dc.contributor.advisor | Söylemez, Mikail | |
dc.contributor.author | Aslan, Mahmut | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T17:19:20Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T17:19:20Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107592 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, ilköğretim kurumlarında (İlkokul, ortaokul, imam-hatip ortaokulları) görev yapan yöneticilerin, eğitim denetmenlerinin kendilerine uyguladığı denetim etkinliklerinin değerlendirilmesi, yönetici denetim etkinlikleri açısından var olan durumun ortaya konulması, denetimlerin daha nesnel, objektif ve bilimsel olarak yerine getirilmesi için öneriler sunulması amaçlanmıştır.Araştırmada; eğitim yönetimi ve denetimi, denetimin önemi, ilköğretim kurumları yöneticilerinin görev ve sorumlulukları, eğitim denetmenlerinin görev ve yetkileri, kurum ve yönetici denetimi ile ilköğretim kurumları yöneticilerinin kendilerine uygulanan denetime ilişkin görüşlerine yer verilmiştir.Yapılan araştırmada aşağıdaki soruların cevapları araştırılmıştır.1. İlköğretim kurumları yöneticilerinin, eğitim denetmenlerinin yönetici denetimi ile ilgili `Fiziki durum? alanındaki denetim etkinliklerine ilişkin görüşleri nelerdir?2. İlköğretim kurumları yöneticilerinin, eğitim denetmenlerinin yönetici denetimi ile ilgili `Eğitim-öğretim süreci? alanındaki denetim etkinliklerine ilişkin görüşleri nelerdir?3. İlköğretim kurumları yöneticilerinin, eğitim denetmenlerinin yönetici denetimi ile ilgili `Yönetim işleri? alanındaki denetim etkinliklerine ilişkin görüşleri nelerdir?4. İlköğretim kurumları yöneticilerinin, eğitim denetmenlerinin yönetici denetimi ile ilgili `Kendini yetiştirme? alanındaki denetim etkinliklerine ilişkin görüşleri nelerdir?5. İlköğretim kurumları yöneticilerinin; cinsiyetleri, görevleri, branşları ve yöneticilik kıdemleri açısından eğitim denetmenlerinin denetim etkinliklerinin yeterliliklerine ilişkin okul yöneticilerinin görüşleri arasında anlamlı bir fark var mıdır?Araştırmada, tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma evrenini, Diyarbakır il merkezindeki ilkokul, ortaokul ve imam hatip ortaokullarında görev yapan müdür ve müdür yardımcıları oluşturmaktadır.Araştırmada veri toplama aracı olarak, iki bölümden oluşan ölçek uygulanmıştır. Ölçeğin birinci bölümü kişisel bilgileri, ikinci bölümü ise denetim etkinliklerine ilişkin soruları içermektedir.Ölçek yoluyla toplanan veriler, bilgisayar ortamında ve SPSS (The Statistical Packet for The Social Sciences) istatistik programı kullanılarak çözümlenmiştir. Verilerin istatiksel çözümleri için; frekans (f), yüzde (%), aritmetik ortalama ve standart sapma (Ss) kullanılarak, t-testi uygulanmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgular özetle şunlardır:1. İlköğretim kurumlarında görev yapan yöneticilerin ?Fiziki durum? denetimlerine ilişkin görüşlerine bakıldığında; yöneticiler denetimin orta düzeyde yapıldığını belirtmişlerdir. Buna göre yöneticilerin ?Fiziki durum? ile ilgili denetimlerin ilköğretim kurumlarında yapıldığını düşündükleri söylenebilir. Bununla birlikte denetim etkinliklerinde bir ölçüde eksikliklerin de bulunduğu anlaşılmaktadır.2. İlköğretim kurumlarında görev yapan yöneticilerin ?Eğitim- öğretim durumu? denetimlerine ilişkin görüşlerine bakıldığında denetimlerin orta düzeyde yapıldığını söylemişlerdir. Buna göre yöneticilerin ?Eğitim-öğretim durumu? başlığı altındaki denetimlerin ilköğretim kurumlarında yapıldığını düşündükleri söylenebilir. Bununla birlikte denetim etkinliklerinde bir ölçüde eksikliklerin de bulunduğu anlaşılmaktadır.3. İlköğretim kurumlarında görev yapan yöneticilerin ?Yönetim ve çevre durumu? denetimlerine ilişkin görüşlerine bakıldığında denetimin orta düzeyde yapıldığını söylemişlerdir. Buna göre yöneticilerin ?Yönetim ve çevre durumu? ile ilgili denetimlerin ilköğretim okullarında orta düzeyde yapıldığını düşündükleri söylenebilir. Bununla birlikte denetim etkinliklerinde kısmen eksikliklerin de bulunduğu anlaşılmaktadır.4. İlköğretim kurumlarında görev yapan yöneticilerin ?Kendini yetiştirme? durumu denetimlerine ilişkin görüşlerine bakıldığında yöneticiler denetimlerin orta düzeyde yapıldığını söylemişlerdir. Buna göre yöneticilerin ?Kendini yetiştirme? durumu denetimleri ile ilgili sorulan sorulara verilen cevaplarına bakıldığında yöneticilerin kendilerine sorulan altı sorudan üçünün az düzeyde denetlendiği, üç sorunun ise orta düzeyde denetlendiği fikrinde oldukları görülmektedir. Genel sonuç itibariyle ortalamalar alındığında genel kanının orta düzeye yakın olduğu tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | In this study,it has been aimed to suggest so that the managers who serve in primary education instutions (primary school,secondary school,imam hatip secondary school), education supervisors evaluate the supervising activities that carried out to themselves and their instutions, being revaled the existing situation,the managers carry out the supervising more objectively and scientifically.In the study, It has been mentioned the importance of education management and supervising, the importance of supervising, the duties and responsibilities of primary education instution?s managers, the duty and authority of education supervisors, the supervising of instution and manager, the opinions of primary education instution?s manahers and supervisors about accomplishing the results of the supervising In the study, the answer of the following questions has been studied1.What are the opinions of primary education instutions managers,which are related with supervising activities in the area of ?phsical situation?about the manager supervising of education supervisors.2.What are the opinions of primary education instutions managers,which are related with supervising activities in the area of ?The proceSs of Education-Intruction?about the manager supervising of education supervisors.3.What are the opinions of primary education instutions managers,which are related with supervising activities in the area of ?Management Tasks?about the manager supervising of education supervisors.4.What are the opinions of primary education instutions managers,which are related with supervising activities in the area of ?self-edification?about the manager supervising of education supervisors.5.Is there a significant variety between the genders,duties,education status,branch and management seniority of primary education instutions managers and the school managers? opinions related with qualifications of supervising activities of education supervisors? In study,the screening type has been carried out.The Study Extent is the managers and manager alternates who served in primary,secondary and imam-hatip secondary in Diyarbakır city center.In study, A two sectioned-questiannaire has been carried out as a means of getting data. In the first section of the questionnaire consist of the personal information questions,and the second section consist of the questions about supervising activities. The datas got by questionnaire has been analysed in computer platform and by using statistics software SPSS (The Statistical Packet for The Social Sciences).T test has been carried out by using frequency(f), percent(%),arithmetic average(x) and standard deviation(Ss) for data?s statistics analysis. Here are the results achieved in the end of study;1.The managers of institutions, institutions primary school `physical condition` controls `medium` are understood to be thought to be sufficient. Executives gender, branch, were significant differences in terms of seniority, and the task observed.2.The managers of institutions, institutions primary school `Education Status` controls `medium` level are of the opinion that that was enough. Executives gender, branch, were significant differences in terms of seniority, and the task observed.3.The managers of institutions, institutions primary school `Management and environmental status` controls `medium` level of thinking that they were adequate. Executives gender, branch, were significant differences in terms of seniority, and the task observed.4.The managers of institutions, institutions primary school `state of self-cultivation` controls `low` level of thinking that they were adequate. Executives gender, branch, were significant differences in terms of seniority, and the task observed. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim kurumları yöneticilerinin eğitim denetmenlerinin yapmış olduğu denetim etkinliklerine ilişkin görüşleri (Diyarbakır ili örneği) | |
dc.title.alternative | Managers in primary education institutions, educational examiners' opinions on the activities of the audit is done (Example of the city of Diyarbakır) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 464077 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 454222 | |
dc.description.pages | 86 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |