Show simple item record

dc.contributor.advisorGürün, Fethi
dc.contributor.authorKonak, Ceyhun
dc.date.accessioned2020-12-06T17:18:59Z
dc.date.available2020-12-06T17:18:59Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107583
dc.description.abstractKuşku yok ki günümüzün en yaygın ve her şeyi açıklamakta kullandığımız kelimelerinin başında küreselleşme gelmektedir. Bu denli yoğun kullanımına rağmen küreselleşme kavramının üzerinde mutabık olunmuş bir tanımı bulunmamaktadır. İdeolojik bakış açılarının şekillendirdiği tanımlardan sıyrılarak küreselleşmeyi bir süreç olarak görmek, kavramın daha anlaşılır olmasını sağlayacaktır. İnsanların etkileşimlerinin bir sonucu olan küreselleşme, bu etkileşimin başlangıcı kadar derin bir geçmişe sahiptir.Dolayısıyla günümüz ekonomik ilişkilerini anlamlandırabilmek için küreselleşmenin doğru anlaşılması çok önemlidir. Buradan hareket ettiğimiz zaman tüketici davranışlarının dünden bugüne nasıl değiştiğini daha iyi anlayabiliriz. Küreselleşmenin sonuçlarından biri olarak, beşeri ilişkilerin hiç olmadığı kadar ekonomik çıkarlara göre şekillenmesi ve büyümesiyle birlikte, ürün ve hizmet sağlayıcılar açısından insanların ihtiyaçları istenilen seviyelerin altında kalmaya başlamıştır. Dolayısıyla satışların arttırılması adına tüketim alışkanlıkları değişmeli ve yeni ihtiyaçlar hasıl olmalıdır.Bunu sağlamanın yolu da tüketicilerin yönlendirilmeleri ve tüketimin bir kültür haline getirilmesiyle mümkündür. Dini ve insani değerlere bağlı olan bireylerin dönüştürülmesindeki güçlükten dolayı insanların medya ve televizyon gibi yollarla isteklerinin başkalaştırılmalarına; marka, moda, eski, ihtiyaç gibi kavramların zihinlerdeki algılarının dönüştürülmelerine çalışılmaktadır. Böylelikle insanlar adeta tüketmek için yarışan bireylere dönüştürülmektedir. Çalışmamızda bu yönlendirmenin nasıl gerçekleştirildiğini anlatabilmek adına birinci bölümde küreselleşme kelimesine açıklık getirilmiş, ikinci bölümde de ortalama bir tüketicinin nelerden etkilenip tüketim kararını verildiği anlatılmıştır. Üçüncü bölümde ise bahsi geçen tüketici davranışlarının nasıl yönlendirildiği alt başlıklar halinde ve ekonomik verilerle desteklenerek izaha çalışılmıştır. Son bölümde ise tüketim alışkanlığının fütursuzlaşması karşısında neler yapılabileceği doğrultusunda çözüm önerileri getirilmiştir.Anahtar Kelimeler: İhtiyaç, Küreselleşme, Popüler Kültür, Tüketici, Tüketim
dc.description.abstractGlobalization is undoubtedly the most widely used concept utilized to explain everything nowadays. Despite of its extensive usage, there is not a common definition agreed upon the concept of globalization. It might be useful to consider globalization as a process isolating it from definitions that were shaped by ideological perspectives. Globalization, a result of human interaction, has its roots as deep as the beginning of this interaction. Therefore it is vital to comprehend globalization correctly in order to make sense of today's economic relations. Moving from this direction we can understand how consumer behavior has changed from past to present. With social relations shaped by economic concerns and expanding as it never has as a result of globalization, human needs have remained below the levels aimed by the product and service providers. Thus, in order to increase sales, consumption patterns must be changed and new consumer needs has to be originated.This is possible by guiding consumers and turning consumption into a culture. Due to the difficulties in changing individuals who are attached to religious and social values, mediums like media and television are utilized to metamorphose the human wants and to change the perception of concepts like brand, fashion, old and need. This way, consumers are driven to race for consumption.In order to explain how this guiding take place, this work is divided into five parts. In the first part the word of globalization is clarified and in the second part what affects the process of consumption decision of an average consumer is explained. In the third part how aforementioned consumer behaviors are guided is explained in detail by supporting with economic data. In the final part solutions as to what could be done against the indifferent consumer behaviors in consumption patterns are offered.Keywords: Consumer, Consumption, Globalization, Need, Popular Cultureen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKüreselleşme açısından tüketici davranışlarının yönlendirilmesi
dc.title.alternativeGuiding customer behavior in terms of globalization
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10030647
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid458804
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess