Show simple item record

dc.contributor.advisorAvcı, Süleyman
dc.contributor.authorGündoğdu, Sedat
dc.date.accessioned2020-12-06T17:20:11Z
dc.date.available2020-12-06T17:20:11Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107615
dc.description.abstractNitel araştırma yöntemi kullanılarak yapılan bu araştırmada, ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin sınıf yönetiminde istenmeyen öğrenci davranışlarına ilişkin görüşleri ve bu davranışlara karşı uyguladıkları stratejiler belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın katılımcıları, İstanbul ilinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı, resmi temel eğitim kurumlarında farklı branşlarda görev yapan 20 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Verilerin analizinde ise, betimsel analiz ve sürekli karşılaştırma yöntemleri kullanılmıştır.Toplanan verilerin analizi sonucu, öğretmenlerin sınıf yönetimi algılarının yeterli düzeyde olduğu, sınıfta birçok istenmeyen davranışla karşılaştıkları ve bu istenmeyen davranışların kaynakları olarak; aile, okulun ve sınıfın fiziksel yapısı, çevre ve medya olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmenlerin istenmeyen davranışları önlemede farklı yöntem ve stratejileri kullandıkları görülmüştür. Hizmet içi eğitim ve öğretmenlerin kendilerini yenileme noktasında yetersizliklerin olduğu ve üniversitede alınan sınıf yönetimi eğitimi ve öğretmenlik uygulamalarının yetersiz olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Okulların fiziksel ortamlarının iyileştirilmesi, sınıf mevcutlarının azaltılması, aileye, çevreye ve öğrencilere yönelik eğitici seminerler düzenlenmesi, öğretmenlere yönelik rehberlik faaliyetlerinin yapılması, hizmet içi eğitim ile üniversitelerin öğretmen eğitimi konusundaki programlarını gözden geçirmeleri ve bu çalışmanın anasınıfı ve liselere de yaygınlaştırılması önerilmiştir.
dc.description.abstractIn this research, which has been made according to Qualitative Research process, Primary and Middle Class Teachers? views and practices against unwanted behaviors are to be determined. Participants of the research are 20 teachers of differing branches, which are from National Education Ministry Schools of City of Istanbul. Semi-Structured Interview Technique is used in the research. Descriptive Analysis and Continuous Comparison Methods are used in analysis of the data. Results of the data analysis show that teachers? perception of class is adequate, and they also face with an undesirable behavior in the classroom encounter. The sources for this undesirable behavior have been identified as the family, school and the physical structure of the class, the environment and the media. Also it has being seeing that teachers have used different strategies and methods in order to prevent the unwanted behaviors. It has being shown that the in-service training of teacher and them renewing themselves is insufficient and the teaching gained from university is inadequate in teaching. The suggestions for to overcome these type of issues can be listed as; improving the physical environment of schools, reducing the size of the classes, educational seminars towards families, students and environment, more in-service training in guiding to the teachers, and finally review of the programs that has being studies on university and this shall reach out to nursery and high school.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin sınıf yönetiminde istenmeyen öğrenci davranışlarına ilişkin görüşleri ve bu davranışlara karşı uyguladıkları stratejiler
dc.title.alternativeOpinions and strategies of teachers used against undesired behaviours of primary and middle school students in class
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10013824
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid454233
dc.description.pages140
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess