Show simple item record

dc.contributor.advisorÇinko, Levent
dc.contributor.authorCan, Cemalettin
dc.date.accessioned2020-12-06T17:19:11Z
dc.date.available2020-12-06T17:19:11Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107588
dc.description.abstractBütün toplumların gündeminde temiz toplum oluşturma hayali vardır. Bu hedefi gerçekleştirebilmek için hayatın her alanında olduğu gibi eğitim kurumlarında ve iş yerinde neyin doğru neyin yanlış olduğunu bilmek ve doğru olanı yapmak için son dönemlerde `çalışma ahlakı? kavramını sıkça duymaktayız. Mesleki eğitim almakta olan ve iş hayatına hazırlanan gençlerin sağlam bir kişilik edinmeleri ve iş dünyasında ahlâkî bir iklimin yerleşmesi için ahlâkî olmayan davranışları sorgulamak, haksız kazancı ve rekabeti engellemek, kaliteyi arttırmak için çalışma ahlakı üzerinde önemle durulmaktadır.İş yerinde mükemmeli yakalamak için sadece teknik bilgi yetmez. Çünkü ahlaki ilkelerden uzak bir iş yeri ülkenin kalkınmasında ve refah seviyesine ulaşmasında olumlu bir rol üstlenmez ya da ahlâkî ilkeleri olmayan bir iş bireyin başarılı olamayacağı, olsa bile bunun geçici olacağı kesindir. Çalışma ahlakı kavramı çok yeni olmakla birlikte, tarihte çalışma ahlakına yüklenen anlam her zaman var olmuştur. Bunun tarihimizdeki en önemli örneklerinden biri çalışma ortamına ahlâkî atmosferi taşıyan `Ahilik?tir. Ahilik sistemi, yapılan iş ne olursa olsun, yapılan iş için gerekli olan teknik donanım ve ahlâkın mükemmel birleşiminin bir örneğini sunmaktadır.Ahilik, sanatta mükemmellik, yaşayışta dürüstlük, toplum ve insana hizmette erdemi esas alır. Çalışanların hem sanatlarında ustalaşmasını hem de ahlâkî prensiplere göre çalışmalarını hedefleyen bir sistemdir. Yani Ahilikte mesleki eğitim ve ahlâk ayrılmaz bir bütün oluşturur.Anahtar Kelimeler: Ahi Evran, Ahilik, Ahlak, Mesleki Eğitim, Çalışma Ahlakı.
dc.description.abstractClean, community-building agenda of all communities are imagined. To achieve this objective, as in all walks of life and at work, in educational institutions and to know right from wrong, to do the right thing in recent years 'work ethic' We are frequently the concept. Vocational training and working life of young people prepared to acquire a solid personality and unethical behavior in the business world for the establishment of a climate of moral questioning, unfair competition, gain and prevent, to enhance the quality of work ethic are emphasized.Just enough technical knowledge to achieve excellence in the workplace. Development of the country away from the workplace because of moral principles and assume a positive role in achieving the level of prosperity of a business or an individual with moral principles can not be successful, even though it is bound to be temporary. The concept of work ethic is very new, but the meaning attributed to the work ethic has always existed in history. The working environment is one of the most important examples of this moral atmosphere of our history with the Ahi. Ahi system, the business regardless of the technical equipment required for the work done, and provides an example of the combination of perfect morality.Ahi the art to perfection, living where honesty, virtue is based on service to the community and the people. Employees work according to the principles and moral as well as an aspiring arts ustalaşmasını system. So Ahi forms an integral whole of professional education and ethics.Key Words: Ahi Evran, Ahi, Moral, Vocational Training, Work Ethics.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileritr_TR
dc.subjectLabour Economics and Industrial Relationsen_US
dc.titleAhilikten günümüze mesleki eğitimde çalışma ahlakı
dc.title.alternativePresent from Ahi forms work ethic in vocational education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10016651
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid454246
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess