Show simple item record

dc.contributor.advisorUçar, Mustafa
dc.contributor.authorDeniz, Hüseyin
dc.date.accessioned2020-12-06T17:18:35Z
dc.date.available2020-12-06T17:18:35Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107572
dc.description.abstractBu çalışma, ortaöğretim kurumlarındaki yöneticilerin, öğrenciler üzerindeki durumsal ve davranışsal etkilerini tespit etmek, bu etkilerin hangi liderlik özellikleriyle bağdaştığını belirleyebilmek ve yöneticilerin liderlik performanslarını belirleme amacıyla yapılmıştır.Bu çalışmada, veri toplama yöntemi olarak, bilimsel araştırma yöntemlerinden olan anket yöntemi tercih edilmiştir. Araştırmada kullanılan anket formu, literatürden yararlanılarak hazırlanmış 5'li likert ölçekli 42 sorudan oluşmuştur. Elde edilen araştırma verileri, istatistik paket programı SPSS.20.0 For Windows sürümü ile analiz edilmiştir. Veriler, öncelikle anket sorularının güvenilirlik analizi yapılarak alfa değeri bulunmuş, ardından araştırmaya katılan öğrencilerin demografik özellikleri frekans analizi ile belirlenmiştir. Bu analizlerin ardından veriler tanımlayıcı istatistik analizleri ve hipotezlerin test edilebilmesi için t-testi ve tek yönlü ANOVA analizi yapılmıştır.Bu çalışmada; okul yöneticilerinin liderlik özellikleri ve performansları ile öğrencilerin başarıları arasında bir ilişki var mıdır? ve Liderlik özellikleri taşıyan yöneticilerin problem çözme becerileri gelişmiş midir? sorularına cevap aranmaya çalışılmıştır.Araştırma verilerinin analizi sonucunda, araştırmaya katılan öğrencilerin büyük çoğunluğunun, okul yöneticilerinin liderlik özelliklerine sahip olduğuna inandıkları ve yönetim performanslarının bu doğrultuda; demokratik, şeffaf, eşitlikçi, yol gösterici, iletişime açık, çözüme odaklı, kısıtlamadan ziyade kuralları öğrenciler lehine esneterek uyguladıkları ancak taviz vermedikleri görüşünde olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Elde edilen bulgulara göre okul yöneticilerine, `çağdaş ve etkili bir yöneticilik için okul yöneticilerinin kişisel gelişimlerine önem vermeleri, bu bağlamda yönetim ve yöneticilik seminerleri, eğitimleri gibi eğitici ve geliştirici faaliyetlere katılmaları faydalı olacaktır` şeklinde bir dizi önerilerde bulunulmuştur.Yine elde edilen bulgulara göre araştırmacılara, `araştırmanın Türkiye ve diğer ülke veya ülkeler bazında karşılaştırması yapılması, yöneticilik performanslarının ülkelere göre değerlendirilebilmesini mümkün kılabilecektir` şeklinde öneriler getirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Liderlik, Performans, Yöneticilik, Öğrenci, Problem Çözme.
dc.description.abstractThis study of managers in secondary schools, situational and behavioral effects on students to identify these effects and to determine which is consistent with the leadership qualities of managers was conducted to determine the leadership performance.In this study, as a method of data collection, research methods, the questionnaire method was preferred. The questionnaire used in the research literature prepared utilizing the 5 point Likert scale was composed of 42 questions. The resulting survey data, statistical software package was analyzed by SPSS.20.0 FR version of Windows. Data, primarily by analyzing the reliability of the survey questions found alpha value, then the demographic characteristics of the students who participated in the survey were determined by frequency analysis. Following this analysis, data analysis, descriptive statistics and hypotheses to test t-test and one-way ANOVA analysis was performed.In this study, school administrators with leadership qualities and performance is there a relationship between students' achievement? and Leadership features advanced problem-solving skills of executives carrying sturdy? questions have been addressed.Analysis of survey data as a result of participating in the research students of the vast majority of school administrators on leadership qualities they believed to be, and the management of performance in this regard, democratic, transparent, equitable, guiding, open to communication, solution-oriented, constraint, rather than rules, students in favor of flexing implemented but without compromising the opinion that the the conclusion that has been reached.The findings according to school administrators, `modern and effective for management of school administrators in their personal development give importance, in this context, management and executive seminars, training as trainers and developers to participate in activities will be useful as` a series of recommendations were made.Again, according to the researchers, the findings, `Turkey and the other country or countries of research to be done on the basis of comparison, according to executive performance evaluation would enable the country` in the form of suggestions have been made.Keywords: Leadership, Performance, Management, Students, Problem Solving.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaögretim kurumlarında yöneticilerin öğrenciler üzerindeki liderlik performansları Gaziantep ilinde bir uygulama
dc.title.alternativeExecutive managers leadership performance on students an application in Gaziantep
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10143742
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid458780
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess