Show simple item record

dc.contributor.advisorKatılmış, Ahmet
dc.contributor.authorAslan, Arif
dc.date.accessioned2020-12-06T17:19:27Z
dc.date.available2020-12-06T17:19:27Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107595
dc.description.abstractBireylerin mesleki hayatı, onları sadece ekonomik değil aynı zamanda sosyal olarak da yaşamının tümünü etkilemektedir. Bireyin mutluluğunun iki temel taşı, aile ve meslek/iştir. Ülkemizde meslek seçimi ergenlik döneminin başlangıcı ile gidilen lise ve türüne göre genelde şekillenmektedir. Her okul türü ve dallara göre öğrencilerin seçmiş olduğu meslek tipi hemen hemen belli olabilmektedir. Yapılan birçok araştırmada bu farklılıklar tespit edilmiştir. İmam Hatip Liseleri her geçen gün artan öğrenci ile önemli bir lise öğretim kurumudur. Bu okulda okuyan öğrencilerin mesleki seçimleri ile ilgili araştırma yapılarak onların neye göre ne tip meslek seçtikleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada toplam 204 son sınıf İmam Hatip öğrencisine anket uygulanmıştır. Verilerin toplanmasından sonra istatistiki analiz yapılmıştır. Burada genel olarak son sınıf öğrencilerinin istedikleri meslekler, bu mesleklerin genel özellikleri ve öğrencilerin hangi özelliklere göre meslek seçimi yaptıkları araştırılmıştır. Araştırmaya göre; İmam Hatip lisesi son sınıf öğrencilerinden erkeler kızlara göre daha fazla açık alanda çalışmak istediklerini, erkek öğrencilerin kız öğrencilere göre daha fazla bağımsız çalışacağı meslekleri tercih ettikleri, öğrencilerin %70,6 sının üniformalı bir işte çalışmak istemediği, sosyal bilimler ve eğitim bilimleri alanlarda mesleklerinin olmasını istedikleri bulunmuştur.
dc.description.abstractProfessional life of individuals, not only economically but also socially them affects all of your life. The foundation stone of the two individual happiness are family, and career / job. Choice of profession in our country, with the onset of adolescence, and the type of school attended by the general shape. Each type of school and type of occupation almost certain branches may be chosen by the students. These differences have been identified in many studies conducted.Increasing with each passing day Religious Vocational School is a high school student with a major teaching institution. Research related to vocational students in this school making choices according to what they tried to determine what type of career they choose.A total of 204 final-year students were surveyed Religious Vocational School. After collecting the data were statistically analyzed. Here, in general, they want jobs last year students of these professions career choice made by the general characteristics and the characteristics of students were investigated.According to the study, religious high school students last year by boys more than girls wanted to work outdoors, work more independently than male students preferred occupations, 70.6% of students did not want to work a uniform cynical, social sciences and science education in areas profession they want to be found.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÜsküdar Anadolu İmam Hatip Lisesi son sınıf öğrencilerinin mesleki ilgileri
dc.title.alternativeProfessional interests of final-year students in Uskudar Anatolian Religious Vocational High School
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10015063
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid454232
dc.description.pages79
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess