a challenge. In this inclusive education, it is required to plan behaviours to be adopted by the individual in various developmental areas by identifying what s/he can do currently. With the study called Individualized Education Program (IEP), where, how, by whom and through which methods education will be given to the individual with special needs is planned. Many regulations have been acted for the individuals with special education needs, and thus, the number of the individuals provided with special education has increased. However, despite the regulations, because of various reasons, it is difficult to say that quality education is given in the schools offering inclusive education. İn this research, it was aimed to explore the challenges faced in the application of Individualized Education Programs which are prepared for the individuals with special education needs, based on the views of the administrators working in primary schools in the central districts of Gaziantep. With the solutions proposed at the end of the study, it is aimed to contribute to those dealing with this topic. The study was conducted on 12 primary school administrators working in the central districts of Gaziantep through face-to-face interviews. In the current research, a semi-structured interview protocol consisting of 25 questions was formed to determine school administrators? views about the topic. Case study which is one of qualitative research methods was employed in the study. Research results indicated that the challenges emerging in the application of IEP were teachers? lack of training, lack of materials, inadequacy of infrastructure, lack of support staff, lack of facilities, lack of consulting services, lacks in the regulations, teacher resistance and insensitivity of the families. Key Words: Special Education, Inclusion, Individualized Education Program. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bireyselleştirilmiş eğitim programlarının (BEP) uygulanmasında ilköğretim kurumlarında görev yapan yöneticilerin karşılaştıkları engellerin incelenmesi (Gaziantep ili merkez ilçeleri örneği) | |
dc.title.alternative | Investigation of the challenges primary school administrators face in the application of individualized education programs (İEP) (The case of the central districts of Gaziantep province) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10015387 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 454243 | |
dc.description.pages | 77 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |