Show simple item record

dc.contributor.advisorErsoy, Bayram Ali
dc.contributor.authorSözeri, Yilmaz
dc.date.accessioned2020-12-06T17:19:49Z
dc.date.available2020-12-06T17:19:49Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107605
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilköğretim okul müdürlerinin insan kaynaklarını yönetme yeterliliğinin belirlenmesidir. Bu araştırmada tarama metodu kullanılmıştır. Araştırmanın evreni İstanbul ili Başakşehir ilçesi?nde Ahmet Kabaklı İlkokulu, Bahçeşehir Boğazköy İlkokulu, Bahçeşehir Süleyman Demirel İlkokulu, Başakşehir Cumhuriyet İlkokulu, Cahit Zarifoğlu İlkokulu, Hacı Ali Osman Gül İlkokulu, İBB Akşemsettin İlkokulu, İBB Fatih Sultan Mehmet İlkokulu, İBB Mehmet Akif Ersoy İlkokulu, Kayabaşı Çamlık İlkokulu, Kayabaşı İlkokulu, Mahmut Şevket Zırh İlkokulu, Mehmet Yaren Gümeli İlkokulu, Nurettin Topçu İlkokulu, Oyakkent İlkokulu, Şamlar İlkokulu, Tepe İlkokulu, TOKİ Kayaşehir Mevlana İlkokulu, TOKİ Osmangazi İlkokulu, Zihni Küçük İlkokulu?nda görev yapan öğretmenlerdir. Veriler öğretmenlerin katıldıkları anket yoluyla elde edilmiştir. Okul müdürleri öğretmenleri etkili bir şekilde yönetebilmesi için öncelikle onların ihtiyaçlarını karşılamalıdır. Öğretmenlerin ihtiyaçları karşılandığı ölçüde okul içinde bireysel verimlilikleri artırılabilir. Okulda mutlu olan öğretmen, sınıfta eğitim-öğretim çalışmalarını başarılı bir biçimde yerine getirmektedir. Sınıftaki eğitimin-öğretimin etkililiği öğrencilerin başarılarını belirlemektedir. Başarılı okulların müdürleri, okuldaki insan kaynaklarını etkili ve verimli yönetebilen okul müdürleridir.Araştırmada anket aracılığıyla toplanan veriler bilgisayar ortamına girilerek istatiksel olarak analizi Windows SPSS-20 programı ile yapılmıştır. Deneklere ilişkin kişisel bilgiler frekans ve yüzdelerle gösterilmiştir. Verilerin analizinde ?İlköğretim okul müdürlerinin insan kaynaklarını yönetme yeterlilikleri? ölçeğinde yer alan sorularla ilgili öğretmen görüşleri arasında anlamlı farklılığın olup olmadığını belirlemek amacıyla t testi ve Kruskal Wallis ile Mann Whitney U testleri uygulaması yapılmıştır. Elde edilen bulgular tartışılarak önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the primary school pricipals? management competence of human resources. The scanning method has been applied in this study. The population of the study is composed of the teachers who has been working at schools in İstanbul such as Ahmet Kabaklı Primary School in Başakşehir District, Bahçeşehir Boğazköy Primary School, Bahçeşehir Süleyman Demirel Primary School, Başakşehir Cumhuriyet, Primary School, Cahit Zarifoğlu Primary School, Hacı Ali Osman Gül Primary School, İBB Akşemsettin Primary School, İBB Fatih Sultan Mehmet Primary School, İBB Mehmet Akif Ersoy Primary School, Kayabaşı Çamlık Primary School, Kayabaşı Primary School, Mahmut Şevket Zırh Primary School, Mehmet Yaren Gümel Primary School, Nurettin Topçu Primary School, Oyakkent Primary School, Şamlar Primary School, Tepe Primary School, TOKİ Kayaşehir Mevlana Primary School, TOKİ Osmangazi Primary School and Zihni Küçük Primary School. The data has been derived from the questionnaires which the teachers participated in. In order to manage the teachers efffectively, the principals initially have to satisfy their needs.The productivity of the teachers can be stimulated to the extent that their needs are satisfied. The teacher who is contented at school can fulfill the educational studies in the class. The efficiency of the studies in the class determines the success of the students. The principals of the successful schools are the ones who can manage the human resources effectively and efficiently. In the study, the data which was gathered through the questionnaires has been analyzed statistically with Windows SPSS-20 programme on the computer. The personal information related to the subjects has been demonstrated with frequency and Yüzdeage. In the analysis of the data, t test, Kruskal Wallis and Mann Whitney U tests have been applied in order to determine whether there is a significant difference between the teachers? views concerning the questions asked in the scale ?primary school principals? management competence of human resources?. Some suggestions have been made upon arguing on the gathered data.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİlkokul müdürlerinin insan kaynaklarını yönetme yeterliliklerinin belirlenmesi
dc.title.alternativeManaging human resources to direct determination of primary qualifications
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10016339
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid449872
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess