Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnlü, Mehmet
dc.contributor.authorKavalci, Gökhan
dc.date.accessioned2020-12-06T17:19:22Z
dc.date.available2020-12-06T17:19:22Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107593
dc.description.abstractBu çalışmada, eğitim alanında yeni bir uygulama olan ve okullarda yapılması zorunlu hale gelen stratejik planlama ile ilgili öğretmen görüşlerinin ne düzeyde olduğu araştırılmıştır. Araştıranın çalışma grubunu İstanbul ili Pendik ilçesindeki resmi ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan 365 öğretmen oluşturmuştur. Çalışmada öğretmen görüşlerini belirlemek için araştırmacı tarafından geliştirilen 30 maddelik bir anket kullanılıştır. Anket öğretmenlerin kişisel özelliklerinin belirlendiği birinci bölüm ve stratejik planlama ile ilgili görüşlerinin belirlendiği ikinci bölümden oluşmuştur. 179 erkek ve 186 kadından oluşan araştırma grubunun % 85.2? sinin stratejik planlama konusunda herhangi bir eğitim almadığı görülmüştür. Öğretmenler stratejik planlamanın okullarda uygulanması gerekliliği ve stratejik planın sağlayacağı faydalar konusundaki ifadelerde olumlu görüş bildirirken; okul yöneticilerinin ve stratejik planlama ekibinin stratejik planlama konusunda yeterli bilgiye sahip olması, stratejik plan hazırlanırken okulun tüm birimlerinin görüşlerinin alınması ve stratejik planın uygulanması konularındaki ifadelere daha düşük düzeyde olumlu görüş bildirdikleri görülmüştür.Anahtar kelimeler: Strateji, Stratejik yönetim, Stratejik planlama, Eğitimde stratejik planlama
dc.description.abstractIn this study it is investigated that in what level are the teachers? opinions about strategic planning which is a new and compulsory application at schools.365 teachers who work at formal primary schools,secondary schools and high schools in Pendik district in İstanbul province,formed the researcher?s study group.A 30 item questionnaire which was prepared by researcher was used in order to determine teacher opinions in the study.The questionnaire is consist of first part ;teachers?personal qualities are determined and second part;views about strategic planning are determined.It?s seen that of the research group that is composed of 179 men and 186 women,%82,5 didn?t have any education about strategic planning.It?s seen that as the teachers states positive opinions to the statements about the necessity of strategic planning application at schools and about the benefits that strategic planning will provide, they they state low level positive opinions to the statements about school managers? and strategic planning staff having enough knowledge about strategic planning,asking opinions of all school units as preparing a strategic plan and applying a strategic plan.Key words:Strategy.Strategic Management,Strategic Planning,Strategic planning in Educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitimde stratejik planlama ile ilgili öğretmen görüşleri (Pendik ilçesi örneği)
dc.title.alternativeTeachers' perceptions related to strategic planning in education (Pendik district case)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10015277
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid455870
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess